Bestaat er een paarden-oppas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Bestaat er een paarden-oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:56

Hoi!

Volgend jaar willen mijn vriend en ik een lange reis maken en zoek ik voor twee maanden een betrouwbaar adres om mijn paard en pony met een fijn gevoel onder te brengen. Het gaat om de maanden juli en augustus en ze dag en nacht op de wei hebben lijkt me heerlijk voor ze.

Het gaat om een welshcob van 155cm en een welshje van 125cm.

Heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie tips?

Bedankt!

Just_bo

Re: Bestaat er een paarden-oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:00

Wil je ook dat ze gereden/gelongeerd oid worden? Zo nee, bij sommige opfok/revalidatie/pensioen weides kan je ook je paard brengen voor een aantal maanden :) als je ook wil dat ze getraind worden moet je er denk flink wat geld voor over hebben :=

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:03

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:04

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:04

Ligt er inderdaad aan wat je wilt
Ik zou hier thuis bijvoorbeeld prima voor enkele weken/maanden twee paarden erbij kunnen hebben. Land genoeg. Maar ik zou ze dan alleen verzorgen en zeker niet trainen.
Denk dat het zeker wel mogelijk is een plekje te vinden. Maar ligt aan wat je ervan verwacht.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:05

Ik ken(de) iemand die het als bijberoep deed. ook voor honden/katten en andere dieren, maar paarden ook. dus het bestaat wel! mevrouw zelf woont wel in Limburg (BE), dus dat is wel voor jou niet interessant :Y) zijzelf nam de dieren wel niet in huis, maar ging ze bij de mensen zelf verzorgen.
misschien een optie om iemand van de familie bij jullie te laten inwonen als jullie weg zijn?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 21:15

Goede vraag. Ze hoeven absoluut niet bereden ofzo te worden, een vakantie voor de paarden is toch ook heerlijk voor ze?

Wat ik vooral wil is iemand met oog voor dieren en kan inschatten of ze (medische) zorg nodig hebben. Met een gerust gevoel ze achterlaten zeg maar. Ik voel me al schuldig genoeg :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:19

Geen bekende die in de buurt woont of die in jouw huis vakantie kan houden? :D (vrienden, familie oid)

Welke regio zit je? Misschien kan je een facebook oproepje doen met minimum leeftijd etc

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:23

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 21:37

Ik zoek echt absoluut niet iemand die twee maanden mijn paarden thuis verzorgt. Ik wil ze graag lekker dartelend op een mooie grote wei. Ik betaal ook liever meer en ga met een gerust gevoel weg dan dat ik een jongedame op mijn dieren laat passen. Het is natuurlijk best veel werk!

Ik zoek denk ik iemamd met wei en verstand die ze aan huis wil nemen twee maanden. Bij mij staan ze niet aan huis, maar ik huur een wei, stal en paddock en geen van de mensen in mijn directe omgeving zou ik er mee willen opzadelen zo lang.

Misschien is een soort opfok nog het beste?

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:41

In welke regio wil je de paarden hebben of maakt dat niet uit?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 21:44

Ibbel schreef:
Ik ken twee stallen die 'paardenhotel' aanbieden: http://www.lelymarehorses.com in de Flevopolder en http://www.dewildtshof.nl op de Veluwe.

Dit komt wel een beetje in de buurt, al schrik ik wel van de prijzen zeg!! 1300 euro voor twee ponys alleen op de wei.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 21:45

Suziiiie schreef:

Dat maakt me niet uit, ik kan ze zelf gewoon brengen en halen. Als ze maar veilig staan zeg maar.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:46

Ik begreep dat ze bij paardenrusthuis jakari ook vakantiestalling doen vanaf een maand. Is een hele mooie en nette 'stal' waar de paarden zomers hele dagen buiten staan, 'swinters volgens mij overdag buiten en snachts op stal.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:50

denice schreef:
Suziiiie schreef:

Dat maakt me niet uit, ik kan ze zelf gewoon brengen en halen. Als ze maar veilig staan zeg maar.

Ik ken een stalling in Gelderland. Als je wat meer wil weten kun je wel een PB sturen.

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 23:54

Opfok Noordwijk misschien?

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 01:07

Freestyle centrum Ruinen. Daar is een kleinschalig paardenhotel. Prima voor elkaar. Eigenaren zijn beide ook trainers/ instructeurs. Ze hebben een site.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:43

Denice, ik heb je weer een PB gedaan.