Privéles op ervaren dressuurpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valeska1995

Privéles op ervaren dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 18:04

Hallo allemaal!

Zelf ben ik 11 jaar manegeruiter geweest maar vorig jaar kreeg ik de kriebels om serieuzer in de sport te worden. Omdat ik geen eigen paard heb ben ik via via bij een gediplomeerde instructrice belandt die mij privelessen wilde geven op haar (ZZ-licht) opgeleidde dressuurpaard. Dit vond ik echt geweldig, de simpelste hulpen werden plotseling moeilijk en ik had het idee dat ik hier de "basis" pas echt begon te leren. Bovendien legde zij heel goed uit wat ik moest doen vanuit de "ruiter" gezien, dus in plaats van termen als "laat hem meer in de lengte buigen" kon ze me perfect uitleggen hoe ik dat dan moest doen, iets wat ik bij mijn "manege" instructrice erg mistte. Helaas kan ik bij haar niet meer terecht en omdat het me zoveel energie gaf ben ik op zoek naar een ander adres! Kunnen jullie goeie instructrices aanraden waarbij ik op een serieus opgeleid dressuurpaard les zou kunnen rijden? Ik ben best bereid serieus te betalen en wat verder te reizen. Ik kom zelf uit Eindhoven, ben ook vaak in de buurt van Rotterdam, maar m'n vorige instructrice kwam uit de buurt van Arnhem. (Maar die afstand lijkt me ook wel tegen de max :P ) Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Valeska1995 op 14-08-16 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Re: Privéles op ervaren dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:08

Waar kom jevandaan? Iets of wat een richting is wel fijn haha

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 18:11

Jester_ schreef:
Waar kom jevandaan? Iets of wat een richting is wel fijn haha

Maar even aangepast in de openingspost :+ Dankjewel! Ik woon zelf in Eindhoven (maar ben ook heel vaak in de buurt van Rotterdam). M'n vorige instructie was in de buurt van Arnhem, qua afstand en reistijd lijkt me dat ook wel ongeveer de max. van wat leuk blijft

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:12

Mag ik vragen hoe je bij die vorige gekomen bent en hoeveel je er ongeveer aan kwijt bent? Dit is nml precies wat ik ook zoek, maar weet helemaal niet waar te zoeken...

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 18:20

BaileyMix schreef:
Mag ik vragen hoe je bij die vorige gekomen bent en hoeveel je er ongeveer aan kwijt bent? Dit is nml precies wat ik ook zoek, maar weet helemaal niet waar te zoeken...

Zij was een instructrice die normaal gesproken alleen les geeft aan mensen met een eigen paard maar ik had een paar lessen van haar gezien en heb het toen gewoon ordinair gevraagd. En ze zei ja :o Het was wel belachelijk duur, betaalde €75 euro voor 3 kwartier. Maar ze haalde me wel van het station en dronk nog even wat met me en was bij me met poetsen en opzadelen, zo kon ik dus heel veel vragen stellen. (en als je je dan bedenkt dat ze misschien wel 1,5 uur met me zoet was... Ik ben best bereid te betalen als ik er ook heel erg veel van leer.) Maar ik kon dat met mijn studentenbudget wel maar 1 keer in de 2 maanden doen, dus stiekem hoop ik nu ook iemand te vinden waarbij ik vaker langs kan komen :)

Maarja, nu weet ik ook niet waar te zoeken. Vandaar dit forumbericht.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:23

Maar een goede manege? Mijn vorige paard was ook een manegepaard, die leaste ik. Ik reed z2 met der maar liep ook in de lessen. De knoppen zaten erop, je kon priveles met zo'n paard nemen en dat is ook heel leerzaam. Deze mange zat in laag soeren, ook wel bij arnhem maar wel stukje rijden voor je. Betaalde je half uur voor een priveles

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:41

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 08:02

Jester_ schreef:
Maar een goede manege? Mijn vorige paard was ook een manegepaard, die leaste ik. Ik reed z2 met der maar liep ook in de lessen. De knoppen zaten erop, je kon priveles met zo'n paard nemen en dat is ook heel leerzaam. Deze mange zat in laag soeren, ook wel bij arnhem maar wel stukje rijden voor je. Betaalde je half uur voor een priveles

Bedankt voor je reactie! Een goede manege is natuurlijk ook prima. Bedoel je manege de Spreng?

tiwi1969 schreef:
Ik weet niet of ze het nog doet, maar volgens mij gaf Miranka Schellekens ook wel lessen op haar paarden.
http://www.dressuurschellekens.nl

Ik heb haar een mailtje gestuurd! Op de website zelf staat het niet maar via een advertentie op sporthorses leek het er toch op dat ze ook lessen geven op hun paarden. Bedankt voor je reactie! Best is ook lekker in de buurt ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:09

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:51

Nee stal te bokkel!

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 20:54

Babootje en Jester_, bedankt voor jullie reacties!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:12

Valeska1995 schreef:
tiwi1969 schreef:
Ik weet niet of ze het nog doet, maar volgens mij gaf Miranka Schellekens ook wel lessen op haar paarden.
http://www.dressuurschellekens.nl

Ik heb haar een mailtje gestuurd! Op de website zelf staat het niet maar via een advertentie op sporthorses leek het er toch op dat ze ook lessen geven op hun paarden. Bedankt voor je reactie! Best is ook lekker in de buurt ;)

Je kan haar beter even bellen, mail kan soms lang duren voor ze daar op reageert, zeker nu voor de Paralympics.

Kijk maar eens bij de paarden naar haar hengst Ravel, Paralympisch en WEG paard, super betrouwbaar en een echte leermeester.

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 07:30

tiwi1969 schreef:
Je kan haar beter even bellen, mail kan soms lang duren voor ze daar op reageert, zeker nu voor de Paralympics.

Kijk maar eens bij de paarden naar haar hengst Ravel, Paralympisch en WEG paard, super betrouwbaar en een echte leermeester.

Goeie tip, bedankt! Op welk tijdstip kan ik haar het beste bellen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:46

Dat weet ik niet, ben niet close met haar maar heb wel op een hele fijne manier mer haar samengewerkt op het gebied van shows en demo's.

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 09:13

tiwi1969 schreef:
Dat weet ik niet, ben niet close met haar maar heb wel op een hele fijne manier mer haar samengewerkt op het gebied van shows en demo's.

Fijn om te horen! Ik ga het vanmiddag nog een keer proberen. Ik ben benieuwd!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:12

Valeska1995 schreef:
tiwi1969 schreef:

Fijn om te horen! Ik ga het vanmiddag nog een keer proberen. Ik ben benieuwd!

Is dit nog gelukt?
Ze geeft nog veel lessen, maar zit nu idd in Rio.
Kan je eventueel wel in contact brengen. Ik sta daar op stal ;)

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 16:38

Bedankt voor je bericht Renee! Ja, het is gelukt, ik heb een proefles staan op 23 september :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:20

Leuk :D ! Ben benieuwd wat je er van vind ! Wie weet zei ik je nog (als je op stal rond loopt, de zebra is mijn paard ;))

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 12:01

renee16 schreef:
Leuk :D ! Ben benieuwd wat je er van vind ! Wie weet zei ik je nog (als je op stal rond loopt, de zebra is mijn paard ;))

Haha leuk! Dankjewel :D