Weidegang in kuddeverband - Belgie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Weidegang in kuddeverband - Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 17:08

Hallo :)

Mijn paard loopt helaas nog steeds kreupel. Ik wil het toch eens proberen om hem gewoon 24/7 buiten te zetten, op pensioen eigenlijk :) Dit om de kosten wat te dekken... Ik betaal nu 250 euro dus het moet wel een stuk goedkoper zijn. Anders kan ik beter op mijn huidige stal blijven want dat is ideaal. Alleen wat duur voor een paard waar je niks mee kan doen.
Nu vind ik in Belgie heel weinig stallen die dit aanbieden. Ik hoef geen rijbak meer te hebben. Enkel weidegang, een schuilstal en liefst een paddock voor in de winter zijn al voldoende. Omdat hij de neiging heeft snel af te vallen, vind ik het wel belangrijk dat ze bijgevoerd worden met hooi/voordroog in de winter en wanneer er te weinig gras op de wei staat.
Zonder ijzers loopt mijn paard stokkreupel, dus helaas kunnen deze er niet af. De 'stal' moet dus ook paarden met ijzers aannemen. Ik heb al wel eens gezien dat er Paddock Paradise stallen in de buurt zijn, maar dat zijn dan natuurlijke bekappers en een smid van buitenaf mag dan niet. Dus dat is jammer genoeg geen optie.

Ik ben zelf van de provincie Antwerpen (Nijlen) en ik wil max 30-35 min rijden. Je mag echter ook stallen aanbieden die iets verder rijden zijn, als ze maar aan mijn 'eisen' voldoen. Dan kan ik het alsnog in overweging nemen.
Er zit momenteel nog geen haast achter. :) Liever iets goed dan dat ik hem nog tig keer moet verhuizen. :)