Zijn hier mensen die ervaring hebben bij het kopen van een paard bij het fjordpaard? Prijzen, gedrag paarden en gezondheid? En hoe gaat daar de verkoop?
Wij hebben in oktober een paard van het fjordenpaard gekocht. Helaas met flink wat medische problemen door verwaarlozing.
Ze hebben inderdaad ook nooit geleerd iets alleen te doen. Je moet dat zeker niet onderschatten! Die van mij stond gisteren nog steil omhoog omdat ze niet naar een paard die 10 meter verderop stond mocht
Van wat ik weet is ze 2 of 3 seizoenen gebruikt maar werd ze op een gegeven moment staatsgevaarlijk waarschijnlijk rugproblemen door slecht passend tuig. Daarna is ze alleen nog gebruikt als fokmerrie (er is voor zover ik weet geen DA bij geweest). We hebben haar gekocht als zijnde braaf bereden
Die van mij is overigens wel een wat pittiger dier (nakomeling van Rivella). Hun bravere paarden zullen misschien wat minder heftig reageren op dingen. Als je besluit er een paard te kopen laat hem wel keuren!
Paarden worden inderdaad niet goed ingereden... er gaat gewoon iemand opzitten en vervolgens mee op buitenrit, paard doet dus gewoon wat het andere paard doet en is als individu niet te rijden.