Buitenrit/paard huren Waddeneilanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doortje92

Buitenrit/paard huren Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 13:35

Opzoek naar een stal/manege om samen met een vriendin een buitenrit te doen van 1,5 of 2 uur.
Had al wel een paar gevonden zoals Puur Terschelling en 't jutterspad Ameland.
Zou graag van jullie horen wat een aanrader is, mogen ook andere stallen zijn dan wat ik zelf genoemd heb.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 29-08-16 16:21, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: op verzoek van TS oorspronkelijke titel: .buitenrit/ paard huren Groningen Drenthe Waddeneilanden aangepast aan huidige titel, zodat TS geen nieuw topic hoeft te openen.

Fantast

Re: Buitenrit/paard huren Groningen, Drenthe, Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:39

Rederij doeksen biedt arrangementenaast aan op Terschelling.

Jutterspad Ameland zit volgens mij in Buren, Buren is vanaf de boot goed te doen, zelf nog nooit een paard bij ze gehuurd maar de locatie en paarden zien er goed uit

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:40

Het valt nog onder Nes zelfs.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:54

In Drenthe zit ruitercentrum het fjordenpaard

Op vlieland stal edda dat is een super stal

Terschelling heb je puur, lok, terpstra.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:35

amke1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:45

PUUR terschelling vooral NIET doen. Paarden met singelwonden, drukplekken van het zadel en een paar met zwaar doorgezakte ruggen. 'Gevorderdenrit'. In 2 uursrit 4x klein drafje en 2x heel even galop op strand. Rit wordt begeleid door een 15jarige (!) jongen.
Grote teleurstelling dus. De website ziet er beter uit dan de paarden....
Nieuwe rit geboekt bij Lok. Kleine groep ruiters, blije goed verzorgde paarden. Zelf poetsen en opzadelen en ruim 2 uur gereden. In stap, draf en (ren)galop op strand in het bos en in de duinen. En een volwassen begeleidster. Topavond gehad

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:12

amke1305 schreef:
PUUR terschelling vooral NIET doen. Paarden met singelwonden, drukplekken van het zadel en een paar met zwaar doorgezakte ruggen. 'Gevorderdenrit'. In 2 uursrit 4x klein drafje en 2x heel even galop op strand. Rit wordt begeleid door een 15jarige (!) jongen.
Nieuwe rit geboekt bij Lok. Kleine groep ruiters, blije goed verzorgde paarden. Zelf poetsen en opzadelen en ruim 2 uur gereden. In stap, draf en (ren)galop op strand in het bos en in de duinen. En een volwassen begeleidster. Topavond gehad

Jou ervaring bij puur zal vast toeval geweest zijn komt mij niet bekend voor
Kom er meerdere keren per jaar en altijd super geregeld.
Goede begeleiding en de gevorderde rit is ook echt voor gevorderden.

Doortje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 13:04

amke1305 schreef:

Dat klinkt niet heel best! Ik heb wel al gehoord dat de buitenritten inderdaad gegeven worden door vakantiekrachten wat mij eigenlijk niet zo fijn lijkt.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:48

Het fjordenpaard in Drenthe raad ik aan.
Fijne paarden en voor ieder wat wils, en daar kan je heerlijk rijden door de bossen.
Daar zijn de ritten zonder begeleiding

Doortje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 09:00

Chantaliiejj schreef:
Het fjordenpaard in Drenthe raad ik aan.
Fijne paarden en voor ieder wat wils, en daar kan je heerlijk rijden door de bossen.
Daar zijn de ritten zonder begeleiding

Bedankt voor je reactie.
Maar onze voorkeur gaat eigenlijk een beetje meer uit naar een strandrit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:48

Tinkerplein in Noordlaren is een aanrader, kleinschalig en fijne paarden. Erg mooie omgeving

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:20

't jutterspad is zeker een aanrader. En de lange dunen op ameland is ook een aanrader

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:10

Bij ons in Noordlaren kum je heerlijke buitenritten maken.
Vanaf 1 uur tot maximaal 3 uur.
Lieve,brave tinkers maar zeker geen paarden die hun vaste rondje lopen.
Altijd met begeleiding.

sannie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:51

Doortje92 schreef:
amke1305 schreef:

Dat klinkt niet heel best! Ik heb wel al gehoord dat de buitenritten inderdaad gegeven worden door vakantiekrachten wat mij eigenlijk niet zo fijn lijkt.

