Momenteel ben ik de gelukkige eigenaresse van twee knappe merries, een van 22 en een van 2 jaar oud.
Met de 22-jarige heb ik altijd recreatief gereden, vooral heerlijke buitenritten gemaakt en af en toe een sprongetje. Echter heb ik nooit met haar dressuur les gehad. Iets wat ik toch wel heel graag mee wil nemen bij de 2-jarige. Ik heb nog 2 jaar de tijd om mijn eigen dressuur'skills' bij te spijkeren
ik rijd zelf vanaf mijn 8e, en dus voornamelijk recreatief..Bij deze de vraag, zijn er instructrices die les geven op een eigen paard of een manege waar werkelijk goed les gegeven wordt in dressuur? Met mijn 22-jarige merrie ga ik er niet meer aan beginnen, maar ik zou toch graag wat meer willen leren voordat ik aan de slag ga met mijn andere merrie. Ik heb in de tussentijd wel een haflinger recreatief ingereden en doorgereden voor zon drie jaar lang, maar net zoals mijn merrie altijd buitenritjes gemaakt en lessen voor de leuk. Deze haflinger is verkocht dus met hem kan ik het avontuur ook niet meer aangaan.
Bestaat zo iets in de omgeving Breda-Rotterdam, een echt goede manege om dressuurmatig flink bijgeschoold te worden? Alvast heel erg bedankt