Hoofdstel besteld maar andere geleverd gekregen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Hoofdstel besteld maar andere geleverd gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 15:59

Graag zou ik jullie mening hierover willen hebben.
Ik heb van de week bij http://www.dezadelmaker.nl/ onderstaande hoofdstel van Marengo besteld:
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag heb ik het hoofdstel binnengekregen en deze was anders. Wel hetzelfde merk maar deze had geen blinde sluitingen bij de bitringen en ook de neusriem was gewoon smaller.
(Toevallig hebben we hetzelfde hoofdstel van Marengo nog met blinde sluitingen ook in maat cob en toen ik de neusriem vergeleek was deze veel breder).
Daarnaast vraag ik me dan af waarom je een ander hoofdstel verkoopt dan dat op de site is weergegeven.
Ik heb daarom contact opgezocht met de ruitershop. Ik werd gewoon gelijk afgekapt en dat het hoofdstel anders was verklaarde hij mee dat alles op een foto anders lijkt..
Ik vroeg daarnaast of ze het hoofdstel dat op de foto is afgebeeld wel hebben, maar volgens hem was alles gisteren al verkocht terwijl ik twee dagen geleden nog contact had met een mevrouw die een totaal ander verhaal aan mij had verteld. Zij informeerde mij dat er nog alleen een cob was (die ik nu dan heb) en meerdere in maat full.

Nu vroeg ik mij af, omdat ik het hoofdstel retour wil doen, of de retourverzendkosten voor mij zijn?
Normaal gesproken als je iets retour doet omdat je het hoofdstel niet mooi vind of niet past lijkt mij dit logisch. Maar in dit geval vind ik eigenlijk dat ik een ander product heb gekregen.
Maar hij dacht er niet over om de retourkosten te betalen of delen ofzo. (terwijl de gewone verzendkosten ook al voor de koper zijn).

Daarnaast vond ik gewoon dat ik totaal niet netjes werd behandeld. Iemand die ervaring met deze site heeft?

future_vet

Re: Hoofdstel besteld maar andere geleverd gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:01

Hmm vreemde webshop dan. Als het een netjes bedrijf is laten ze je het gratis retourneren, maar of dat wet is weet ik niet.

Ik zou ze gewoon nog eens duidelijk mailen dat ZIJ een fout hebben gemaakt en zij deze ook dienen op te lossen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:05

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 16:16

Oke dus in principe als ik het hoofdstel nu terug stuur zou ik het bedrag van 91,95 euro (hoofdstel was 85,00 euro) terug moeten krijgen en de retourkosten zijn dan dus voor mij.

Ja ik schrok er wel van hoe hij deed :o .. Ik viel helemaal stil zo onbeschoft reageerde hij.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:20

Volgens de algemene voorwaarden kun je het terugsturen.
En zullen ze het netjes oplossen...
Lijkt me ook geen reclame als ze daar moeilijk over doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:22

Hebben ze niet ergens in kleine letters iets staan als: 'De producten kunnen lichte afwijkingen vertonen dan op de foto getoond'?
Zo niet, denk ik dat je wel sterk staat.
Ze zitten trouwens ook op Bokt, dus ik neem aan dat hij hier nog wel reageert.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:23

Als jij een product binnen hebt gekregen wat je niet hebt besteld,zul je alle kosten vergoed moeten krijgen,of ze moeten je het juiste hoofdstel toesturen.Jouw kosten zullen alleen de verkoopprijs + evt 1x verzendkosten.

Je besteld niets voor niets dit type...als die niet meer geleverd kan worden,hadden ze eerst contact met je op moeten nemen alvorens je dit hoofdstel toe te sturen.
Dat een hoofdstel er op een foto anders uitziet dan in het echt is larie...de kleur kan eventueel afwijken maar een blinde sluiting is een blinde sluiting...die komt of gaat niet per ongeluk met een foto.

https://ictrecht.nl/webwinkels/wat-te-d ... d-product/

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:26

nou bij die winkel moet je dus ook niet zijn voor de service.

Bizar dat ze je nog zelfs iets anders wijs willen maken.

Hun sturen een verkeerd product..en dan mag jij nog dokken ook nog.

Heb je toevallig rechtsbijstand?

en ja een mini afwijking moet kunnen...maar wat is een mini afwijking?

stikseltje wat scheef zit...dat vind ik een kleine afwijking. Of dat een bruine kleur net iets anders uitvalt.

maar als je iets besteld met blinde sluitingen dan wil ik ook een blinde sluiting.

En kwa neusriem breedte stel je wilt er 1 van 3 cm en je krijgt 2.5 binnen dan vind ik dat al een grote afwijking. Kleine afwijking is 2.9 en 3.1 cm

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:31

Let er even op dat er 2 verschillende algemene voorwaarden op de site staan, die voor zover ik kan zien, niet gelijk zijn als het op retour/ruil termijn aankomt. De voorwaarden van ruitersport.nl zijn zo te zien van toepassing, dus je moet snel aktie ondernemen:

Artikel 8. Ruilen van artikelen

Wij doen er alles aan om via onze website te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze geruild worden. Indien u uw bestelling vooruit betaald heeft, ontvangt u een tegoedbon. U heeft de mogelijkheid om via onze website direct of op een later tijdstip vervangende artikelen te bestellen en deze achteraf te betalen met de tegoedbon (welke u ontvangt na ontvangst van uw geruilde artikelen).

