Ranchvakantie Amerika

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

Ranchvakantie Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:26

Hoi!

Ondanks dat het nog maar juni 2016 is ben ik al rustig aan het kijken/oriënteren voor een vakantie volgend jaar zomer.

Ik wil heel graag naar Amerika en m'n oog is gevallen op een aantal quest ranches. Het idee om een x aantal dagen op een ranch te verblijven en een deel van dit land te zien op de rug van een paard vind ik echt fantastisch.

Ik vroeg me dan ook af of er bokkers zijn die dit hebben gedaan? En waar ze dan zijn geweest en wat je hiervan vond :)

Ook ben ik wel benieuwd naar de prijzen. En hoe de vliegreis was. Ik ben helaas gebonden aan de duurste periode van het jaar, midden in de zomer.

Eventueel ranches in Canada sta ik ook open voor :D

Het idee is om alleen te gaan dus ranches waar je met minimaal twee personen moet komen vallen helaas al af.

Ik ben heel benieuwd!

Frensie

Re: Ranchvakantie Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:31

Zie mijn onderschrift. Heb een super week gehad op de Dryhead Ranch. Niet goedkoop, maar wel een aanrader. Kan je ook gewoon in je eentje komen.
Vliegreis was prima, wel een keer overstappen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:39

[ITP] Ranch avontuur in Idaho

Ik ben hier geweest 3D ranch in Cascade Mountains Idaho.
Je kan daar ook alleen heen je kan ook van het vliegveld gehaald worden.
Je vliegt dan op Boise met tussenstop in Chigago of Denver.
Was prima te doen
Het is prijzig, maar oh zo waard

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:42

Jaren geleden ben ik naar een working cow ranch geweest in Arizona. Niets voor jou, omdat je in compleet het verkeerde seizoen gaat, maar als je ooit de kans krijgt... doen!
Heel eerlijk gezegd denk ik dat je op die manier veel dichter bij het echte gevoel komt dan op een guest ranch.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:50

Bedankt voor jullie reacties!
De linkjes zien er veel belovend uit zeg :) ik houd er al rekening mee dat het een aardig dure reis zal zijn maar heb het er zeker voor over!

Ik heb daar inderdaad ook veel over gelezen Wendy! Klinkt ook echt super, zeker iets om te onthouden

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:13

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:06

Ik ben 1,5 maand terug hier geweest: [RIJ-ITP] De eindeloze graslanden van Kansas, door witte paardenoren

In Kansas, Moore Longhorn Ranch (via google is de website te vinden).
Ook zeker niet goedkoop, maar geen bedrag kan de ervaring die je opdoet uitdrukken. :)

Helaas niet heel makkelijk te bereiken, sowieso een binnenlandse vlucht pakken en dan een huurauto.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 17:37

Dank je wel! Ziet er ook gaaf uit, ga straks is even googelen.

Kwam op Google ook The hideout tegen, hebben bokkers daar toevallig ervaring mee? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:09

Leuk! Laatst had iemand ook al zo'n topic.

Ik ben een paar jaar geleden hier geweest:
http://www.zranch.org/
Is in Colorado, ze hebben er ook zo'n 2.000 bizons lopen, echt heel gaaf om die van dichtbij te bekijken! Was een combinatie van werken met koeien en buitenritten maken, wat je maar wilde eigenlijk.
Het was wel prijzig, maar wel inclusief alle maaltijden. Ik moest 3x overstappen met de vlucht, en werd opgehaald op het vliegveld. Was in september.

Ik ben ook in Canada geweest, maar die mensen zijn met pensioen helaas. Dat was een working ranch van een familie, geweldige vakantie! Supergezellig, stoere paarden en zo'n mooi land, Canada <3 .

Ik vond het in beide gevallen de prijs zeker waard :j .

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:55

Thnx marie_anne!!

Canada staat inderdaad ook erg hoog op m'n lijstje, jammer dat hun met pensioen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:40

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! Veel plezier met plannen, voorpret is ook al leuk hè :D

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 20:56

Dank je wel :D ik laat het sowieso in het topic weten!

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:02

Leuk dat je naar een ranch gaat, ik ga over 6 weken naar de Rocky Mountains. Ik heb het geluk dat ik samen met een paar Amerikanen ga die vrienden hebben met een niet heel erg commerciële ranch. Aangezien je in de zomer gaat, raad ik je wel aan om rekening te houden met het weer. Zo ga ik bijvoorbeeld voordat ik naar de Rocky Mountains ga, eerst nog 8 weken werken als ponykampleider en nanny in Florida. Daar is het in de zomer iedere dag rond de 30 graden!

Blys92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:15

Hey! Ik vroeg me af of je inmiddels wat gevonden hebt. Ik ben afgelopen zomer drie weken bij Horseworks Wyoming geweest, echt een aanrader! Het is goedkoper dan veel andere ranchvakanties en je mag echt met alles meehelpen (dus niet op een opgezadeld paard stappen zoals bij de meeste dude ranches). Je wordt echt betrokken bij het ranch leven en ervaart het echte wilde westen. Super lieve mensen ook en paarden voor ieder niveau! Je kunt me altijd een bericht sturen als je meer wilt weten.