Zadelpasser/maker gezocht omgeving Breda/Roosendaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Zadelpasser/maker gezocht omgeving Breda/Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 19:26

Hallo,

Na al een lange zoektocht, wil ik nu serieus de knoop door gaan hakken en een zadelpasser bij mijn zadel en paard laten komen voor hem en mij. Ik zoek een zadelmaker in de buurt van Breda en Roosendaal, die voornamelijk goed kan beoordelen of mijn zadel voor mijn paard en mij correct ligt en deze aan kan passen als dat nodig is. Mocht mijn zadel niet voldoende passen, ben ik ook op zoek naar iemand die zelf zadels inkoopt/verkoopt en aanpast of iets dergelijks. Ik ben NIET op zoek naar een nieuw zadel van duizenden euro's, dat budget heb ik namelijk niet.

Het gaat om een rondgeribte Friese ruin met weinig schoft, dus iemand die met dit soort type paarden ervaring heeft, heeft de voorkeur. Verder is alles welkom. Graag zou ik ook de ervaring erbij horen, de reden waarom je voor iemand kiest of iets dergelijks en niet enkel een naam.

Ik vind het heel lastig om een geschikt persoon te vinden met voldoende kennis en die ook aanbied wat ik zoek.

Voor een nieuw zadel zou ik zo ongeveer tot 1000 euro hebben.

Ik hoor graag wie jullie te binnen schiet en wat jullie ervaringen zijn!

Groetjes Kimberly.

pien_2010

Re: Zadelpasser/maker gezocht omgeving Breda/Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:18

Mocht Ad Goos uit Prinsenbeek nog zadels doen, dan kan ik je hem aanraden. Hij heeft veel ervaring en heeft bij mijn merens het zadel aangepast en opnieuw opgevuld met de woorden, dat ik er nooit meer iets aan zou hoeven te doen want dat het altijd als een huis zou blijven liggen. En dat is ook uitgekomen, het zadel ligt na al die jaren nog steeds super.
Ik weet alleen niet of Ad Goos toen al wat op leeftijd, nog steeds op locatie komt, maar als hij het doet, wet je dat je iemand hebt met heel erg veel ervaring en kennis.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:57

Kitty van Nieuwenhuize,zadelmakerij Zeeland, ZAZEE uit Burgh-Haamstede, Schouwen Duiveland, niet echt in jou buurt maar ik denk dat ze ook wel jou kant op komt.
Heeft mijn 2 zadels opnieuw gevuld, ben zeer tevreden, ik heb 2 erg ronde paardjes, liggen nu prima.
Ik vind haar deskundig, ze probeert je geen nieuw zadel te verkopen, maar kijkt en luistert goed wat je wil.
Verkoopt ook tweedehands zadels.
Goed te betalen en ook nog een aardig persoon, vind ik ook belangrijk!
Ze heeft een website, ZAZEE.

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:27

Paula de Schrijver is een eerlijke kundige zadelpasser. Werkt in ieder geval in West Brabant en Zuid Holland

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 08:49

Heb al wat goede namen voorbij zien komen. Nog meer? Dan ga ik van het weekend alle opties bekijken en een keuze maken.

Equi_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:45

Met Ad Goos heb ik geen goede ervaring. Hij heeft mijn zadel tot 2x toe opgevuld en dit was beide keren bobbelig en scheef. Hij is enkel vóór het opvullen komen kijken, niet na het opvullen om te zien of het zadel nu goed lag.Ik heb hem opgebeld en mijn probleem uitgelegd, maar hij wilde niet komen kijken en zou op gevoel het zadel wel nogmaals willen opvullen. Je kan waarschijnlijk wel begrijpen dat ik dat niet heb gedaan.

Hierna ben ik naar Cindy Coppens gegaan (cc saddle solutions) hier wel heel goede ervaringen mee. Zij kwam op stal het paard in stand en beweging bekijken, heeft aantekeningen gemaakt en diverse zadels gepast. Zowel zadels die wij al hadden, als haar eigen paszadels. Was vriendelijk, maar eerlijk.

Uiteindelijk kwam zij tot de conclusie dat mijn -eerder dus verkeerd opgevulde zadel- niet alleen scheef en bobbelig was gevuld maar ook te lang is voor mijn korte merrie.
Na diverse zadels te hebben geprobeerd bleven er twee opties over. Ik ben op zoek gegaan naar een tweedehands en deze is zij ook weer uitgebreid komen passen.

Kortom, mijn advies zou zijn: Cindy Coppens van CC Saddle Solutions.