Waar professionele paarden/veeverzorger vandaan halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Waar professionele paarden/veeverzorger vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 17:56

Omdat ik langzaam een beetje radeloos begin te worden. En fysiek zo n beetje aan het einde zit wat ik kan hebben en de winter en bevroren waterbakken er dadelijk weer aankomen. Ben ik alle opties aan het overdenken.

Waar haal je een professionele paarden of vee verzorger vandaan. Die dagelijks en langdurig als betaalde kracht de paarden van water gras en eventueel hooi kan voorzien en nalopen of alles nog ok is? En om wat voor kosten zou het dan gaan?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:02

Misschien moet je op zoek naar een bijrijder/ verzorger ???

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:13

Die zijn niet te vinden en bewezen onbetrouwbaar voor de lange termijn. Ik ben nu al ruim een jaar aan het tobben zonder enig resultaat. Heb een verzorgster die wel komt maar ook niet altijd. Bijrijden kan niet ivm oude tinker die op pensioen staat en jonge is te jong en ze zijn ongeschikt voor jonge kinderen kwa gewicht en de plek waar ze staan. Ik heb nu afgelopen half jaar maar een beperkt aantal dagen rust gehad en met een slechte gezondheid red ik het domweg niet meer,

Ik ben al aan het kijken in heel nederland om ze ergens te kunnen neerzetten met verzorging maar zelfs dat is heel erg moeilijk geschikt te vinden en betaalbaar. Wetende dat ik dan veel minder kan komen ook vanwege de afstand.

Vandaar dus de stap naar een betaalde verzorger, een die niks anders doet als beroep. Waar je een contract mee aangaat ook.
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-07-16 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:14

Welke omgeving?

karuna
Drukke kabouter

Re: Waar professionele paarden/veeverzorger vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:15

Achterhoek

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:16

Hoe proffessioneel wil je het hebben? Ik zou denken aan een briefje op een groene school/veeartsschool

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:27

Advertentie zetten en het als baantje bekijken en niet als verzorger..
met een baantje ga je een verplichting aan.. betaling einde van de maand.
Dagen niet kunnen is vooraf om vrij vragen.

Gezocht student of huisvrouw voor dagelijkse verzorging van mijn stal/weide/paarden.
Werkzaamheden bestaan uit <>
1x ochtends, 1x s avonds verwachte tijd die er voor nodig is ongeveer 30 minuten per keer.
betaling per maand gebaseerd op 1 uur per dag.

ik zou er rekening mee houden dat diegene er 2x per dag voor op pad moet.. Afhankelijk van de tijd die daar ook nog eens mee gemoeid is, zou ik uitgaan van 150-200 euro per maand.

een dierverzorger, met opleiding en al 2x per dag laten komen is denk ik een stukje duurder.. Meestal vragen die zo'n 7.5-10 euro per keer langskomen.

ik zou eerder mikken op een oude scholier of student, of huisvrouw die echt om dat kleine beetje extra zit te springen.. dus super blij is met een vast bedrag per maand, waar je niet een hele dag voor moet werken, maar iedere dag kort

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:38

1 keer per dag is voldoende. Spul staat buiten dat scheelt wel.

Opleidingen zitten een eind weg, te ver om iemand te kunnen leveren. Daar had ik al naar geinformeerd. Maar helaas kunnen die me niet verder helpen. Verder heb ik alle soorten advertenties al geprobeerd op verschillende plekken, maar behalve jonge kinderen die willen rijden geen enkele reactie. Of komen een of twee weken en komen dan niet meer zonder bericht.

Vandaar dat ik dan liever een professioneel bedrijf/zzp er inhuur. Idd met een normaal contract en de bijbehorende verplichtingen. Het inkopen van de volpensionzorg eigenlijk. De rest doe ik wel maar geeft lucht.

Laatste optie die anders overblijft is oude tinker moeten laten inslapen |( en jonge verkopen. En dat is iets wat ik onder alle omstandigheden wil voorkomen. Oude man verkopen is onbespreekbaar. Hij heeft teveel mankementen (die nu goed onder controle zijn dankzij streng voerbeleid en omgeving op orde hebben) en zijn eisen aan zijn leefomgeving zijn erg hoog. En wil voorkomen dat hij de handel ingaat door korte oplap door volstoppen met medicijnen.

