Holistische arts omg Harderwijk voor luchtwegen problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Fox

Holistische arts omg Harderwijk voor luchtwegen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 19:46

Hallo allemaal,

Kan iemand mij een goede natuurlijk arts aanbevelen (of acupuncturist?) die ervaring heeft met luchtwegen problemen? Mijn paardje is dampig en knijpt steeds meer tijdens het uitademen, staat al 24/7 buiten met natgemaakt hooi.

alvast bedankt _/-\o_

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:51

Annette de Vogel zit in Zeewolde!
zelf altijd goede ervaringen mee :)

Is overigens geen arts, maar therapeut.

Silver_Fox

Re: Holistische arts omg Harderwijk voor luchtwegen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 21:02

Dankje! Komt ze ook aan huis?
Heeft jouw paard ook luchtwegen problemen gehad?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:05

Ze komt inderdaad ook aan huis, zelf geen paarden met luchtwegproblemen, maar weet dat ze die zeker ook behandeld.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:38

Wij hebben erg goede ervaringen met Holistisch Praktijk Den Hoek (van Eric Laarakker). Ze rijden ook routes door Nederland.
Één van onze pony's heeft ook luchtwegproblemen en moest altijd nat hooi krijgen. Inmiddels zijn haar longen rustiger en heeft ze alleen af en toe nog nat hooi nodig (vaak als er veel pollen in de lucht zitten). Ze heeft ook van de Den Hoek druppels gekregen voor haar longen.
Zover ik weet, zijn alle artsen van Den Hoek ook officieel dierenarts.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:58

MD >> ED

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 06:46

Ik heb trouwens ook ervaringen met Den Hoek, daar dacht ik ook nog aan, als je echt radeloos bent zou ik zeker aanraden om daar heen te gaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:37

Ik zeg inderdaad ook Den Hoek. Ben er zelf onder behandeling en ken diverse andere mensen en paarden/honden die echt zijn opgeknapt daar terwijl andere behandelaars met de handen in het haat zaten en het al opgegeven hadden.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 09:23

Bedankt allemaal, ik zat ook te twijfelen over Den Hoek, volgens mij komen ze alleen maar langs als er 6 paarden in de buurt behandeling nodig hebben.

Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt aan kosten?

@sakvis Wat voor behandelingen hebben ze gedaan voor jouw pony? Of waren dat alleen de druppels? Was jouw pony ook dampig?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:37

Den hoek komt volgens mij maar zeer zelden naar iemand toe, eigenlijk niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:53

Silver_Fox schreef:
Hallo allemaal,

Kan iemand mij een goede natuurlijk arts aanbevelen (of acupuncturist?) die ervaring heeft met luchtwegen problemen? Mijn paardje is dampig en knijpt steeds meer tijdens het uitademen, staat al 24/7 buiten met natgemaakt hooi.

alvast bedankt _/-\o_

Wees eerlijk tegenover je paard. En neem de enige juiste beslissing in dit geval ipv maar weer 'medicijnen' te geven, omdat jij niet afscheid van je paard durft te nemen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:59

Je zou Charlotte willekens een berichtje kunnen doen, zei zit in Emst. Ik weet niet of ze aan huis komt. Zij heeft altijd bij van den hoek gewerkt maar is voor zichzelf begonnen.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 13:09

@FriesWytske wow, dat was wel een beetje hard. Zo erg is ze er helemaal niet aan toe. Dierenarts zei dat ze net iets tegen dampigheid aan zit. Misschien moet je eerst even iets meer van de situatie weten voordat je er iets uitflapt!

@luffwinny dank je wel! Dat is inderdaad redelijk in de buurt :) heb je goede ervaringen met haar behandelingen gehad?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:49

Ik geef reactie op jouw openingspost en daarin staat dat ze steeds meer last heeft bij het uitademen. Daaruit maak ik op, dat ze niet veel lucht meer binnenkrijgt. In zo'n geval ga ik niet doormodderen, maar neem dan de enige juiste beslissing.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:00

hoge dosering vitamine A en D is het proberen waard.Visolie.

Emmett

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:21

Als ik zo vrij mag zijn... Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen? Mijn excuses als dat niet de bedoeling was. Maar ik las dit onderwerp en wilde dit graag delen, omdat het al zoveel paarden, honden en mensen heeft geholpen bij allerlei klachten.

Ik ben therapeute en internationaal instructrice en gebruik de australische Emmett Techniek voor paarden en honden (ook mensen). Daarnaast werk ik met Reico producten en hiermee worden ook fantastische resultaten behaald.

Met deze therapie kunnen we het de paarden zoveel makkelijker maken. Ook bij problemen met de luchtwegen en zeker ook bij dampigheid. Verbetering vaak al na 1 behandeling!

Website:
www.emmett4animals.nl
www.judithsemmettpraktijk.nl

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:31

Mijn paard is ook al jaren dampig. Heb heel sceptisch het product naf easy breathing bij de paardendrogist besteld. Inmiddels heb ik hem na 4 jaar nog geen kuch weer horen geven. Hij staat hierbij wel 24/7 buiten. Misschien dat het werkt voor jou paardje ? Heb overigens nu de goedkopere versie voor onderhoud ook van naf. Kost iets van 17,95 ofzo. Tot nu toe doet hij het daar ook goed op

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:17

@Emmett, ik heb je een pb gestuurd!

@deflin, ze hoest al heel lang niet meer ik denk dat slijm meer het probleem is. Waar koop je de goedkope versie en gebruik je de poeder of het drankje?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:30

Oh, die van mijn heeft geen last van slijm. Alleen droge hoest. Heb dat besteld bij de paardendrogist

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:11

@luffwinny, wou je nog bedanken voor de tip. Charlotte woont redelijk dichtbij mij en is inderdaad langsgekomen van de zomer, wat een geweldige vrouw. Ze was het niet eens met de DA dat ze dampig is, maar dat het probleem in haar keel/neus zat en nog niet in de longen, een virus dat maar bleef zitten. Gaat nu heel goed met mijn pony, dankje :j

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:13

Wat fijn om te horen dat het goed gaat en Charlotte is inderdaad een geweldige vrouw.