Overnachtingsmogelijkheid Den Helder

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noivadapaz

Overnachtingsmogelijkheid Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 15:11

Hallo,

Ik informeer hier even of er mensen zijn die weten waar je in Den Helder kunt overnachten met 2 paarden en 2 mensen. Een duitse vriendin van mij wil van Den Helder een trektocht maken van 2 weken. Haar man brengt haar en ze wil dan eerst een paar dagen met hem rijden voordat zij met 2 paarden richting het zuiden gaat. (naar mij om precies te zijn en van daaruit naar Brabant en verder richting Duitsland).

Hebben jullie suggesties?

Groetjes!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Overnachtingsmogelijkheid Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:31

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:17

Volgens mij kan dat bij manege Noot ( die zit bij Callantsoog in de buurt, iets zuidelijker dan Den Helder. In Den Helder kan je vast ook je paarden wel voor twee dagen kwijt, maar of je daar zelf dan ook kan overnachten durf ik niet te zeggen. Neemt ze een tentje mee?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 05:06

Ligt eraan wat je wilt..
Bij manege bruin kan je je paard stallen en zelf evt ook overnachten,
Bij manege noot kan je ook je paard stallen en slapen in een ( volgens mij) chalet.

Iets voor manege noot is nog een camping waar je paard mee kan en dan kan je slapen in een tent of caravan Die je zelf dient mee te nemen.

Stippel je route van te voren goed uit,
De ruiterpaden zijn hier in den helder slecht en houden vaak plotseling op.
Overdag mag je niet op het strand en de mensen zeuren de hele dag dat je niet op het fietspad mag _-:(

Eerder raad ik je aan om vanaf poelenburhg ( Schoorl) te beginnen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 06:38

Bij Noot kun je de paarden stallen en ze hebben ook een huisje volgens mij, of hier in Schoorl ook zat plek

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 06:41

O ja, nog even wat, wil ze die twee weken erover doen om via Brabant in Duitsland te komen? EN dan van die twee weken nog een paar dagen in de kop van Noord-Holland blijven? Dat lijkt me wel wat optimistisch gedacht als ze alles rijdend wil doen. Ook vraag ik me af hoe ze dan van Noord-Holland naar voorbij Amsterdam wil komen, het zal vast kunnen met een paard, maar dan moet het denk ik wel heel bomproof zijn. Als ze die hindernis weet te nemen, lijkt me via het Gooi en de Veluwe, daarna de Achterhoek al een vette uitdaging in zo weinig tijd.
Per dag leg je denk ik maximaal zo'n 30, misschien 40 kilometer af, dus reken maar uit...

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 13:05

Ze is een ervaren lange afstandsruiter. Ze heeft al eens van zuid-Frankrijk naar Duitsland gereden. Ik maak me echt geen zorgen dat ze qua planning weet wat ze doet. Dit is voor haar denk ik een leuk ritje. Ze wil via Brabant rijden omdat daar een gezamenlijke vriendin zit, zij heeft ook MMs, net als degene van de trektocht.

Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal ze aan haar doorgeven.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 13:19

Ik heb nog even gekeken. Ze vertrekt dinsdag of woensdag de 26/27 juli en moet 12 augustus in Wegberg Duitsland zijn. 17 dagen de tijd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:42

Noot in Callantsoog (officieel dan, het ligt bijna in Julianadorp) of een andere is Camping het landleven (geloof dat het zo heet) / pensionstal Bos in groote keeten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:34

Kijk, dat ze ervaren lange-afstandsrijder is, is super! Wat is MMs? Qua Den Helder zou je voor een nacht misschien ook nog bij van Haaster en de Jong terecht kunnen voor je paard, maar ik weet alleen niet of e daar zelf ook kan overnachten. Ze hebben in de buurt geen heel goede naam, maar voor een overnachting met twee paardenmensen zou ik dat wel aandurven.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:11

Nee dat zou ik niet aandurven :Y)

