Leuke buitenrit/strandrit voor beginners, waar heen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Leuke buitenrit/strandrit voor beginners, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:20

Hallo allemaal,
Mijn zus gaat voor 1 jaar naar het buitenland, dus wil ik graag iets leuks voor haar doen. Ze zou pas over een maand of 3 gaan, maar ze heeft nu een ticket kunnen krijgen en die is al voor volgende week. Niet echt veel tijd meer dus. Daarom wil ik graag iets doen als ze weer terug is. Ik vind het best wel moeilijk te bedenken, maar ik kwam op het idee om met z'n tweeën volgende zomer dan een mooie buitenrit/strandrit te paard te maken. Wij hebben beide zo'n 4-5 jaar geleden, echter zijn we beide ookal weer een aantal jaar geleden gestopt. Dus noem ik ons maar 'beginners'. Daarom zoek ik ook iets waarbij de paarden echt te vertrouwen zijn( in hoeverre je dieren kan vertrouwen natuurlijk). Wat ideaal zou zijn is als we van te voren een privéles op de paarden kunnen hebben om er weer in te komen voordat we echt naar buiten gaan. Kwa omgeving zou het strand heel gaaf zijn, of eventueel een heel mooi en groot buitengebied waar je goed kan rijden. Daarnaast vind ik het super belangrijk dat er goed met de paarden omgegaan word, dus een goed passend harnachement, geen ruk en pluk tafeleren, en geen paarden die het grootste gedeelte van de dag opgehokt worden.

Kom maar op met de suggestie's :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:24

Niet op het strand, maar misschien is de Mill Ranch in Ede iets voor jullie? Superbrave goed gereden paarden, goed passende westernzadels en zéker geen geruk en gepluk. Ritten zijn relaxed, paarden goed (terug) te rijden (ook als de rest van de groep wil racen). Ze zitten op de Veluwe dus prachtige omgeving door het bos en over de heide :) En ze doen ook rustige ritten voor de beginnende ruiter of als je gewoon lekker van de omgeving wil genieten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:55

Warboel schreef:
Niet op het strand, maar misschien is de Mill Ranch in Ede iets voor jullie? Superbrave goed gereden paarden, goed passende westernzadels en zéker geen geruk en gepluk. Ritten zijn relaxed, paarden goed (terug) te rijden (ook als de rest van de groep wil racen). Ze zitten op de Veluwe dus prachtige omgeving door het bos en over de heide :) En ze doen ook rustige ritten voor de beginnende ruiter of als je gewoon lekker van de omgeving wil genieten :D

Bedankt voor je reactie. Een les western rijden had ik ook aan gedacht, lijkt mij erg gaaf, maar een combinatie zoals deze van western buitenrijden zou natuurlijk helemaal top zijn! Ede/de Veluwe is voor ons niet zo ver, dus dat is wel mooi mee genomen. De site ziet er ook goed uit, foto's zien er ook relaxed uit. Ik zag dat ze ook een combinatierit hebben, 1 uur les en dan een buitenrit, dat lijkt mij wel wat. :j Heb jij zelf ook goede ervaringen bij hun?

Warboel

Re: Leuke buitenrit/strandrit voor beginners, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:14

Jazeker :j ben er een aantal keer geweest en het is superleuk! En ik ben niet zo'n held op vreemde paarden :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:59

Nicole_Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:29

Ik heb zelf een keer met mijn zusje die geen paardrij ervaring heeft een strand rit gemaakt bij Stalhouderij het Fjordenpaard. Je rijdt dan op het strand en door de duinen van Scheveningen. Super mooi en hele brave paarden! :)

Ik heb overigens ook hele positieve ervaringen met The Mill Ranch, inderdaad ook super daar!

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:05

Manege Arnhem zit direct aan het bos op de Veluwe. Ze voegen geen groepen samen dus je rijdt echt met ze tweeën en een gids. Leuke diversiteit aan paarden en super harnachement. Er is veel mogelijk dus eerst bak dan bos of aparte privéles is allemaal geen probleem.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:11

Ik ga mee met de meningen over de Mill Ranch. Ik organiseer een paar keer per jaar een rit via Bokt en ze zitten altijd vol.

Het is wel prijzig maar daar heb je ook wel kwaliteit voor vind ik.