8.1 Artikelen, die u via genoemde websites heeft gekocht, kunnen zonder opgaaf van redenen worden geruild en/of retour genomen, mits: · Deze artikelen binnen uiterlijk 7 werkdagen na ontvangst op het afleveradres voor retour aangeboden. · De artikelen nog in originele staat van verzending zijn, voorzien zijn van aangehechte labels en in originele verpakking worden teruggezonden. De artikelen, die u wilt ruilen, moeten per omgaande, doch uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling op het adres Koningskers 41, 6846 HB Arnhem aan ons teruggezonden zijn. 8.2 Ruitersport.nl accepteren uitsluitend ruilingen die op hierboven beschreven wijze aangemeld zijn en waarvoor de instructies, die bij aanmelding zijn aangegeven, gevolgd zijn. Ruilingen die niet of niet binnen de gestelde tijd zijn aangemeld worden niet geaccepteerd. 8.3 Uw ruiling zal na ontvangst van de goederen per e-mail bevestigd worden. Het bedrag van de ruiling wordt door ons gecrediteerd in de vorm van een tegoedbon. Deze bon is onbeperkt geldig en kunt u online gebruiken om een openstaande bestelling (gedeeltelijk) te voldoen óf u kunt de bon bij uw eerstvolgende bestelling. In alle gevallen dienen de instructies voor het terugzenden zoals u die ontvangt bij het aanmelden van uw ruiling exact te worden gevolgd.

Artikel 9. Klachten

Klacht met betrekking tot levering van uw bestelling
9.1 Wij doen er alles aan om een perfect product te leveren. Na ontvangst van uw bestelling dient u de geleverde goederen onmiddellijk te inspecteren en daarbij gebleken gebreken onmiddellijk schriftelijk te melden. Mocht een product niet geleverd zijn conform uw bestelling of niet voldoen aan de omschrijving op onze website, dient u dit per omgaande aan ons te melden. Dit kan telefonisch (op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur) of per mail naar klantenservice@ruitersport.nl

Mocht de geboden oplossing niet aan uw verwachting voldoen dan kunt u de volledige bestelling binnen 7 werkdagen, zonder bijkomende kosten, annuleren. Het reeds betaalde bedrag zal direct worden gecrediteerd met inachtneming van hetgeen zoals bij artikel 8 is beschreven.

Wat een nare manier van omgang met klanten zeg :') Goed om te weten dat je daar niets van service hoeft te verwachten...

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:47

De voorwaarden die Remy heeft gepost voldoen niet helemaal aan de Nederlandse wetgeving. Sinds 13 juni 2014 is het één en ander veranderd voor webwinkels. De volgende zaken kunnen van toepassing zijn:
- Je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen (dus niet 7 dagen zoals in de voorwaarden staat). Dan ga ik er vanuit dat je geen op maat gemaakt product hebt besteld, maar een standaard hoofdstel
- Als je binnen die bedenktijd je hoofdstel (dan ga ik er vanuit dat het hoofdstel het enige is wat je hebt besteld, als dit slechts een deel van de bestelling betreft geldt dit niet) terugstuurt die je het gehele bedrag terug te krijgen, dus ook de standaard bezorgkosten. Hier staat 'standaard' omdat de webwinkel een duurdere methode niet volledig hoeft terug te betalen, zoals een koerier.
- De kosten voor het terugsturen zijn in principe voor jou. Voordat je hebt besteld moet je hierover wel geïnformeerd zijn (in bijvoorbeeld de algemene voorwaarden). Is dit nergens terug te vinden? Dan moet de webwinkel betalen voor het terugsturen. Daarnaast is het gelukkig bij veel webwinkels zo dat zij sowieso de kosten betalen voor het terugsturen.

Maar eigenlijk heb je een foutief product ontvangen als ik het goed begrijp, dus zou je of het volledige bedrag (inclusief alle verzendkosten) terug moeten krijgen of het juiste product alsnog (gratis) opgestuurd moeten krijgen. Wat ik je zou aanraden is kijken welk type hoofdstel van Marengo je dan wél hebt gekregen, zodat je kan laten zien dat het niet klopt.
Laatst bijgewerkt door Croo op 17-06-16 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:51

Vervelend, zo'n reactie, en dom ook van de webshop.

Als mij zoiets overkomt, dan bel ik een paar uur later weer, in de hoop dat ik iemand anders aan de lijn krijg. Misschien valt dat nog te proberen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:18

Het gaat hier om een verkeerd geleverd product...niet om een defect product of een product waar je liever van af ziet.Daar gelden andere regels voor en deze algemene voorwaarden voldoen idd ook niet aan de Nederlandse wetgeving...die wet gaat voor de AV van een website.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:00

HAR >> ED

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:06

Niet handig van de webshop als je het verkeerde product levert en dan zo reageert.
Hebben ze een FB pagina? Dan daar ook je verhaal op doen.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 22:03

Net bericht via de mail ontvangen van een mevrouw die toch wel heel netjes reageert. Ze zullen het bedrag inclusief de verzendkosten terug overmaken. Heb het hoofdstel vandaag op de post gedaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:06

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor je het geld terug krijgt, wel belachelijk dat je zo onfatsoenlijk werd behandeld...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:53

GerenGer schreef:
Net bericht via de mail ontvangen van een mevrouw die toch wel heel netjes reageert. Ze zullen het bedrag inclusief de verzendkosten terug overmaken. Heb het hoofdstel vandaag op de post gedaan.

Fijn,laten we hopen dat het daarmee opgelost is en je je centjes terug krijgt.