Trailer kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmetje26

Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 19:27

Na steeds een trailer van stalgenootje geleend te hebben is het tijd om zelf voor een trailer te gaan kijken. Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer!
Er is zoveel keuze en waar (bij welke dealer) koop je een goede trailer???

Mijn eisen zijn:
- aluminium bodem
- 1 1/2 paards trailer
- niet uit het jaar kruik
- auto mag 1300 officieel trekken en ik heb B+E rijbewijs
- regio midden Nederland (Utrecht)

VWestra

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:31

Ik ben heel goed geslaagd bij Konag. Helaas niet echt in de buurt.m
Wat mij heeft geholpen is gewoon bij veel verschillende dealers langs te gaan en mijn zoekvraag ook aan hun kenbaar te maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:39

Zuidzijde trailers in Goudriaan vragen, is geen dealer maar ze werken wel samen met dealers. Gewoon vertellen wat je zoekt en ze helpen je dan ook met aankoopkeuring. Heb je gelijk een goede plek voor onderhoud.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:21

VWestra schreef:
Ik ben heel goed geslaagd bij Konag. Helaas niet echt in de buurt.m
Wat mij heeft geholpen is gewoon bij veel verschillende dealers langs te gaan en mijn zoekvraag ook aan hun kenbaar te maken.

Konag is inderdaad goed. Is wel een eindje rijden zit in Nagele

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 07:28

Super bedankt alvast voor de tips. Ga erover nadenken en binnenkort maar dagje kijken plannen.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:46

Wij hebben vorige maand een (nieuwe) trailer gekocht bij Van der Horst in Montfoort. Zij hebben ook tweedehands trailers staan.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:53

Wij hadden onze trailer ook van van der horst. 3 jaar terug, eerste twee jaar laten onderhouden/keuren ook bij hen. Maar had er toch geen goed gevoel bij, dus op bokt gevraagd naar goede onderhoudsbedrijven in noord-holland. Wij naar het andere bedrijven, bleek de hele trailer verrot en te slecht om mee te rijden. Was dus een 2e hands van 2000 van van der horst maar we hebben er dus nog geen 3 jaar plezier van gehad :n

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:58

Ik kan je Voskamp in Hall aanraden. Niet direct naast de deur maar ook geen wereldreis. En als je iets goeds koopt, is het de moeite. Ik zou wel eerst even bellen wat hij heeft staan, de verkoop loopt daar best door en je zoekt in een gewilde categorie.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 08:02

AnnetteFlame schreef:
Wij hadden onze trailer ook van van der horst. 3 jaar terug, eerste twee jaar laten onderhouden/keuren ook bij hen. Maar had er toch geen goed gevoel bij, dus op bokt gevraagd naar goede onderhoudsbedrijven in noord-holland. Wij naar het andere bedrijven, bleek de hele trailer verrot en te slecht om mee te rijden. Was dus een 2e hands van 2000 van van der horst maar we hebben er dus nog geen 3 jaar plezier van gehad :n

Heb idd ook van dit soort verhalen over v d Horst uit montfoort gehoord :(
Neem dit wel mee in je beslissing

Dups

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:46

Ik heb mijn trailer gekocht bij Voskamp in Eerbeek. Goede, betrouwbare dealer, eerlijk en denkt met je mee en ze staan ook heel goed bekend voor onderhoud. Hij heeft alleen niet veel 2e hands en wanneer je een aluminium bodem wilt, heb je weinig keus 2e hands en ze zijn vaak behoorlijk duur.

Bedenk voor jezelf dus goed wat je wilt en wat jou budget is. Ik wilde voor een 2e hands gaan maar heb wat slechte ervaringen met slecht onderhoud en bodems van trailers die ik huurde. Dus na verdieping en rond bellen, kwam ik er achter dat ik een relatief hoge trailer nodig heb/wil (redelijk groot paard) en zekerheid op de bodem en goed onderhoud. Die zekerheid krijg je bijna alleen met aluminium en die zijn 2e hands bijna niet te koop of amper goedkoper dan een nieuwe. Wel zijn er verschillende dealers die mooie jublileum acties hebben (Henra) en sommige hebben hele mooie pakketacties (Humbauer)
Succes!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 15:02

Dank je wel Dups ik ben al wel zover dat ik voor nieuw wil gaan. Heb er nu 2 in mijn hoofd zitten
Die ga ik van de week eens live bekijken.

En karreman die beslissing neem ik zeker mee. Ze hebben daar ook niet de 2 waar mijn interesse in ligt.

Alleen 1 nadeel nu heb ik besloten te gaan kijken is paard niet goed. Heeft vorige week tik gehad op de wei en heeft mooie bloeduitstorting zitten en is in draf niet goed. Dat kost even wat tijd

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:03

(Voskamp in Eerbeek en Voskamp in Hall zijn dezelfde overigens, hij zat eerder in Hall en is verhuisd naar Eerbeek. Het heet nog steeds "Voskamp Hall".)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:17

Karreman schreef:
AnnetteFlame schreef:

Heb idd ook van dit soort verhalen over v d Horst uit montfoort gehoord :(
Neem dit wel mee in je beslissing

Ik heb ook dit soort ervaringen gehoord (vriendin heeft haar trailer daar gekocht).

Met Zuidzijde Goudriaan heb ik hele goede ervaringen :j

Ik zie trouwens het gewicht wat je auto mag trekken; onderschat het gewicht van je paard en van je trailer niet, zet bij twijfel de boel even op de weegbrug (bijv. bij een fouragehandel).

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:35

AnnetteFlame schreef:

Oei, goed om te weten. Ik wilde perse een ifor Williams en vd Horst kon de trailer voor de beste prijs leveren maar dan weet ik dat ik daar niet voor onderhoud moet gaan :( Jammer, want ze kwamen op mij erg kundig over.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 19:34

Hillary ik onderschat zeker het gewicht van de combinatie niet.
Ik ga meestal ook lekker in de buurt op pad. Ben 1x naar selectie gegaan toen het weer heel slecht was. En ik doe het rustig aan. Auto heeft er geen moeite mee, maar houd zeker in achterhoofd wat het totale gewicht gaat zijn

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:47

Shanel schreef:
AnnetteFlame schreef:

Oei, goed om te weten. Ik wilde perse een ifor Williams en vd Horst kon de trailer voor de beste prijs leveren maar dan weet ik dat ik daar niet voor onderhoud moet gaan :( Jammer, want ze kwamen op mij erg kundig over.

Nieuw kun je daar natuurlijk wel kopen als ze de voordeligste zijn, maar maak zwart-op-wit afspraken over de prijs van de nieuwe EN de eventuele inruilprijs en montage van eventuele accessoires

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:40