Pensionstal gezocht Hengelo (OV)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Pensionstal gezocht Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:43

De eigenaresse van mijn verzorgpaard is een beetje aan het oriënteren voor wellicht een nieuwe stal voor het paard. Mij en de andere verzorgster werd gevraagd om mee te denken, dus bij deze :)

- Het is belangrijk dat paardlief veel naar buiten kan! Die staat nu namelijk zo'n 22 uur op stal.. :n Veel in de weide gaat niet aangezien hij snel dik wordt (en nu is), dus i.p.v. dat mogelijkheid tot buiten in een paddock zou super zijn.

- De eigenaresse wilt dat het niet te ver is, dus echt in Hengelo (Overijssel), heel misschien aan de rand, maar dat hangt af van aan welke kant van Hengelo het dan is.

- Ze wilt (het liefst) géén manege! :D

- Paard wordt nu gevoerd door mensen v.d. stal aangezien de eigenaresse hier geen tijd voor heeft en ik met school/andere verzorgster met werk ook niet. Het zou dus fijn zijn als dit op de toekomstige stal ook kan of dat er een andere regeling hiervoor mogelijk is. Uitmesten etc. doen we uiteraard gewoon zelf.

- Een bak (liefst ook een binnen, maar je kan niet alles hebben natuurlijk :+) en longeercirkel is eigenlijk wel een must. Dat laatste is niet verplicht als je gewoon in de bak mag longeren natuurlijk :=

- En als laatste: een stal waar het niet echt gezellig is en voor alles regeltjes zijn hebben we alle 3 echt geen zin meer in :n Het hoeft nieteens een 'officiële' pensionstal te zijn, ergens bij iemand thuis of bij de boer is ook prima, zolang het maar gezellig is en het (ongeveer) aan bovenstaande voldoet :)

Alvast bedankt!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:38

Erve van Benthem ligt tussen Enschede en haaksbergen.
Ik woon zelf in hengelo, maar de afstand is prima te overbruggen zelf op de fiets :o
Ze staan in de zomer overdag buiten op het weiland (in groepjes of alleen)
In de winter staan ze op paddocks, ze worden binnen en buiten gezet door de weeks.
In het weekend word dat geregeld onderling je moet dan bijv in een groepje alle paarden buiten zetten en een ander groep je zet ze weer binnen +:)+
In overleg kan die vast op de paddock staan net zoals het uitmesten. Inprincipe doet iedereen zelf uitmesten maar ook in overleg kan dat geregeld worden :))

Ze hebben een binnen en buiten bak, longeer cirkel en stapmolen. Een springweide in de zomermaanden en een mooie uitrijmogelijkheden naar het buurseveen...

Er staat een leuk groepjes mensen.. het is geen manege en er staan ook geen 50 pension paarden dus kortom misschien wel iets voor jullie...

Ik sta er zelf ook met mijn pony's en ondanks het voor mij best een eindje is vergeleken met andere pensionstallen die ik bekeken heb.. was dit mijn keuze en tot vandaag geen spijt van.
Hele open lieve mensen, waar prima mee te communiceren valt en veel in overleg gewoon geregeld kan worden.
Ze denken en kijken met je mee en de paarden staan op nummer 1...

http://www.stalervevanbenthem.nl

https://m.facebook.com/stalervevanbenthem
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 20-07-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn12

Re: Pensionstal gezocht Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:39

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:44

Toen ik nog in Hengelo woonde vond ik het vrij lastig om een fatsoenlijke pensionstal te vinden. De laatste jaren heb ik mijn paard gestald bij Stal Timbo in Rossum :j Voor jullie misschien te ver, maar wel een van de betere in de omgeving. Zeker als je wilt dat je paard ook in de winter buiten komt en je tegelijkertijd ook allerlei voorzieningen ter beschikking hebt.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 12:33

Dankjulliewel! Ik ga er naar kijken :j