Zelf ben ik 11 jaar manegeruiter geweest maar vorig jaar kreeg ik de kriebels om serieuzer in de sport te worden. Omdat ik geen eigen paard heb ben ik via via bij een gediplomeerde instructrice belandt die mij privelessen wilde geven op haar (ZZ-licht) opgeleidde dressuurpaard. Dit vond ik echt geweldig, de simpelste hulpen werden plotseling moeilijk en ik had het idee dat ik hier de "basis" pas echt begon te leren. Bovendien legde zij heel goed uit wat ik moest doen vanuit de "ruiter" gezien, dus in plaats van termen als "laat hem meer in de lengte buigen" kon ze me perfect uitleggen hoe ik dat dan moest doen, iets wat ik bij mijn "manege" instructrice erg mistte. Helaas kan ik bij haar niet meer terecht en omdat het me zoveel energie gaf ben ik op zoek naar een ander adres! Kunnen jullie goeie instructrices aanraden waarbij ik op een serieus opgeleid dressuurpaard les zou kunnen rijden? Ik ben best bereid serieus te betalen en wat verder te reizen. Ik kom zelf uit Eindhoven, ben ook vaak in de buurt van Rotterdam, maar m'n vorige instructrice kwam uit de buurt van Arnhem. (Maar die afstand lijkt me ook wel tegen de max
) Alvast bedankt!
Dankjewel! Ik woon zelf in Eindhoven (maar ben ook heel vaak in de buurt van Rotterdam). M'n vorige instructie was in de buurt van Arnhem, qua afstand en reistijd lijkt me dat ook wel ongeveer de max. van wat leuk blijft
Het was wel belachelijk duur, betaalde €75 euro voor 3 kwartier. Maar ze haalde me wel van het station en dronk nog even wat met me en was bij me met poetsen en opzadelen, zo kon ik dus heel veel vragen stellen. (en als je je dan bedenkt dat ze misschien wel 1,5 uur met me zoet was... Ik ben best bereid te betalen als ik er ook heel erg veel van leer.) Maar ik kon dat met mijn studentenbudget wel maar 1 keer in de 2 maanden doen, dus stiekem hoop ik nu ook iemand te vinden waarbij ik vaker langs kan komen