waar kan je een leuke western rit maken voor gevorderden ??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharmFaith

waar kan je een leuke western rit maken voor gevorderden ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 08:34

hoihoi :) :)

wij willen met een groepje een western buitenrit gaan maken maar weten niet echt waar..
Mill ranch hadden we in gedachten maar die is vol tot november. Dus dat houd op jammer genoeg.
Nou was mijn vraag waar je nog meer leuke ritten kunt maken en wat zijn jullie ervaringen?
iedereen rijd al zoon 8 tot 12 jaar.
We hadden zelf al beetje rond gekeken en hadden de will ranch en trapper ranch voor bij zien komen
is dit wat of niet?
Alvast bedankt!! :o

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:44

De Trail Ranch in Drenthe is een aanrader! http://www.trail-ranch.nl/nl/

Lieve pittige paardjes met een heerlijke jog en harde galop (als de groep dat wil en kan), prachtige natuur en super aardige begeleiding! Ik ben er 2x geweest en vond het echt top :)
Beter/leuker dan de Mill Ranch om eerlijk te zijn. Voor mijn gevoel is de Mill Ranch ook minder (echt) Western omdat de gangen stap-(harde) draf-galop zijn (ook leuk en prima, maar heb toch liever een goede jog).

Jodhi

Re: waar kan je een leuke western rit maken voor gevorderden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:01

El Rancho de Verano?
Zit in Drenthe, ben er zelf nog nooit geweest maar wel bij Rc het Fjordenpaard, dat is van dezelfde eigenaren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:06

flaming star ranch in hamont. is in belgië maar vlakbij de nederlandse grens. erg fijne rit met toffe paarden. veel galop en op sommige ritten zelfs stukken door een diepe rivier waar de kleinere paarden al moeten zwemmen (de grote stappen er door)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:47

Ik kan je de trailranch aanraden. www.trail-ranch.nl

Zoals hierboven is genoemd, leuke paarden. Voorwaarts maar wel prima te rijden. Ik heb er nu zelf bijna 1,5 jaar les en ook al een aantal keer mee geweest op buitenrit. Het zijn geen automaten dus rij-ervaring is zeker wel vereist. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:54

Lijntje02 schreef:
El Rancho de Verano?
Zit in Drenthe, ben er zelf nog nooit geweest maar wel bij Rc het Fjordenpaard, dat is van dezelfde eigenaren.

Dit is niet western rijden...dit is gewoon recreatief rijden met meestal niet passend western tuig. Hier zou ik NIET heengaan.

Mill Ranch ga ik vaak heen, morgen weer een wildrit. Jammer dat ze verder vol zitten, ik kan het je echt aanraden. Maar idd het tempo is best pittig. Jog zit er niet in, het is stap, erg vlotte draf, pittige galop en rengalop. Voor gevorderden tenminste, beginners hebben natuurlijk een ander tempo.

Trail Ranch ken ik niet...misschien ook es proberen. :D

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:59

Bellatrix schreef:
Lijntje02 schreef:
El Rancho de Verano?

Dit is niet western rijden...dit is gewoon recreatief rijden met meestal niet passend western tuig. Hier zou ik NIET heengaan.

Oh, sorry, dat wist ik niet.
Ik ben er zelf ook nooit geweest, sorry.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:06

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Kon jij niet weten, je gaf gewoon een tip. :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:07

Trail Ranch is aardig. Mooie natuur sowieso en prima paarden, nadeel vond ik dat je onderling niet mocht inhalen waardoor ik iets misplaats op de rem reed (paardlief wilde zelf liever naar voren.) en vond het vrij prijzig maar ach :D

Mill Ranch is inderdaad een dikke aanrader -wat jammer dat ze zo vol zitten! Ik wilde zelf ook nog wel een keer voor het einde van het jaar :')

El Rancho de Verano is inderdaad zoals eerder genoemd recreatief, maar zij verhuren ook geen paarden met hun western tuig maar alleen met engels tuig (of dit wel of niet past laat ik in het midden, ik kom er al jaren met veel plezier. )

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:19

Ik heb ooit een hele leuke les/kennismakingsworkshop gedaan bij beau dandy's. Ik vond die workshop toen erg leuk en de paarden waren ook allemaal braaf en oogde gezond (ik weet niet genoeg van western om in te schatten of het echt heel western was en of het tuig goed paste maar ik de mensen die ons hielpen leken wel erg serieus en betrokken). Volgens mij bieden zij ook buitenritten aan, maar er staat wel wat weinig informatie op de site.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:40

Ze doen wel buitenritten maar wel begeleid. Paarden zijn super.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:53

Het is geen officiële western stal en je rijdt ook met engelse zadels of trek zadels. Maar ik krijg altijd wel erg het western gevoel als je met een los teugeltje hier door de heuvels en weilanden galoppeert.
Ik heb het over stal www.villalesolivettes.be in de Ardennen. Je rijdt er vanaf Den Bosch in 2,5 uurtjes naar toe!
ook een mogelijkheid tot overnachting.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:11