stal van den hout

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona_D

stal van den hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 19:22

Ik heb gehoord/gelezen dat Stal Van den Hout apart zijn doorgegaan..maakt ook niet uit de website ziet er netjes en professioneel uit.

Nu heb ik een leuk paard gezien bij ze op de website, heb ze gemaild en vandaag toch maar eens gebeld voor info (omdat ze niet terug mailen) alleen krijg ik op de telefoon ook geen gehoor en niet bereikbaar..)

Nu geeft mijn gevoel dat dit natuurlijk geen fijn begin is, maar misschien hebben ze het wel druk of geen idee?
Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaring met deze stal/mensen.en vooral natuurlijk de paarden wat ze verkopen.

alvast bedankt.
Hoop trouwens dat het hier goed staat

troi

Re: stal van den hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:25

Veel wisselende verhalen vooral. Prima stal maar van de snelle handel dus je moet er rekening mee houden dat ze de paarden vaak maar kort hebben en je dus weinig kunnen vertellen over het karakter en de gezondheid van de dieren en dat ze zo onder je kont verkocht kunnen worden. Bedenktijd heb je dus niet echt. Altijd laten keuren door zelf gekozen DA en iemand meenemen met veel verstand van paarden. Anders niet doen want je kan naar op de koffie komen als een paard zich na de koop ineens anders opstelt, bijv omdat de ware aard boven komt na de wenperiode

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 17:06

oké, ik zie dat er niet veel mensen op reageren.
Ik heb ze inmiddels aan de telefoon gehad en ben gaan kijken.maar ben nog erg aan het twijfelen..bedenktijd lijkt me ergens ook wel fijn als je een dier koopt..tja we zien het wel als hij verkocht is heb ik pech.. ;-) deze staat 6 weken. ik weet niet wat normaal in een handel stal is

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:54

Dan zou ik zeker het advies van Troy over het keuren opvolgen, als je wel besluit verder te gaan. Laten keuren door een DA die niet hun eigen DA is. Ook goed aangeven wat jouw doel met het paard is en dat doel iets hoger stellen dan wat je ermee van plan bent. Zeg jij recreatief, is het voor veel DA-en al snel goed, maar als jij dan later toch meer wil dressuren, springen of wat dan ook, moet dat paard dat ook wel aankunnen. En dan wel laten keuren voordat je het paard koopt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:26

Mijn ervaring: ook als ze op de hoogte zijn van een blessure verleden & een paard mag daardoor bijv niet meer springen, verkopen ze het paard als "zover wij weten is 'ie kerngezond en kan je er alles mee doen".

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 11:50

dat zijn inderdaad goede tips, het gaat wel over een koudbloed waar ik inderdaad recreatief mee wil gaan rijden.. hij is nog erg jong 3 jaar en twee maanden dus veel mag ik natuurlijk nog niet van hem verlangen..maar ze hebben 6 weken en ze noemen hem super braaf..ik weet het niet volgens hen kent hij toch al veel onder het zadel en voor de koets en braaf in het verkeer..ik denk daar het mijne over.. gelukkig heb ik toch al wat ervaring maar toch...ze hebben hem inderdaad laten keuren en daar stond niet echt wat bijzonders in..maar mis toch mijn eigen dierarts..alleen moet dat dan bij hun of mag zoiets ook thuis..ik heb nog nooit eerder bij een stal gekocht..altijd particulier.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:53

Altijd een onafhankelijke DA voor je zelf laten keuren, een keuring die gedaan is door de DA van de verkopende partij zou ik niet willen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:20

Ik vind dat wel jong hoor om al heel veel te kunnen. Maar als je er echt voor wil gaan, zou ik een onafhankelijke DA daar in de buurt zoeken en hem voordat je hem koopt en betaalt daar laten keuren. Als je hem eenmaal thuis hebt en dan laat keuren dan ben je eigenlijk al te laat. Als er dan iets mis is zeggen ze dat dat bij jou wel gebeurd kan zijn ( of onderweg desnoods...). De stap om hem dan weer terug te doen is dan ook weer groter en lastiger. Als hij niet het terrein af mag voordat je hem hebt betaalt zou ik daar op het terrein laten keuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:47

Vroeger mocht je ze daar enkele weken op proef meenemen alvorens te betalen.Is dat nu niet meer dan?Ze stonden er vaak maar kort,als ik belde voor een paard van de website was die al weg.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:24

Hier staan de Algemene Voorwaarden: http://www.stalvandenhout.nl/informatie ... arden.html . Ik zie daar niets staan over een proefperiode, wel iets over dat overeen kan worden gekomen dat men binnen 14 dagen betaalt, maar dat men hoe dan ook wel zal moeten betalen. Er staat overigens ook duidelijk een stukje in over keuren: Voordat de koop gesloten is en door een DA die aangesloten is bij de Groep Geneeskunde van het Paard. Kosten altijd voor de koper, maar dat heb ik meer meegemaakt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:28

Jet schreef:
Hier staan de Algemene Voorwaarden: http://www.stalvandenhout.nl/informatie ... arden.html . Ik zie daar niets staan over een proefperiode, wel iets over dat overeen kan worden gekomen dat men binnen 14 dagen betaalt, maar dat men hoe dan ook wel zal moeten betalen. Er staat overigens ook duidelijk een stukje in over keuren: Voordat de koop gesloten is en door een DA die aangesloten is bij de Groep Geneeskunde van het Paard. Kosten altijd voor de koper, maar dat heb ik meer meegemaakt.

Inderdaad,ik zie niets meer staan over een proefperiode. dat was vroeger wel zo,een reden waarom ik geinteresseerd was.Maar doordat die paarden altijd zo snel wegwaren ben ik toen elders geslaagd.Waar ik ook een proefperiode kreeg trouwens.Dat was belangrijk voor me na een eerdere miskoop van paard zonder proefperiode...

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:39

Proef periode mag. Keuren mag overal gebeuren. Pas betalen na proef periode.

Lovetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:23

Wij hebben onze topper bij hun gekocht, hele aardige open mensen! Snelle afhandeling gehad, mochten zelfs 1 maand op proef etc.