Ik zou voor die paar nachten toh richting noot of bruin gaan

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:17

Het nadeel van Noot en Bruin is wel weer dat ze amper land hebben en al helemaal geen gras. Dat is maar net wat je wil natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je je paard met een trektocht zeker wel in het gras wil hebben. Dit is in Bergen: http://www.boerderijjonker.nl/ . Daar heeft een stalgenoot van mij een paar keer een paar weken met vakantie gestaan en dat beviel heel goed.
En dit is dan net ten noorden van Callantsoog, in een mooi gebiedje: http://www.bijteun.nl/aanbod/1457490#.V4xpMpAQbIU .
Net over de afsluitdijk zeg maar, in de Wieringermeer heb je dit: http://www.cormeijhoeve.nl/cont . Of ze nog aan vakantiestalling doen durf ik niet te zeggen, maar dat is een telefoontje waard. Het rijden daar is denk ik interessanter dan bij Den Helder in de buurt.

Ik wijk even af hoor, maar voor het oversteken van Noord-Holland ten noorden van Amsterdam naar de zuidkant is het begin van dit topic wel interessant: [BRT] Een rondje rond het IJsselmeer rijden .
Laatst bijgewerkt door Jet op 18-07-16 06:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 06:41

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:59

Bruin heeft wel gras voor vakantie paarden :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:06

Dat vind ik toch wel bijzonder, dat wist ik niet. Geen gras voor de paarden die er vast staan, maar wel voor paarden die er voor een week o.i.d. komen. Mij maakt het niet uit hoor, maar voor de vaste pensionklanten en hum paarden wel jammer.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:08

Ik stuur je even een PB!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:24

Het noordzeekanaal over kan op twee plaatsen. Sluizen van IJmuiden of de Schellingwouderbrug bij Amsterdam.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:48

Jet schreef:
Dat vind ik toch wel bijzonder, dat wist ik niet. Geen gras voor de paarden die er vast staan, maar wel voor paarden die er voor een week o.i.d. komen. Mij maakt het niet uit hoor, maar voor de vaste pensionklanten en hum paarden wel jammer.

Ze hebben bij de vuurtoren een stuk gras waar de paarden van de eigenaar en een paar pensionklanten op mogen ( weet niet wat daar de regels voor zijn) en als er vakantie gangers zijn mogen die ook gebruik maken van dat landje..

De andere paarden staan in 1 groep buiten op een enorm stuk land en een enorm grote paddock

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:02

Duidelijk Evelyn.

Ben wel benieuwd of TS onze nieuwe tips kan gebruiken.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:15

Cormeyhoeve idd, of stal Koorn in Oosterland (ook net over de afsluitdijk).
Bij Stal Koorn is als het goed is ook overnachtingsmogelijkheid. (B&B).

Bij de Cormeyhoeve is vaak van alles wel mogelijk, hoe het met overnachten zit geen idee.

(en rijden op Wieringen is zó veel mooier dan bij Den Helder ;-) )

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:27

Ik heb drie zomers op vakantiestalling bij Groote Keeten / Julianadorp zuid gestaan bij voorheen Elly Zon (scheidingsvliet). Er kwamen daar vaker mensen voor vakantie die zelf op de bijhorende camping sliepen. Paard 24 uur op het gras, op een eigen stukje. Of de nieuwe eigenaar dit ook nog doet, durf ik niet te zeggen maar het is een belletje waard.
http://vanhetbuitenveld.com/

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 20:23

Dank allemaal. Ik geef het allemaal door. Fijn dat er mee gedacht wordt. MMs zijn mangalarga marchadores.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:01

Aha, dat had ik er niet uitgehaald als niet-specifiek MMs kenner :D . Ken ze wel van internet hoor, maar die afkorting had ik nog niet gezien ;) .

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 21:14

Ja, toch wat makkelijker dan helemaal uitschrijven. ☺️