Intern bij een dressuurstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Intern bij een dressuurstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 12:17

Ik heb er al een tijdje over nagedacht en het lijkt me leerzaam om een week intern te gaan bij een dressuurstal waarbij het mogelijk is dat ik mijn eigen paard kan meenemen. Ik wil later niet gaan werken in de paardensector, maar ik zou graag wel wat ervaring hierin willen op doen omdat ik al mijn hele leven met paarden werk. Op zo'n dressuurstal zou ik graag werkzaamheden willen doen zoals paarden verzorgen/opzadelen/longeren, maar hoef zelf niet te rijden. Ik zou graag mijn eigen paard willen meenemen en in ruil voor de werkzaamheden les willen krijgen en intern daar willen verblijven.
Ik zou dit graag voor een korte tijd willen, ongeveer een week, meer heb ik ook niet de tijd ivm studie. In zo'n week denk ik dat ik al veel ervaringen kan op doen. Ik zou namelijk graag meer kennis willen verkrijgen in het opleiden van jonge dressuurpaarden en hoe dit in de realiteit wordt gedaan.
Mijn vraag is dan ook waar je voor zoiets terecht kunt? De dressuurstal van Nathalie Smeets spreekt me erg aan, maar ik weet niet of zij ook opzoek is naar een medewerker.
Iemand die suggesties heeft? Ik zou dit graag in de maand augustus willen doen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-07-16 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Punten uit de naam verwijderd, dit is niet toegestaan en helpt niet bij de zoekfunctie van Google

piezze

Re: Intern bij een dressuurstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:21

Voor een week kun je niet echt spreken over een medewerker hè.
Tegen de tijd dat jij weet hoe het reilt en zeilt daar, ben je weer weg. Ben je niet meer gebaat bij een weekje trainingskamp? Verschil is dat jij daarvoor zal moeten betalen. Zoals jij het schetst, kost het hun geld. Maar als je weet wat je wil en bij wie, waarom bel je ze dan niet gewoon?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 01:22

Brutalen hebben de halve wereld. :D

Ik ben wel een met piezze. Een week is echt kort...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 02:06

Op een week ben je op een stal nog niet eens helemaal ingewerkt. Je kan niet verwachten van een dressuurstal dat je daar gelijk vanaf het begin alles kan en weet. Zulke stallen hebben vaak bepaalde routines en dergelijke en dat duurt best een tijd voor je geen foutjes meer maakt. Ik zou dus echt gaan kijken naar een moment waar je langer kan gaan. Ik denk dan aan een drie weken of een maand bijvoorbeeld. Dan pas leer je echt bij en mag je misschien ook wel eens mee groomen op concours, wat ook ontzettend leerzaam is trouwens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:48

Een week is inderdaad te kort, wellicht kun je in het weekend een dag helpen bij een dressuurstal in de buurt? {voor een langere periode} in ruil voor les op je eigen paard?