Waar ruitervakantie (volwassenen) Nederland/België?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Waar ruitervakantie (volwassenen) Nederland/België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 14:41

Hoi bokkers,

Voor een bedrijfsuitje op mijn werk (eenmansbedrijf) ben ik op zoek naar een ruitervakantie in Nederland of de Belgische Ardennen. Via de website van horseholiday ben ik er al twee tegengekomen die aan onze eisen voldoet, waaronder Dutch Joy in de Belgische Ardennen. Echter las ik dat het vrij pittige ritten zijn en ondanks dat we goed kunnen rijden, weet ik niet zo goed wat ik mij daar bij moet voorstellen? De andere waar ik aan zat te denken is deze: http://www.horseholiday.com/nl/pages/va ... land-.html maar ik kan niet achterhalen welke stal deze organiseert (wat ik wel zo prettig vind, omdat de informatie slechts beknopt is).

De 'eisen' voor een ruiterweekend zijn:
- In Nederland of België (of eventueel net over de grens in Duitsland)
- Weekend (vrijdag/zaterdag t/m zondag) in augustus
- Gereden met Engelse zadels
- Budget zo rond de 350 p.p.

Zijn er bokkers die een ruitervakantie kunnen aanraden? Of wellicht mensen die mij meer kunnen vertellen over de ritten bij Dutch Joy en het tempo van de ritten? :)

pien_2010

Re: Waar ruitervakantie (volwassenen) Nederland/België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:23

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 18:48

Bedankt voor het verplaatsen :)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:19

Kijk en informeer eens op www.leschevaux.nl
Er worden standaard volwassen kampen georganiseerd, maar voor groepen ook op afspraak en met eigen invulling.
Past prima binnen jullie budget.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 16:34

rink schreef:
Kijk en informeer eens op http://www.leschevaux.nl
Er worden standaard volwassen kampen georganiseerd, maar voor groepen ook op afspraak en met eigen invulling.
Past prima binnen jullie budget.

Bedankt voor de link! Ze hebben inderdaad meerdaagse trektochten. Een trektocht is wel super gaaf (in plaats van dagtochten en weer terugkeren naar de beginplaats). Ik ga deze zeker even voorleggen. :j

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:59

El rancho de verano in Drenthe organiseert ruitervakantie's weken en weekenden voor volwassenen, ritten worden gereden door de bossen en je rijd een dagtocht, tijdens dit weekend kan je er zelf voor kiezen of je met een engels zadel of westernzadel rijd.

Misschien een leuk idee? :) http://rancho-de-verano.nl/

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 08:36

hfa schreef:
hoi, dit is iets verder weg, maar wel heel gaaf en uniek

http://www.bokt.nl/markt/ad/409343/ruit ... -adventure

groetjes!

Hongarije is helaas iets te ver weg voor een weekendje, maar bedankt voor het delen! :D

Chantaliiejj schreef:
El rancho de verano in Drenthe organiseert ruitervakantie's weken en weekenden voor volwassenen, ritten worden gereden door de bossen en je rijd een dagtocht, tijdens dit weekend kan je er zelf voor kiezen of je met een engels zadel of westernzadel rijd.

Deze ga ik nog even goed bekijken, bedankt! :j
Edit: ik zag jammer genoeg dat zij geen ruiterweekenden aanbieden in de maand augustus, helaas is dat echt een must.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:17

Manege Arnhem heeft leuke ruiterweekenden voor volwassenen! Je maakt een dagtocht over nationaal park de Hoge Veluwe en verder mooie ritten door het bos direct aan de manege. Voor data kan je het best even bellen. Maar met hoeveel ben je? Er is ook veel mogelijk om spontaan te organiseren :D

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:55

Ik heb het perfecte adres voor je! In het historische en toeristische stadje La Roche in de Ardennen. Heerlijk in de bossen, veel rust en gezelligheid op een locatie die je niet snel zal vergeten. In Juli en de eerste week van Augustus organiseer ik hier ruiterkampen voor jongeren t/m21 jaar maar de maand Augustus is vrij om nog leuke arrangementen te boeken. Kijk eens op www.villalesolivettes.be of stuur een berichtje voor meer info!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:59

El rancho de verano
Als je genoeg mensen hebt kan je zelf je vakantie samenstellen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:00

GrumpyCat schreef:
hfa schreef:
hoi, dit is iets verder weg, maar wel heel gaaf en uniek

http://www.bokt.nl/markt/ad/409343/ruit ... -adventure

groetjes!

