Kampeer vakantie in frankrijk met paardrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Kampeer vakantie in frankrijk met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 23:07

Hai...
Ff de makkelijke weg. Ik zoek mij suf op internet naar campings met paarden op het terrein in frankrijk. Liefst richting zuiden ivm meer garantie voor zon.
Ik ga met mijn 2 kids camperen. En wil graag een camping waar paarden zijn. Dus niet bij een manege in de buurt. Echt op de plek zelf. Ik heb er 1 gevonden maar is best ver weg. Mijn dochter van 6 wil lessen..mijn zoon van 5 voor Af en toe. En ik wil wel eens een actieve buitenrit...maar gezien ik alleen ben..heb ik wel oppas nodig voor mijn 2 kids tijdens de rit. ik vind wel campings, maar veel met complete arrangementen of alleen op het terrein te paard. Dat vind ik zelf niet leuk. Zoek dus een flezibele campeer manege. Met losse lessen en buitenritten. Iemand suggesties?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:56

Camping Lac de Veronne in de Dordogne is leuk. Ze hebben paardenarrangementen,maar er valt ook los wat te regelen. Toen ik er kwam tenminste wel.

Camping Soulisse in Cerilly is ook helemaal super, maar daar hebben ze alleen grote warmbloeden, dus alleen voor grotere kinderen en volwassenen.

Bovenstaande campings zijn heel paardvriendelijk in de omgang en rijden bitloos.

Verder ken ik nog camping Fargogne in Quercy. Daar organiseren ze ook ritjes voor kinderen. Vroeger gaf de dochter ook les, maar ik weet niet of zij dat nog steeds doet.

En dan heb je nog camping des Rosières nabij het plaatsje Rosans. Ook paarden op de camping. Alleen spreken ze er geen Nederlands.

Wellicht deze camping nog? Die ken ik dan weer niet, maar ziet er ook best okee uit:
http://esperbasque.nl/activiteiten/paardrijden

Corelli

Re: Kampeer vakantie in frankrijk met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:14

Ik ben hier onlangs een weekend geweest, en heb het geweldig gehad http://www.domaineducloitresaintchristophe.com/nl/home.

Het is een friezenstoeterij met daarbij een klooster waarin je kunt overnachten en ze hebben een aantal ingerichte tenten. Mooi gebied om te rijden en prachtige, betrouwbare (maar zeker niet afgestompte) Friese paarden waarmee je les kan krijgen en waarmee buiten gereden wordt. Het is alleen wel in het Noorden van Frankrijk..

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:10

Le Bois de l Espau in Tronget, Allier, Auvernge. http://www.wonderwereld.faithweb.com/
In een ver verleden heb ik daar gewoond en gewerkt om mee te helpen met de oprichting en verbouwing ervan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:42

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 21:54

Super bedankt! Ik ga op onderzoek uit. Die esperbasue had ik ook gevonden en lijkt mij heel leuk... is alleen 1000km verderop. ik weet nog niet of ik dat ga doen/redden.....

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:23

Morvan Rustique schijnt ook super leuk te zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:46

http://www.soulisse.com/

meerdere jaren achtereen geweest..
heerlijke plek,
paarden goed verzorgd.
vroege buitenritten zodat het niet te warm is en weinig last van vliegen/dazen.

je zou kunnen informeren of ze toevallig weer een kleinere hebben staan..
in het verleden hadden ze een fjord (die is er nu niet meer).

voor de leeftijd van de kinderen is het absoluut een heerlijke plek,
alleen het paardrijden voor hen is misschien wat lastiger, wie weet kunnen ze daarvoor iets regelen als je het op tijd aangeeft?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:47

Soulisse heeft geen kleinere pony's en willen ze ook niet. De fjord is er inderdaad niet meer. Inderdaad gewoon informeren of er mogelijkheden zijn, want het is een heerlijke camping.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:11

Heb je nog wat kunnen vinden? :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:31

Ik wilde vroeger heel graag naar een camping met manege in Zuid-Frankrijk, genaamd 'La Petite Camargue'. Maar het is een hele luxe camping en hij was in het hoogseizoen erg duur waardoor ik er nooit geweest ben. Prijzen kan ik niet direct goed vinden maar volgens mij varieert het van 18 euro per nacht in voor/naseizoen tot 50 euro per nacht in het hoogseizoen.
Link: http://www.yellohvillage.nl/camping/la_petite_camargue/

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:42

Yelloh Village heeft ook een camping in Houlgate, Normandië.
Op 500m. van de camping is een manege waar ze buitenritten over het strand en door de heuvels organiseren. Ook worden er (losse) lessen gegeven.
Het hoort verder niet bij de camping maar je kan wel via de camping een buitenrit/les boeken.
Erg leuk, ik ben er 2 jaar geleden geweest.