Mijn lieve merrie Lavita gaat helaas niet goed. Ze is 23 jaar en heeft een pittig leven achter de rug. 10 jaar geleden was ze al afgeschreven, zou niet meer goed komen. Ze heeft iedereen doen verbazen, is samen met mij tot het Z2 gekomen en eigenlijk dankzij onze doorzettingsvermogen al jaren gezond (klinisch niet röntgenologisch). Helaas gaat het al 2 jaar steeds iets slechter, in het begin valt het niet op en lijken het losse incidenten. Nu hebben deze incidenten elkaar opgestapeld en is er geen weg meer terug.
Alles geprobeerd, maar niks mocht baten. Lavita heeft pijn, loopt kreupel en het gaat alleen maar erger worden. Daarom hebben we samen met de dierenarts besloten dat zij deze zomer (met pijnstilling) nog mag genieten van de weideperiode. Eind september gaan we haar inslapen, dit wordt voor ons de allereerste keer en kijk er behoorlijk tegenop.
Al vanaf het moment dat ze afgeschreven is, weet ik dat we haar willen laten cremeren. Maar wat komt daar allemaal bij kijken?
Voordat ik contact op ga nemen met paardencrematorium Westerhout zou ik graag wat ervaringen van andere bokkers willen.
Zelf willen we haar graag thuis in de wei laten inslapen, zodat onze andere merrie ook afscheid kan nemen. Bedoeling is dat dit vooraan in het land gebeurt, bij de ingang, zodat ze via de bestrating erbij kunnen met ophalen. Daarna wordt ze individueel gecremeerd.
Dus ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen en eventueel zaken waar ik nog aan moet denken. Sowieso gaan we nog bellen met het crematorium met al onze vragen.

Heerlijke strandwandeling gemaakt en daarna Nordwind opgehaald. Een prachtig indrukwekkend gebouw... het eerste wat mijn moeder en ik toen zeiden was "hier willen wij later ook wel heen!" en ik geloof dat dat inmiddels zelfs kan bij overgewichtige mensen. (daar waren ze toen mee bezig dat mogelijk te maken maar dat stond nog in de kinderschoenen). Ik vond de ruimte daar om je paard in te laten slapen etc ook echt heel erg mooi gemaakt.
Toen konden we er best wel een beetje mee lachen. Het is gewoon gigantisch veel.