Alleen jonge man verkopen is geen optie. Dat betekend alsnog een overleden oude tinker. Die gaat dat niet meer trekken, overigens raadt de dierenarts dat ook ten zeerste af omdat hij ook vermoed dat oude tinker dan hoofd laat hangen en stopt met eten, dat heeft hij al eens eerder gedaan namelijk met bijna fatale afloop. Alleen dit zo volhouden is ook geen optie meer. Dan stort ik in en heb ik accuut een probleem.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:42

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:45

Ik weet niet wat er bij jou in de omgeving zit.
Maar wij hebben hier AB Oost welke akkerbouw en veeteelt gericht is. Misschien hebben ze daar wel iemand , maar dan ben je wel aardig wat kwijt vrees ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:48

Is er ook niet iets te regelen via het AOC?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:59

met 1x per dag zou je in principe met 125 euro een jongere goed kunnen paaien..
'eenvoudig' verdiend alleen vaak (daar betaal je eigenlijk voor, dat ze zo vaak moeten komen)..

wat raar dat niemand erop reageert, ik had als student of scholier altijd wel behoefte aan een extra inkomen.. en dat zou voor mij echt het ideale baantje zijn geweest.. Krijgen ze tegenwoordig teveel zakgeld of zo pff.. Maar ook thuisblijvende moeders, een twintig jaar geleden pakten die vaak dat soort baantjes op, t spekte net even de huishoudpot.

Lol, wel klagen dat we t slecht hebben.. maar een bijbaan voor 1 uurtje dat relatief goed verdiend zonder dat het de dag erg belast, daar hoor je dan niets op..

dan kom je inderdaad bij bedrijfswaarnemers aan, maar dat is meteen fiks duurder ben ik bang.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:06

Ik denk ook dat het erg duur wordt als je echt elke dag iemand moet laten komen, je zal toch al snel op zo'n 10 euro per uur moeten rekenen. Misschien is het in een half uur ook te doen, maar mensen zullen niet heel veel reizen om 5 euro te verdienen.
Dus ik zou inderdaad eerst eens een advertentie bij jou in de buurt plaatsen.. in het lokale blad bv, of gewoon ophangen in de supermarkt/boerenbond/dierenwinkel bij jou in de buurt. Misschien vind je wel een paardenliefhebber die dichtbij genoeg woont. Als ik zo'n advertentie zou lezen zou ik waarschijnlijk wel reageren :j

Of toch op zoek naar een plekje bij mensen achter het huis, en wat stallingskosten betalen. Ook dat moet toch wel te vinden zijn? Ze zouden hier zo welkom zijn als ik de ruimte had. Heb je al eens een bericht op de boktmarkt gezet?

Probeer ook de facebook verzorgpaarden-groep eens!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 19:07

Ik snap er ook niks van hoor. Ik werkte toen het nog kon me een slag in de rondte. Naast school in weekend en vakanties op het land werken. Zwaar fysiek werk door weer en wind voor minder geld.

Maar tegenwoordig kansloos. Zelfs een thuiszorg zzp er is niet te vinden. Dat is hier in de regio ook al onmogelijk. Aan de andere kant van de rivier voldoende te vinden maar ze willen het water niet over. Of moet om de hoek zijn max 3 km van huis of zo.

Ik ga zowiezo Doetinchem opleiding maar weer eens bellen. En ben benieuwd of mijn marktplaats advertentie nog resultaat gaat opleveren, dit keer een gericht op professionele verzorger. Kan hem helaas niet bij diensten neerzetten. :?

Annemieke, ik heb ik weet niet hoeveel advertenties gezet ook voor stalling maar krijg reacties die ongeschikt zijn, of een stro omgeving, of in de winter niet of nagenoeg niet buiten. Mijn zoekgebied daarim is inmiddels nederland. -O- geeft misschien wel aan hoe erg ik omhoog zit.

En paardenliefhebbers genoeg maar geen die ik kan vinden die dit zou willen doen, op langdurige basis. Dan willen ze ook rijden of zijn domweg te jong of onervaren om goed genoeg met de twee om te kunnen gaan. Ik heb dan echt een volwassene nodig.

Ik ga nu maar weer eens op bokt een andere plaatsen. Wie weet.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:11

Helaas zit je voor mij te ver weg. Had je dan graag geholpen. Heb soms werk maar ben dan vaak voor 4 uur alweer klaar. En andere dagen erg veel tijd over.

