Centred Riding/rechtrichten les omgeving Nijmegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Didi146

Centred Riding/rechtrichten les omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 12:47

Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar een goede centred riding/rechtricht instructrice/instructeur, omgeving nijmegen die op locatie les geeft. Als ik google krijg ik redelijk veel resultaten maar ervaringen of tips van bokkers zijn altijd fijn.

Ik rijd nu zo'n 4 jaar op mijn verzorgpony en in die tijd hebben wij een grote ontwikkeling doorgemaakt. Ze was heel sterk, druk en wilde vooral heel hard wegrennen en nu kunnen we van alles doen: alleen met neckrope, bitloos maar ook dressuurmatig. Ik ben nu op zoek naar een instructrice die ons verder kan helpen, zodat ze nog soepeler wordt en haar lijf beter gaat gebruiken. Ze wil bijvoorbeeld nog wel eens over haar buitenschouder vallen of haar hoofd kantelen.

Dus: hebben jullie tips of ervaringen?

Bedankt!

0000

Re: Centred Riding/rechtrichten les omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:08

Aan welke kant van Nijmegen?

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 15:28

0000 schreef:
Aan welke kant van Nijmegen?

Nijmegen-oost

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 13:36

Verder nog iemand? :o

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:37

Ik weet niet of je deze al tegen gekomen bent maar hier kun je Centered Riding instructeurs met geldige licentie vinden.

Ik weet zelf zo gauw niet iemand die daar in de buurt zit en ook aan rechtrichten doet, is wel een mooie combi :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:24

Ik ben zelf erg te spreken over Jenna Sietsma. We werken tijdens de lessen vooral aan rechtrichten en ontspanning en merk al veel verschil.
http://jennasietsma.nl/visie/
Ik weet niet zeker of ze op locatie les geeft. Ze geeft in ieder geval les in Berg en Dal, aan het begin van de Zevenheuvelenweg.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:25

Kijk eens bij Akasha rijkunst in Gassel. Is niet exact wat je omschrijft maar past vermoedelijk wel bij je, als ik je post lees. Anne Muller is echt ontzettend goed.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 16:53

jetm schreef:
Ik weet niet of je deze al tegen gekomen bent maar hier kun je Centered Riding instructeurs met geldige licentie vinden.

Ik weet zelf zo gauw niet iemand die daar in de buurt zit en ook aan rechtrichten doet, is wel een mooie combi :)

Bedankt, zeker een handige site!

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 16:54

Lucy_121 schreef:
Ik ben zelf erg te spreken over Jenna Sietsma. We werken tijdens de lessen vooral aan rechtrichten en ontspanning en merk al veel verschil.
Ik weet niet zeker of ze op locatie les geeft. Ze geeft in ieder geval les in Berg en Dal, aan het begin van de Zevenheuvelenweg.

Ik heb al eerder over Jenna gelezen, maar dacht dat zij meer wedstrijdgericht op hoger niveau les gaf. Maar haar site spreekt me zeker aan, bedankt voor je reactie!

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 16:55

TurdusMerula schreef:
Kijk eens bij Akasha rijkunst in Gassel. Is niet exact wat je omschrijft maar past vermoedelijk wel bij je, als ik je post lees. Anne Muller is echt ontzettend goed.

Ik ga er naar kijken, thanks!

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:02

Lucy_121 schreef:

Hier ben ik het zeker mee eens! Ik vind het een top instructrice en ze geeft niet alleen mensen op hoog niveau les hoor! :)

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 17:06

esmee1233 schreef:
Hier ben ik het zeker mee eens! Ik vind het een top instructrice en ze geeft niet alleen mensen op hoog niveau les hoor! :)

Ah, goed om te horen. Mijn pony staat ook in Berg en Dal, dus dat is iig wel handig ;)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:46

Ik geloof dat ik weet waar jij staat inderdaad. Kan het zijn dat ze in 2013 te koop stond? Want dan had ik haar bijna gekocht namelijk.
Bij ons op stal staan voornamelijk recreatieruiters die regelmatig een lesje bij haar nemen dus het hoeft zeker niet wedstrijd gericht te zijn. Bij mij vraagt ze in het begin meestal ook waar ik tegenaan loop aan en dan gaan we daarmee aan de slag.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 19:43

Lucy_121 schreef:
Ik geloof dat ik weet waar jij staat inderdaad. Kan het zijn dat ze in 2013 te koop stond? Want dan had ik haar bijna gekocht namelijk.
Bij ons op stal staan voornamelijk recreatieruiters die regelmatig een lesje bij haar nemen dus het hoeft zeker niet wedstrijd gericht te zijn. Bij mij vraagt ze in het begin meestal ook waar ik tegenaan loop aan en dan gaan we daarmee aan de slag.

Oke, fijn om te horen! En klopt inderdaad, ik reed haar al ongeveer een jaar toen ze te koop stond. Weet nog dat ze misschien aan een meisje verkocht zou worden, grappig dat jij dat was!