Ik ben juist groot fan van PUUR!!
Er wordt goed voor de dieren gezorgd, en met strandritten kan het gebeuren dat er zand tussen de singel komt en er een plekje ontstaat. Als dit bij puur gebeurt pakken ze een stuk vette schapenvacht en stoppen deze achter de singel om het plekje niet verder te belasten.
Ook vind ik het logisch dat er met vakantie krachten worden gewerkt aangezien er in de zomer veel meer vraag is voor strandritten dan in de winter.
Ik weet dat alle begeleiders bij PUUR in het bezit zijn van een ruiterbewijs en EHBO cursus, wat maakt leeftijd dan uit als je over de goede kwaliteiten bezit?

Voor mij is buiten rijden genieten van de natuur en het onbekende ik zou het dan ook zonde vinden als ik overal voorbij zou draven en in volle galop over het strand zou vliegen.
Ook heb ik er vooral respect voor dat ze paarden niet uitputten maar een mooie rit verzorgen.
Bij puur ga je in een heerlijk galopje over het strand, heb je mooie stukjes draf in de duinen, wordt er een fotomomentje ingelast op het strand en krijg je leuke feitjes over Terschelling tijdens de rit!

Houdt je dus ook meer van het in contact staan met je paard en heerlijk kunnen genieten raad ik je zeker weten PUUR aan *\o/*
Ik kan geen jaar meer zonder <3

annekeremers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:57

Ik herken helemaal niet wat Amke1305 schrijft. Ik heb zelf ook bij Puur Terschelling gereden, met heel veel plezier, en zoals zij omgaan met dier, mens en natuur: daar kan menig paardenbedrijf nog een voorbeeld aan nemen. De paarden zien er allemaal prachtig, gezond en goed verzorgd uit. Ook zijn ze ontzettend lief, braaf en betrouwbaar. Natuurlijk hebben ze weleens een plekje: wij hebben toch ook weleens een zere vinger, schaafwond of pijnlijke knie? Het gaat erom hoe je ermee omgaat en het verzorgt en dat doen ze daar super.
Ook matten ze de paarden niet af maar zorgen ze er juist voor dat zowel de paarden als mensen puur kunnen genieten van het samenzijn, samen rijden en de geweldige natuur die Terschelling te bieden heeft. En het is daar juist niet aankomen, rijden en wegwezen: je komt eerder om met elkaar de paarden te verzorgen en klaar te maken en ook na het rijden doe je dit gezamenlijk. Het team is heel vriendelijk en iedereen is gecertificeerd (ruiterbewijs). Het gaat er niet om hoe oud je bent, het gaat erom wat je kwaliteiten zijn en hoe je dit overbrengt op gasten en paarden. Bovendien heeft Puur Terschelling allerlei kwaliteitscertificaten zoals KPW (KeurmerkPaardenWelzijn) en het veiligheidscertificaat van Stichting Veilige Paardensport en dat is niet voor niets.

Kortom, ikzelf ben het totaal niet eens met Amke1305 en ik hoop dat ze deze 'klacht' besproken heeft met het bedrijf en het niet alleen hier heeft geuit.

Doortje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 10:18

annekeremers schreef:
Ik herken helemaal niet wat Amke1305 schrijft. Ik heb zelf ook bij Puur Terschelling gereden, met heel veel plezier, en zoals zij omgaan met dier, mens en natuur: daar kan menig paardenbedrijf nog een voorbeeld aan nemen. De paarden zien er allemaal prachtig, gezond en goed verzorgd uit. Ook zijn ze ontzettend lief, braaf en betrouwbaar. Natuurlijk hebben ze weleens een plekje: wij hebben toch ook weleens een zere vinger, schaafwond of pijnlijke knie? Het gaat erom hoe je ermee omgaat en het verzorgt en dat doen ze daar super.
Ook matten ze de paarden niet af maar zorgen ze er juist voor dat zowel de paarden als mensen puur kunnen genieten van het samenzijn, samen rijden en de geweldige natuur die Terschelling te bieden heeft. En het is daar juist niet aankomen, rijden en wegwezen: je komt eerder om met elkaar de paarden te verzorgen en klaar te maken en ook na het rijden doe je dit gezamenlijk. Het team is heel vriendelijk en iedereen is gecertificeerd (ruiterbewijs). Het gaat er niet om hoe oud je bent, het gaat erom wat je kwaliteiten zijn en hoe je dit overbrengt op gasten en paarden. Bovendien heeft Puur Terschelling allerlei kwaliteitscertificaten zoals KPW (KeurmerkPaardenWelzijn) en het veiligheidscertificaat van Stichting Veilige Paardensport en dat is niet voor niets.

