Castratie kosten omgeving denhaag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancalaylo

Castratie kosten omgeving denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 10:08

Hai goedemorgen,

Ik zit even rond te zoeken wat een castratie ongeveer gaat kosten. Weet nog niet of ik het ga doen. Maar ben alvast aan het rond kijken.

Den haag en omstreken.
Benieuwd naar prijzen, dierenartsen en ervaringen.

biancalaylo

Re: Castratie kosten omgeving denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 08:19

Niemand in deze regio ze hengst heeft laten castreren? Dan mag er weer een slotje op het topic.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:20

Waarom bel je niet gewoon zelf dierenartsen in die regio op om naar de prijs te vragen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:25

Rustig aan, mensen reageren vanzelf. Het is alleen geen makkelijk te beantwoorden vraag. Het hangt af van de methode, de leeftijd van de hengst, met of zonder nazorg en dan ook nog de verschillende dierenartsen. Wij betaalden vier jaar geleden voor onze toen 3-jarige bij Bodegraven 575 meen ik voor castratie en 4-5 dagen nazorg (incl alle antibiotica). Ik weet niet meer of wij over de lies of over de balzak hebben gedaan, dat maakt ook nog verschil.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 08:28

Daarom vraag ik ook naar ervaringen. Dat vind ik wel een hoop geld..
En als ik dierenartsen ga belle krijg ik vaak te horen de dierenarts is er nu niet. Misschien kan je later terug bellen. (Heb wel vaker gebeld voor een prijs van iets.) Maar bedankt voor de tip.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:31

Is ook een hoop geld, maar zeker bij een hengst van 3 of ouder, is castratie nog best een risico omdat die ballen al redelijk aan de maat zijn. Bij die ukkies willen sommige dierenartsen het nog wel op locatie doen, wat enorm scheelt in de kosten. Maar volwassen hengsten moeten in principe op de kliniek gedaan worden, onder algehele narcose. Dat kost geld.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 09:01

Ja ik heb nu een jaarlinger maar wil hem zoiezo 3 laten worden als hengst. En als die braaf blijft mag die ze houden maar anders moeten ze eraf.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:22

Oh, dan kan je het nog wel een jaartje aankijken. Staat ie nu in de opfok? Als hij met 2 al streken gaat vertonen, zou ik ervoor kiezen om dan te castreren. Maar dat is helemaal afhankelijk van je eigen ervaring, waar je gaat stallen, wat je doel is, etc. etc. Die van ons was kuikenmak tot 3, toen was ineens het hek van de dam en vonden wij het niet verantwoord om 'm hengst te laten. Hij heeft toen wel ruim een half jaar, zo niet langer, moeten onthengsten, maar nu is het een enorm lieve en zachtaardige ruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:29

Afhankelijk van leeftijd, na zorg en methode. Gemiddeld tussen de 150 en 500 euro.

150 --> meestal in de wei, geen na zorg
en voor 500 euro in de kliniek, na zorg, antibiotica enz.

En alles wat daar tussen zit. Ik zou nooit in de wei laten opereren. Paarden kosten nou eenmaal geld en als je een castratie te duur vind had je een ruin of merrie moeten kopen.
En een hengst, hengst laten. Vind ik doorgaans ook geen goed idee. Je bent namelijk nergens welkom met een hengst. En ik vind de risico's groter.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:30

Ik heb voor de castratie van mijn paard 150 euro betaald. dit gebeurde in de opfok, tegelijk met nog een paar leeftijdgenootjes, op de wei. Hij was toen 2 en een half, het is in de eerste week van oktober gedaan, ivm de vliegen. Zijn wond ging te snel dicht, en er is een castratiefistel ontstaan. De operatie om die te verwijderen kostte me 2000 euro.

Ik zou dus eerst wat meer informatie opzoeken voordat je een besluit neemt, op bokt zijn er ook topics over te vinden.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:31

Mijn paard laten doen is wel zo'n 5 jaar geleden door Meursing. Super goed gewoon aan huis, geen ellende gehad hij was krap een jaar oud, zo'n 200,- kwijt incl alles

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:40

Wat trouwens ook de moeite waard is, is te kijken naar een castratieverzekering. Castratie valt namelijk niet onder de gewone verzekering. Kost een paar tientjes, maar als er dan complicaties zijn (die van ons kreeg een kleine ontsteking toen hij thuis was), wordt dit vergoed door je verzekering.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:51

Bij mijn verzekering viel wel de nazorg er vanaf een bepaalde leeftijd onder. Gewoon onder de normale zorgverzekering, de castratie zelf inderdaad niet wel bij eventueel complicaties etc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:38

MD >> ED

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 22:51

Anoniem schreef:
Paarden kosten nou eenmaal geld en als je een castratie te duur vind had je een ruin of merrie moeten kopen.
En een hengst, hengst laten. Vind ik doorgaans ook geen goed idee. Je bent namelijk nergens welkom met een hengst. En ik vind de risico's groter.

Ik sta al op een stal waar die welkom is.

En ik heb hem niet gekocht maar is me eigen veulen uit me eigen merrie. Als ik het voor het kiezen had, dan had ik ook zeker een merrie gewilt.

Maar ik kijk ze gedrag aan en hoe die zich zelf er verder mee voeld. En wat moet dat moet, dus als het dus indd moet dan word die geholpen.

Maar was vooral opzoek naar ervaringen die het dus als bij een dierenarts uit de regio heb laten doen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:17

Raaphorst wassenaar heb ik goede ervaring mee. Paardje heeft daar 2 dagen gestaan volgensmij. Prijs zou ik terug moeten zoeken

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 05:41

Wel al 8 jaar geleden, maar waren toen dacht ik 250 euro kwijt bij meursing in hazerswoude. Maandags brengen en vrijdags halen. Zal nu wel wat duurder zijn.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 08:44

Oh dat is niet duur van meursing! Maar hij is nu vaak aan de prijs indd. Maar het is op dit moment wel me dierenarts.

@capriootje als je dat zou willen doen heel graag