Dagtochten over het strand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lindeeee

Dagtochten over het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 17:23

Hoi,

Ik en een vriendin (Hannah @ bokt) willen graag op dagtocht aan het strand. Nu heb ik over een aantal maneges gelezen rondom Noordwijkerhout. Wij hebben toen een aantal maneges gevonden, namelijk Manege Bakker, Manege Smit en Recreatie De Stal.

Ik heb over deze maneges gelezen op Bokt, maar al deze topics zijn verouderd en ik vroeg me dus af of iemand mij kan vertellen over recentere ervaringen van deze maneges. Sowieso is er al met manege Bakker gebeld en deze mevrouw klonk al heel aardig.

Wij zijn dus op zoek naar recentere ervaringen, en eventueel ook andere maneges aan het strand waar we wel/niet naartoe moeten gaan.

Groetjes, Linde en Hannah.
Laatst bijgewerkt door Lindeeee op 08-06-16 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

TurdusMerula

Re: Dachtocht bij Manege Bakker/Manege Smit/Recreatie De Stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:26

Sea hunters ranch kun je ook kijken. Zelf geen ervaring mee, haar een keer gesproken leek me aardige meid, hoor er erg goede dingen over ook, kom ze soms tegen in het duin dan ziet alles er prima uit. :)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 19:31

TurdusMerula schreef:
Sea hunters ranch kun je ook kijken. Zelf geen ervaring mee, haar een keer gesproken leek me aardige meid, hoor er erg goede dingen over ook, kom ze soms tegen in het duin dan ziet alles er prima uit. :)

Ik ga eens kijken wat ik daarover kan vinden! Bedankt voor de tip!

Lindeeee

Re: Dagtochten over het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 09:11

Wij hebben even gekeken bij de Sea Hunters Ranch, maar helaas zijn wij niet ervaren genoeg in western rijden.

Zijn er nog mensen met ervaringen bij een van de drie bovenstaande maneges?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:55

Volgens mij hoef je niet perse western ervaring te hebben om bij Seahunters Ranch te rijden, hoor. Ik ben er ook eens met een groepje geweest waarvan niet iedereen daar ervaring mee had. Ik zou haar gewoon eens bellen om te vragen.

Ze heeft heel pittige paarden, en de omgeving is erg mooi. Toen wij er waren kon zij zelf niet mee, en we waren helaas alleen niet zo te spreken over de begeleider die wij mee hadden. Hij hield geen enkele rekening met de mensen die op het strand en in de duinen wandelden :n . Maar volgens mij is Frieda zelf niet zo.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:08

Bedoel je dagtochten of een buitenrit? Manege Smit doet pas weer dagtochten in september ivm het paarden verbod bij langevelderslag. Wel zijn er elke dag behalve donderdag buitenritten, in het weekend van twee uur, doordeweeks in de avond van anderhalf uur.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:06

Danseresje schreef:
Bedoel je dagtochten of een buitenrit? Manege Smit doet pas weer dagtochten in september ivm het paarden verbod bij langevelderslag. Wel zijn er elke dag behalve donderdag buitenritten, in het weekend van twee uur, doordeweeks in de avond van anderhalf uur.

Ik wil echt een dagtocht doen. Ik heb dit ook al gelezen en ik vind dit geen probleem.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:17

Wat wil je precies weten? Ben een vaste klant bij Smit en heb er vaak genoeg dagtochten gereden om je er wat over te kunnen vertellen.
Evt ook een optie zou de Friezen Hendrikse in Katwijk kunnen zijn (zoek via Facebook). Kleinschalige stal en doen dagtochten via Scheveningen, Wassenaar en Meijendel. Kom toevallig net terug van een dagtocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:27

Danseresje schreef:
Wat wil je precies weten? Ben een vaste klant bij Smit en heb er vaak genoeg dagtochten gereden om je er wat over te kunnen vertellen.
Evt ook een optie zou de Friezen Hendrikse in Katwijk kunnen zijn (zoek via Facebook). Kleinschalige stal en doen dagtochten via Scheveningen, Wassenaar en Meijendel. Kom toevallig net terug van een dagtocht.

Oh, die laatste lijkt mij ook interessant. Ik zit zelf niet op facebook :o , weet jij misschien of ze met ov bereikbaar zijn?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:55

Uhm, ze zitten vlak naast de theater hangar van soldaat van oranje. 2e mientweg in Katwijk, moet je ff zoeken....
Heb genoten vandaag :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:06

Thanx!

Ja, was het een leuke tocht :D ? Brave paarden? En het tempo, gewone galop of rengalop? Ik hoef niet meer zo hard tegenwoordig, hou meer van een relaxed tochtje.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:27

Ik heb genoten. Was ruim zes uur in het zadel, brave en werkwillige paarden en qua tempo naar mijn mening prima! Galop is geen langzaam handgalopje, maar meer voorwaarts, geen rengalop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:41

Klinkt goed +:)+ , ik ga eens kijken!

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:17

Ik ben er toevallig vandaag geweest. Alleen "maar" een 3,5 -4 uurs rit.
Prima paarden, zetten geen stap verkeerd, goed gevoed (in tegenstelling tot eerdere ervaringen waren dit voor mij belangrijke punten)

Willen graag voorwaarts en doordat het een kleine stal ik weten ze ook precies hoe de paarden zijn. Galopperen over het strand gaat hard maar gewoon leuk.

Ik weet niet of je inmiddels al geweest ben maar anders zeker aan te raden.

2de mientweg 10.

Maar als je nog iets wil weten stuur maar pb.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:35

cbrmuisje schreef:
Ik ben er toevallig vandaag geweest. Alleen "maar" een 3,5 -4 uurs rit.
Prima paarden, zetten geen stap verkeerd, goed gevoed (in tegenstelling tot eerdere ervaringen waren dit voor mij belangrijke punten)

Willen graag voorwaarts en doordat het een kleine stal ik weten ze ook precies hoe de paarden zijn. Galopperen over het strand gaat hard maar gewoon leuk.

Ik weet niet of je inmiddels al geweest ben maar anders zeker aan te raden.

2de mientweg 10.

Maar als je nog iets wil weten stuur maar pb.

Leuk! Daar gaan rijden n.a.v dit topic of kende je ze al?

Ik ben er donderdag ook weer geweest met een aantal ruiters van mijn manege, 2.5u dit keer! Was weer leuk en gezellig en iedereen heeft genoten!

Mocht dit keer op Eefke:
Afbeelding

Vorige dagtocht zat ik op Nova:
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd wie ik volgende week zaterdag krijg

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:52

Nee niet navigatie het topic, maar ik stuite hier toevallig op vandaag en dacht ik vind het zeker een reactie waard :D

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:17

Ik lees even mee!
Wil graag in september of oktober een leuke tocht gaan maken met vooral stand!:)

LouiseJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:35

Wij zijn in Juli, en gisteren bij manege bakker geweest voor een strandrit. zelf ben ik er 6, 7 en 8 jaar geledeb ook geweest voor strandritten.
Ik vind het een fijne manege met fijne ritten en ga er altijd met plezier naar toe!!

samira_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:48

Vanaf welke leeftijd kun je mee doen met een toch over het strand? Het lijkt me zo leuk om dit met mijn kleine nichtje volgend jaar te gaan doen. Ze is dol op paarden.

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:50

Seahunters is echt ontzettend leuk! Ga er vaak met mijn eigen paard naartoe! Maar je kan natuurlijk ook op 1 van de paarden van hun! Ik raad manege de bakker echt af... als een gek galopperen op kleine bospaadjes ik had bijna een voetgangers omver gegaloppeerd -O-