Kortom, ikzelf ben het totaal niet eens met Amke1305 en ik hoop dat ze deze 'klacht' besproken heeft met het bedrijf en het niet alleen hier heeft geuit.

Dit klinkt al een stuk beter, maar denk dat we toch maar naar Ameland gaan, is iets voordeliger dan Terschelling. Maar Puur blijft wel op mn todolijstje staan!

annekeremers

Re: Buitenrit/paard huren Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:49

Wat jij wilt uiteraard! Persoonlijk vind ik Terschelling mooier dan Ameland, door de combinatie bos, duin, strand. Deze is ook op Ameland maar Terschelling biedt dit meer. En het strand is fantastisch, lijkt wel een tropisch eiland. Ze hebben bij Rederij Doeksen trouwens scherpe dagaanbiedingen in combinatie met paardrijden Puur Terschelling. Staat overigens ook op de website van Puur Terschelling zelf zag ik net. Veel rijplezier! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:25

Puur terschelling heb ik juist een hele goede ervaring mee. De paarden zagen er super uit, het tuig pastte goed, de paarden hadden het buiten de ritten om ook erg goed qua huisvesting. De begeleidster (voor alleen een groepje van mijn broer, ik en mijn onervaren vader) kwam mij over als zeer betrouwbaar en was erg verantwoord. Het was een heerlijke rit en er werd goed rekening gehouden met de onervarenheid van mijn vader, maar ook met af en toe een galopje voor mij, dus perfect.

Doortje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 11:38

Iemand ook ervaringen met Jutterspad op Ameland?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:03

Doortje92 schreef:
amke1305 schreef:

Waarom vind je vakantiekrachten minder fijn?

Op de waddeneilanden is er vaak alleen voldoende toerisme in de vakanties om de boel winstgevend open te doen. Als je alleen open bent in de vakantie werk je dus met (voornamelijk) vakantiekrachten. Betekend niet dat ze de boel niet kennen.
Ik heb bijna 10 jaar gewerkt als vakantiekracht op een verhuur op Terschelling, paar pony's zijn ook (gedeeltelijk) door mij opgeleid. Kende elke pony en eventuele eigenaardigheden, ken het terrein op mijn duim en volgde elk jaar een EHBO cursus en had ruiterbewijs op zak. Vertrouw je dan minder op mij omdat ik alleen in de vakanties werk?

Het bericht van amke kan ik me slecht in vinden, helemaal omdat juist Lok vaker gebruik maakt van minderjarige begeleiding. Paarden van Puur vind ik over het algemeen netjes onderhouden, mensen zijn ook erg vriendelijk. Ik ben er een keer gaan mennen, dat materiaal was netjes op orde.

Ben je op zoek naar iets meer low key met kleine groepen kan ik je ook nog de Prairie aanraden (ben wel iets bevooroordeeld, want daar heb ik dus gewerkt), voorheen was dat enkel voor kinderen maar sinds een dik jaar organiseren ze ook buitenritten op IJslanders voor volwassenen. Dit is erg kleinschalig, 1 begeleider en jullie en dat is het. Als je wat meer van power/snelheid houdt zou ik gaan voor Puur (IJslanders lopen toch wat anders dan grote paarden, ze galloperen overigens wel gewoon over het strand als daar behoefte aan is), maar als je weleens op een IJsco wilt rijden is de Prairie ook een leuke en gezellige optie.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:06

Doortje92 schreef:

Zeker,fijne paarden.
En fijne begeleiding.
Als je naar ameland gaat ook even een ijsje bij ijssalon de jong halen(zit ook in nes) heerlijk ijs!

Doortje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 08:54

hagelslag schreef:
Doortje92 schreef:

Zeker,fijne paarden.
En fijne begeleiding.
Als je naar ameland gaat ook even een ijsje bij ijssalon de jong halen(zit ook in nes) heerlijk ijs!

Dankjewel voor je reactie, ik ga maar eens contact zoeken met hun.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:01

Rijstal de Blinkert op Ameland is echt een aanrader. Zij hebben heel veel paarden, die bijna allemaal 24/7 buiten lopen, zodat ze ook in het seizoen voldoende weide rust krijgen. Dus ook aan het einde van het seizoen maak je een buitenrit op een fit paard.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:11

Rijpaardenverhuur Lok! Zij doen echt gave ritten en de paarden staan er goed bij.

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:17

Bekenden van mij zeggen dat het Jutterspad een echte aanrader is :j