[GEZOCHT] stalling omgeving Kampen/Dronten/Lelystad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_Butterfly

[GEZOCHT] stalling omgeving Kampen/Dronten/Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 10:25

Goedendag,

Samen met een vriendin ben ik opzoek naar een geschikte stalling voor onze 2 paarden. Een stal waar wij samen kunnen staan.

We zijn opzoek in de regio Dronten.
maar het mag ook richting Kampen/lelystad zijn.
Ook biddinghuizen/swifterbant is een optie. misschien Elburg ook nog afhankelijk van de reistijd. (max 20 min vanaf Dronten)

we hebben wel een wensenlijst, omdat onze paarden nu erg goed gestald zijn, en we niet willen dat ze erop achteruit gaan.

wensenlijst:
- max €225,- per maand.
- inc. onbeperkt goed kwaliteit ruwvoer
- inc. bodembedekking en mesten
- inc. elke dag buiten (hoe meer hoe beter!)
- zomers weidegang, bij voorkeur 24/7 en anders alleen snachts op stal.
- Rest van het jaar dagelijks buiten in paddocks, groepsverband, maar ook alleen moet mogelijk zijn. (bij voorkeur, hele dagen met ruwvoer en water)
- inc. binnen en buiten zetten.
- Goed gedraineerde buitenbak 20x40, (20x60 mag ook) hele jaar door goed te rijden met verlichting.
- verlicht en gedraineerde longeerplek (mag ook de rijbaan wezen)
- Uitrijmogelijkheden naar het bos (harde eis!)
- een stal, waar het netjes en opgeruimd is, waar het gezellig is onderling en bij voorkeur kleinschalig is. (mag ook bij iemand aan huis wezen op een boerderij)
- een ruime zadelkast
- Ruime en lichte stallen (3x3 is prima, maar er moet minimaal 1 stal van 3x4 aanwezig zijn voor een 3e paard in de toekomst)
- Wij nemen graag onze eigen hoefsmid mee.
- Wij zoeken een stal waar iedereen les mag geven, dus geen vaste instructrice.

onze wensenlijst is hoog, dat weten wij. maar wij willen alleen verhuizen naar een plek waar wij 100 procent achter staan en hierna nog jaaaaaren kunnen en willen blijven.

wij hebben dan ook geen haast met verhuizen, en kijken rustig rond.

mocht u iets weten, of misschien zelf iets hebben, stuur gerust een pb of reactie.

ps. wij hebben alle websites via Google al doorgelezen, en marktplaats al afgezocht, vandaar nu deze oproep.

Marie111

Re: [GEZOCHT] stalling omgeving Kampen/Dronten/Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:30

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:54

Goh lastig hoor.
Ik kom uit Elburg, dus in de omgeving waar je zoekt ben ik wel bekend maar ik zou zo niet weten wat aan al jullie eisen voldoet.
Als je de brug over gaat naar Elburg en in die omgeving zoekt, zit je wel op betere grond dan de poldergrond en mooiere uitrij routes. :)

Waar mijn merrie staat is ook nog wel plek (particulier op een boerderij) maar niet alles wat je vraagt voldoet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:13

Als je het gevonden hebt laat je het dan even weten, dan verhuis ik net je mee :')

Ik vrees dat je niks gaat vinden wat aan al je eisen voldoet. Mijn paard gaat volgende maand naar een stal die aan veel van jouw eisen voldoet, alleen is er geen bos in de buurt helaas.
Ik denk dat Comfort stables in biddinghuizen het meest binnen jouw plaatje past :)

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 05:36

Marie111 schreef:
Tip - plaats je oproep ook in "gezelig kletsen voor Flevolanders"

[HK] Gezellig kletsen voor flevolanders!

als je dit topic daar zou willen plaatsen, heel graag!
ik mag daar nog niks plaatsen helaas, nog geen 25 berichten..

