Ik ben al enige tijd op zoek naar een leuk dressuurpaard. Het hoeft geen topper te zijn, maar het moet wel de standaardoefeningen kunnen. Op verschillende sites staan leuke andalusiers/lusitano's te koop (dacht ik
). Mijn ouders hebben een ruitersportzaak (in België). Vandaag was ik met een klant aan het praten over deze toffe paarden. Ze bevestigde me dat de meeste inderdaad een leuk karakter hebben en makkelijk dingen leren. Ik vertelde haar dat ik hier en daar al een knapperd had gezien die me aansprak. Toen ik een van de leukerds toonde, vertelde ze me dat ze haar andalusier daar ook had gekocht. Morgen kwamen ze hem terug ophalen. Koop zeker geen andalusier in België/Nederland zei ze. Bij haar hadden ze de foto's van de benen van het paard expres verwisseld met andere foto's die wél in orde waren.
Nu ben ik heel bang en vertrouw ik eigenlijk niemand meer. Ik geef het paard echt een goede thuis met vele leuke spullen, ruime stallen en genoeg weidegang/paddock. Het zou dan ook zonde zijn om je te hechten aan een paard die na 2 maanden kreupel is. Weten jullie misschien echt betrouwbare adressen in België/Nederland waar ze andalusiers/lusitano's te koop hebben staan?