Zou het vooral op de boktmarkt proberen en als de scholen weer zijn begonnen bij de dierenverzorgers opleiding en paardenhouderij?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:12

Kun je iemand een plek voor een paard bieden?
zeer lage of geen stallingskosten, maar in ruil voor de weidedienst?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:16

Maneges en handelsstallen in de buurt eens bellen, en dan vragen wie er parttime werken en er wel een baantje bij kunnen en willen hebben?
Als een optie ook elders stallen is, dan pensioenstallen vragen of ze er ook een jonkie bij willen nemen? Bij De Wildtshof in Uddel kan dat bv wel, die bieden ook tijdelijke opvang aan en ook Lelymare biedt bv vakantieopvang aan. Kost wel een hoop, maar misschien voor alleen de winterperiode een optie?
Of toch de gok wagen voor het oudje alleen en dan permanent een pensioenplek, en de jonge verkopen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 19:23

Wildtshof al contact mee gehad. Helaas zaten zij destijds ook met stro op het terrein. En de gok wagen is een dood paard. De laatste keer dat zijn weimaatje vertrok was dat bijna einde paard. Dat doe ik hem niet meer aan. En het probleem zit hem nu juist in de oude kwa stalling

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:34

Lastig is dat inderdaad! Die van mij kan er ook helemaal niet tegen en staat al te pompen als hij een nacht droog hooi heeft gehad, dus ik kan me je bezorgdheid goed voorstellen.
Is er ook niet iets wat je aan de stalling kan veranderen wat het voor jou zelf veel gemakkelijker maakt om te verzorgen? Of lukt het helemaal niet meer om nog naar de paarden te gaan in de winter?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:36

heb je al een oproepje in je plaatselijke facebookgroep geprobeerd?
misschien een hondenuitlaatservice oid die dit erbij zou willen doen. het gaat dus om 1 keer per dag voeren en even checken of alles oké is. dat moet toch te regelen zijn.
veel succes!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:42

Via een vrijwilligerscentrale? Iemand die langdurig ziek is en als therapie naar buiten moet?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:43

Is er geen boer in de buurt die gestopt is met boeren, maar wel de energie nog heeft om eens per dag bij jouw paarden langs te gaan?
Facebook , zoals hierboven geopperd, is ook wel een goeie als je mensen zoekt. Vooral als er gedeeld wordt heb je een groot bereik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 19:44

Ik heb geen facebook helaas.

Boeren in de omgeving al rond gevraagd maar ook daar niets te vinden. Meesten zijn of actief boerend of geen veemensen. -O- is niet voor niets dat ik nu probeer dan maar een professional in te huren. Na een jaar ongeveer alle opties actief te blijven nagaan ben ik door mijn ideen heen. :n

Annemieke ik heb alles al zoveel mogelijk zo gedaan dat het weinig werk is. Er is een waterslang en voldoende speciekuipen voor twee of drie dagen, twee grote bakken waarin voor twee tot drie dagen hooi in kan. De boxen staan open dus ze kunnen zelf kiezen waar ze staan binnen of buiten. Ik kan dus een dag overslaan. Alleen dat betekent ook geen toezicht. En met een ouder paard met wat mankementen geen goed idee. Zoals pas geleden mijn ongewenste bezoek op stal met als resultaat een met koliek en een die op drie benen stond. Ook daar de dag ervoor geen toezicht geweest omdat verzorgster niet was gekomen bleek zonder afzeggen. En dat voelt echt niet fijn, ;( alleen gezien de accute koliek gelukkig pas net gebeurd moet er niet aan denken dat het de dag ervoor was geweest

En dan nog heb ik geen rust voldoende en even een paar dagen bijtanken kan dan niet. Wat ik hard nodig heb. Alleen dadelijk in de winter met bevroren drinkwater. Zal er twee keer per dag iemand heen moeten. Voor mij 30 km per keer heen gaan en met honden uitlaten erbij ben ik 3,5 tot 4 uur per keer van huis.

Afgelopen week auto ellende gehad en heb echt heel erg veel moeite moeten doen mensen te regelen voor de zorg. En de eerste dag was meteen misgegaan waardoor woensdag iemand kwam bij paarden zonder eten en nagenoeg geen water meer omdat het opeens zo warm was. Die dinsdag zou doen had het niet gedaan.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:49

Dan misschien toch een Facebook - account aan maken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:52

Dat is inderdaad ook geen doen..

Ik zou toch eens een facebook account aanmaken en een berichtje plaatsen in een groep voor verzorgpaarden bij jou in de buurt. Daar kijken echt veel meer mensen dan op marktplaats en bokt.. ik heb zelf ook een tijd een marktplaats advertentie gehad zonder veel reacties, maar via facebook het ene na het andere bericht! Of is er misschien iemand anders die je goed kent met een facebook account, dat je het bericht via hun kan plaatsen?
Ik wil het eventueel ook wel voor je plaatsen, dan moet je me maar even een pb sturen :)