Manege Oost-vlaanderen ( Belgie)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Manege Oost-vlaanderen ( Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 19:50

Hoi allemaal!

Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen dus mijn excuses als het niet juist staat.

Tot mijn 14 jaar heb ik steeds een eigen paard gehad maar door de scheiding van mijn ouders heb ik hem toen met spijt in mijn hart moeten verkopen. Hierna heb ik steeds sporadisch op vrienden en familie hun paarden gereden maar nooit intensief.
Nu ik 20 jaar ben ben ik in het begin van dat jaar terug gestart met paardrijden op een manege aangezien ik het rijden echt mistte. Dit samen met een vriendin die stilaan ook terug haar vertrouwen in paarden terug begint te krijgen.

Nu rijden wij op Manege de Hoefslag in Zwijnaarde in de gevorderde lessen maar merken dat het niveau toch niet zo interessant is. ( Steeds achter elkaar rijden in groep , geen leuke paarden , met teveel in 1 groep , ...) en zijn we opzoek naar een manege in Oost vlaanderen of Vlaams-brabant waar ze lessen geven met manegepaarden. Waar je meer leert dan alleen figuren rijden ... :)

Wij zouden graag op dinsdag , donderdag of vrijdag les nemen.

Als iemand tips heeft of suggesties horen we het graag!

WiPaLa

Re: Manege Oost-vlaanderen ( Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:58

Hof ter Couter in Vosselare. Goede manege normaal, ik heb daar vroeger altijd zelf gereden maar ondertussen zijn de eigenaars veranderd.
Hebben ook een fbpagina en een website

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:00

Manege G.reen Corner in Gavere :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:05

Stal Fonck in Oordegem is zeker een aanrader! Ze doen er groepslessen, privélessen, brevetten, wandelingen en in de winter ook wedstrijden waar je als manègeruiter aan mag deelnemen in zowel springen als dressuur. Met gediplomeerde en ervaren instructie trouwens.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:38

YaraNls

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:01

Hippisch Centrum Tollembeek is misschien een optie. Op de grens tussen Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. Dinsdag en donderdag zijn er voornamelijk springlessen, maar de lessen op vrijdag zijn meestal erg gevarieerd, vooral de laatste les. Privéles is uiteraard ook een mogelijkheid en er zijn verschillende lesgevers die zo hun vaste dagen hebben. Een paard huren in halve stal kan eventueel ook na een tijdje.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:32

Privéles bij equi soins in drongen vond ik erg goed. Goed opgeleide paarden en prima les. Er is ook een Facebookpagina over verzorgpaarden. Staat ook altijd veel op.