Ik zoek een deskundig iemand die mij les wil geven in grondwerk. Niet zozeer omdat ik een probleem ervaar aan de hand. Maar meer omdat ik zelf interesse in grondwerk heb, alleen niet zo goed weet hoe ik het moet aanpakken.
Daarnaast heb ik altijd een geweldig paard onder mijn kont, een grote schat. Echter door 2 ongelukken op buitenrit met hem, heb ik een angst opgebouwd. Hier ben ik al een groot deel overheen, echter loop ik tegen 1 punt aan. Op het moment dat wij ergens naartoe rijden en hij gooit er een dribbel en dram pasje in, maakt het mij niks uit. Ik blijf rustig en hij ontspant eigenlijk vrij snel weer. MAAR, op het moment dat de route terug naar stal is, raak ik in paniek. Hierdoor neemt hij het extra over en wordt alleen maar een nog grotere stress bom. Ondanks dat ik ergens in mijn achterhoofd wel weet dat hij niks geks doet, kan ik hem niet ont stressen. Zodra ik naast hem sta is mijn angst zo goed als weg, en kan ik bij hem het ook laten afvloeien. Het probleem zit dus echt bij mij. Ik zoek hier dus een goede coach voor die op locatie komt, om mij te helpen bij dit probleem.
Weet niet waar je precies woont, maar kijk eens op www.rechtpaard.nl die doet ook grondwerk les. Kijk maar eens op de facebookpagina daar staan filmpjes en zo ook van de grondwerklessen.
Paulette Zorn van Equidact (www.equidact.nl) zou ook een optie kunnen zijn.
sanne1992
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-16 11:13
Bedankt voor de reacties. www.rechtpaard.nl heb ik wel eens van gehoord. en van Paulette Zorn ook.
Ik woon in het hoge noorden, vlakbij de Eemshaven. Voor mijn angst, zit overigens het probleem niet in de bak, maar puur en alleen op buitenritten. Dus hopelijk kan ik iemand vinden die mij juist daar wil begeleiden.
Daarnaast zie ik dat ik nog wel wat vergeten te melden ben. Ik rij zelf namelijk western, en heb hierin elke 2 week les. Voor buitenritten rijdt ik altijd! met iemand samen.