Rijles omg. Deventer gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruadh

Rijles omg. Deventer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 14:33

Hoi,

Ik ben op zoek naar een fijne plek in de omgeving van Deventer om het paardrijden weer op te pakken. Bijna 3 jaar geleden ben ik hier naar toe verhuisd ivm studeren en moest ik dus stoppen met het rijden.

In de tussentijd heb ik wel verschillende paarden verzorgt, maar niet gereden.
Omdat ik het nu toch wel heel erg mis, wil ik graag weer gaan rijden. Ik zoek een fijne stal (of iemand voor wie ik bij kan rijden) waar ik weer rustig aan kan beginnen. Ik heb zo'n 11 jaar gereden op een stal waar ik heel vrij was, maar ook heel veel heb geleerd. Ik ben absoluut niet gewend aan 'manegepaarden' en wil dus ook niet op een voorgeprogrammeerd paard rijden. Dus liever geen manege met lesjes aan de lopende band.

Een extra moeilijkheid: ik zoek echt een plekje waar ik op mijn eigen tempo kan werken en rijden. Ivm gezondheid: scoliose, HMS, gewrichtsafwijking en het meest lastige: niet aangeboren hersenletsel. Door mijn lichamelijke beperkingen ben ik, ondanks ruim 11 jaar intensief rijden, zeker geen uitmuntende ruiter en daar streef ik ook niet naar. Ik weet hoe en kan ook juist rijden, maar het kost me net even wat meer kracht en moeite. Door het hersenletsel kan ik nogal eens in de war raken en drukte wordt me snel te veel. Vandaar ook dat ik niet zit te wachten op drukke routinelessen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een leuk plekje in de buurt weet! Ik ga elke mogelijkheid bekijken, maar zo via google kom ik er niet uit.

(Ik hoop trouwens dat dit op de goede plek staat :Y) )

boerinnetje

Re: Rijles omg. Deventer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 06:17

Misschien is Stalhouderij het Zwarte Paard wat voor je? Ze zitten in Emst, of is dat te ver?
Wat betreft les, kan ik je deze stal zeker aanbevelen. Geen voorgeprogrammeerde paarden, veel kennis en kunde, paarden worden heel goed verzorgd, met nette stallen en goed passend harnachement.
Succes iig!

Ruadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 18:30

Ik heb even gekeken, maar het is net wat te ver helaas. Ik heb alleen een fiets ter beschikking (of het ov) en dan is het ruim een uur reizen. Toch bedankt voor de tip!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:26

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:29

Is eefde te doen voor je?

Ruadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 15:37

Manege Tjoonk wil ik nog wel een keer gaan kijken, maar het leek me erg grootschalig.

Eefde is nog wel te doen!

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:31

Dan zou je contact op kunnen nemen met stal Gerstloo. Volgens mij geven ze op kleine schaal les.

Ruadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 20:40

Ik heb het even opgezocht, maar volgens mij is het niet echt een plek waar je lessen kunt volgen. (ik heb geen eigen paard).

Maar toch bedankt voor de tip!

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 06:38

Ik heb mijn merrie er recent laten dekken. En toen werd er les gegeven op paarden van hun. Gewoon aan meiden uit de buurt.
Dus ik zou zeggen niet geschoten, altijd mis.