Aranel schreef:
Als je het gevonden hebt laat je het dan even weten, dan verhuis ik net je mee :')

Ik vrees dat je niks gaat vinden wat aan al je eisen voldoet. Mijn paard gaat volgende maand naar een stal die aan veel van jouw eisen voldoet, alleen is er geen bos in de buurt helaas.
Ik denk dat Comfort stables in biddinghuizen het meest binnen jouw plaatje past :)

comfort stables valt af, daar hebben wij geen fijn gevoel bij. waarom ga ik verder niet on line zetten dat vind ik niet netjes.

bos is voor ons wel een harde eis. wij rijden allebij dressuur en vinden ontspanning tussendoor erg bekangrijk, even verstand op 0 en lekker ontspannen door het bos heen ;)

Barbet schreef:
Goh lastig hoor.
Ik kom uit Elburg, dus in de omgeving waar je zoekt ben ik wel bekend maar ik zou zo niet weten wat aan al jullie eisen voldoet.
Als je de brug over gaat naar Elburg en in die omgeving zoekt, zit je wel op betere grond dan de poldergrond en mooiere uitrij routes. :)

Waar mijn merrie staat is ook nog wel plek (particulier op een boerderij) maar niet alles wat je vraagt voldoet.

mijn vriendin staat nu op de veluwe en we willen graag dichter bij huis staan. ik weet niet hoelang rijden die stak vanaf dronten is, maar zou u pb willen sturen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:52

De stallen in omgeving Dronten die ik ken maar die ook niet helemaal aan je eisen voldoen:
Stobben stables. Buiten budget, weinig buiten geloof ik.
Boshoeve: 275 pm, bij het bos, veel buiten maar zonder voer en water.
Privé stal: binnen budget, bij het bos. Paar uur per dag buiten maar zonder voer.

Even wat gequote uit een ander topic:

Marie111 schreef:
Kijk eens in Swifterbant (fietsafstand van Dronten). In het topic "gezellig kletsen voor Flevolanders" kwam ik dit bericht tegen:

Wij hebben een stalletje in Swifterbant. Vriendin verhuurt daar een stal en vraagt €195,- vol pension. Hele jaar weidegang, mooie bosrijke omgeving. Verder alles wat je maar nodig hebt. Maar het is geen pensionstalling maar een privé stal. Maar wel een straat met allemaal van die stallen, echt super gezellig! :D

Reactie is geplaatst door Mendyh,

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 08:20

Aranel schreef:
De stallen in omgeving Dronten die ik ken maar die ook niet helemaal aan je eisen voldoen:
Stobben stables. Buiten budget, weinig buiten geloof ik.
Boshoeve: 275 pm, bij het bos, veel buiten maar zonder voer en water.
Privé stal: binnen budget, bij het bos. Paar uur per dag buiten maar zonder voer.

Even wat gequote uit een ander topic:

Marie111 schreef:
Kijk eens in Swifterbant (fietsafstand van Dronten). In het topic "gezellig kletsen voor Flevolanders" kwam ik dit bericht tegen:

Wij hebben een stalletje in Swifterbant. Vriendin verhuurt daar een stal en vraagt €195,- vol pension. Hele jaar weidegang, mooie bosrijke omgeving. Verder alles wat je maar nodig hebt. Maar het is geen pensionstalling maar een privé stal. Maar wel een straat met allemaal van die stallen, echt super gezellig! :D

Reactie is geplaatst door Mendyh,

boshoeve is 250, maar krijgen geen gehoor terug en zit waarschijnlijk helemaal vol.

wil. je in pb meer. info sturen over de prive stal?

en hoe vind ik mendyh om haar pb te sturen voor meer info?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:21

Heb je oproep geplaatst in "Gezellig kletsen voor Flevolanders.

Maar als jullie paardenn nu zo'n mooi plekje hebben, waarom willen jullie daar weg?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:37

Oei. Ik snap je eisen volledig, maar dat is wel lastig te vinden hier in de polder. Dan zou je idd is privé moeten zoeken.
Aan de ketelweg heb je nog Victory Stables. Ik heb geen idee wat zij aanbieden hoor.