Hongarije is helaas iets te ver weg voor een weekendje, maar bedankt voor het delen! :D

Chantaliiejj schreef:

Deze ga ik nog even goed bekijken, bedankt! :j
Edit: ik zag jammer genoeg dat zij geen ruiterweekenden aanbieden in de maand augustus, helaas is dat echt een must.

Als je genoeg mensen hebt kan je zelf een weekend doen. Er zijn een paar vaste weekenden en ernaast kan je altijd overleggen met Henk en jose

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:58

romy_b schreef:
Manege Arnhem heeft leuke ruiterweekenden voor volwassenen! Je maakt een dagtocht over nationaal park de Hoge Veluwe en verder mooie ritten door het bos direct aan de manege. Voor data kan je het best even bellen. Maar met hoeveel ben je? Er is ook veel mogelijk om spontaan te organiseren :D

Deze ga ik even goed naar kijken; de veluwe trekt mij persoonlijk enorm, ik heb altijd al eens door park de Hoge Veluwe willen rijden! We zijn maar met z'n tweeën, de bazin en ik. :') Zeer klein eenmansbedrijf haha. Bedankt voor het meedenken!

NZ92 schreef:
Ik heb het perfecte adres voor je! In het historische en toeristische stadje La Roche in de Ardennen. Heerlijk in de bossen, veel rust en gezelligheid op een locatie die je niet snel zal vergeten. In Juli en de eerste week van Augustus organiseer ik hier ruiterkampen voor jongeren t/m21 jaar maar de maand Augustus is vrij om nog leuke arrangementen te boeken. Kijk eens op http://www.villalesolivettes.be of stuur een berichtje voor meer info!

Bedankt voor het delen! Ik heb even wat filmpjes op youtube opgezocht en het ziet er werkelijk waar fantastisch uit! Wat een prachtig landschap ook. Ik zal deze ook zeker even voorleggen! :D Kun je mij toevallig ook vertellen uit hoeveel mensen de groep gemiddeld bestaat, op het moment dat je een arrangement boekt?

@ Afrikanlady:
Ik ben bang dat we niet genoeg mensen hebben, aangezien we met z'n tweeën zijn. :+

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:14

GrumpyCat schreef:
romy_b schreef:

Deze ga ik even goed naar kijken; de veluwe trekt mij persoonlijk enorm, ik heb altijd al eens door park de Hoge Veluwe willen rijden! We zijn maar met z'n tweeën, de bazin en ik. :') Zeer klein eenmansbedrijf haha. Bedankt voor het meedenken!

NZ92 schreef:
Ik heb het perfecte adres voor je! In het historische en toeristische stadje La Roche in de Ardennen. Heerlijk in de bossen, veel rust en gezelligheid op een locatie die je niet snel zal vergeten. In Juli en de eerste week van Augustus organiseer ik hier ruiterkampen voor jongeren t/m21 jaar maar de maand Augustus is vrij om nog leuke arrangementen te boeken. Kijk eens op http://www.villalesolivettes.be of stuur een berichtje voor meer info!

Bedankt voor het delen! Ik heb even wat filmpjes op youtube opgezocht en het ziet er werkelijk waar fantastisch uit! Wat een prachtig landschap ook. Ik zal deze ook zeker even voorleggen! :D Kun je mij toevallig ook vertellen uit hoeveel mensen de groep gemiddeld bestaat, op het moment dat je een arrangement boekt?

@ Afrikanlady:
Ik ben bang dat we niet genoeg mensen hebben, aangezien we met z'n tweeën zijn. :+

Ja dat is echt een geweldige plek! Ik ben er deze zomer ook weer een aantal weken en kom hier al 4 jaar!! De arrangementen is heel verschillend, soms ben je met zn 4e maar soms met zn 10e! Ze werken hier wel met maximaal 14 ruiters per groep maar zo vol is het eigenlijk nooit. Zo is er voldoende aandacht voor ruiter en paard en kun je genoeg paarden wisselen als het niet mocht klikken.