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 08:57

Marie111 schreef:
Heb je oproep geplaatst in "Gezellig kletsen voor Flevolanders.

Maar als jullie paardenn nu zo'n mooi plekje hebben, waarom willen jullie daar weg?

Bedankt!

omdat wij graag samen van onze hobby willen genieten.

beide stallen is helaas geen optie om samen te staan.

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 09:37

zelf mesten is trouwens wel een optie ipv volpension.

als er maar wel. gevoerd word en binnen buiten gezet.

Pepty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:08

Ik sta met volle tevredenheid bij manege Elburg. Weet niet of je daarvandaan naar het bos kan, nog niet geprobeerd,....

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 14:29

Manege Elburg word hem ook niet...

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 21:10

Wij hebben een stak gevonden binnen onze wensenlijst waar we samen kunnen staan.

Bedankt iedereen :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:57

Zijn We wel benieuwd waar natuurlijk

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:04

X_Butterfly schreef:
Goedendag,

Samen met een vriendin ben ik opzoek naar een geschikte stalling voor onze 2 paarden. Een stal waar wij samen kunnen staan.

We zijn opzoek in de regio Dronten.
maar het mag ook richting Kampen/lelystad zijn.
Ook biddinghuizen/swifterbant is een optie. misschien Elburg ook nog afhankelijk van de reistijd. (max 20 min vanaf Dronten) V

wensenlijst:
- max €225,- per maand. 250
- inc. onbeperkt goed kwaliteit ruwvoer V
- inc. bodembedekking en mesten V
- inc. elke dag buiten (hoe meer hoe beter!) V
- zomers weidegang, bij voorkeur 24/7 en anders alleen snachts op stal. 's nachts op stal
- Rest van het jaar dagelijks buiten in paddocks, groepsverband, maar ook alleen moet mogelijk zijn. (bij voorkeur, hele dagen met ruwvoer en water) V allemaal een eigen paddock, 2 samen mogen ook in overleg
- inc. binnen en buiten zetten. V
- Goed gedraineerde buitenbak 20x40, (20x60 mag ook) hele jaar door goed te rijden met verlichting.V op extreme regenval na is de bak goed berijdbaar
- verlicht en gedraineerde longeerplek (mag ook de rijbaan wezen)V
- Uitrijmogelijkheden naar het bos (harde eis!) op 800 meter is het bos
- een stal, waar het netjes en opgeruimd is, waar het gezellig is onderling en bij voorkeur kleinschalig is. (mag ook bij iemand aan huis wezen op een boerderij) V Supergezellige, relaxte sfeer, altijd opgeruimd
- een ruime zadelkastV
- Ruime en lichte stallen (3x3 is prima, maar er moet minimaal 1 stal van 3x4 aanwezig zijn voor een 3e paard in de toekomst) V
- Wij nemen graag onze eigen hoefsmid mee. V
- Wij zoeken een stal waar iedereen les mag geven, dus geen vaste instructrice. V

De boshoeve op de oudebosweg voldoet aan al je eisen. Echter is momenteel helemaal vol

https://www.youtube.com/watch?v=BoHP13G_L0s

edit: ik lees net dat je wat gevonden hebt!! Gefeliciteerd!
Waar kom je te staan?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:46

ik sta bij victory stables :)

voldoet aan al je eisen

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:50

bedankt, ik heb inderdaad ook contact gehad met de boshoeve, maar die is boven budget en staat inderdaad vol.

wij gaan samen naar victory stables. :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:56

Oke grappig had ik idd getipt ja

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:27

Heb je net twee privéberichten doorgestuurd.

X_Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 09:30

Marie111 schreef:
Heb je net twee privéberichten doorgestuurd.

ik zie ze net staan inderdaad, dankjewel!
wij zijn voorzien :)