35% stickerkorting bij Agradi, prijzen Micklem omhoog?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

35% stickerkorting bij Agradi, prijzen Micklem omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 15:33

Ik heb interesse in een Micklem hoofdstel en zag bij Agradi dat er vandaag 35% korting is. Dus ik dacht ik ga eens kijken wat het hoofdstel dan kost. Nu hebben ze volgens mij de oorspronkelijke prijzen gewoon omhoog gedaan zodat je met korting eigenlijk nog bijna hetzelfde betaald als wat de normaalprijs is? Ik ga een mail sturen want ik vind dit redelijk belachelijk!

https://www.agradi.nl/rambo-micklem-mul ... a-full.htm

noviceh

Re: 35% stickerkorting bij Agradi, prijzen Micklem omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:35

Is dat niet altijd gang van zaken bij Agradi? Is mij wel vaker opgevallen.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:36

Je moet inderdaad goed opletten hoe duur het is. Ik denk ook dat ze de prijzen gewoon omhoog hebben gedaan en dan met de vele kortingen die ze geven dat het dan even duur wordt als met normale winkels.. Dit durf ik natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar ben er wel van overtuigd

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:37

Weleens goed op de prijzen bij de supermarkt gelet als er een aanbieding is? Daar is het namelijk ook heel vaak zo.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 15:37

Ik moet wel zeggen dat ik net zie dat dit hoofdstel bij de paardendrogist 199,50 is normaal. Bij Divoza kost hetzelfde hoofdstel 170 Euro. Rare verschillen..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 15:41

Sunrise19 schreef:
Weleens goed op de prijzen bij de supermarkt gelet als er een aanbieding is? Daar is het namelijk ook heel vaak zo.

Ik kom een beetje uit een ei geloof ik :D

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:42

Dat doet Agradi standaard. Basis prijzen omhoog gooien, maar vaak onderaan de streep toch iets goedkoper dan de concurrent, maar niet die percentages die ze noemen. Marketing!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:44

Haha nee maar vaak hanteren ze dan de adviesprijs bijvoorbeeld. Die ligt meestal hoger dan de prijs waar het product voor verkocht word. Dus met korting eraf betaal je dan vaak maar heel weinig minder dan als je die korting krijgt op de prijs die ze normaal hanteren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:46

Vala schreef:
Sunrise19 schreef:

Ik kom een beetje uit een ei geloof ik :D

Bij 1 supermarktketen heb ik zelfs eens een hele mooie fout gezien. zak chips die normaal 87 cent kostte en in de aanbieding ineens 96 cent... alleen ze hadden het gewone prijskaartje ook voor het schap laten hangen :')

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:53

ik heb dit al eens in 2013 aangekaart bij Agradi zelf en van de directeur zelf een uitgebreide mail terug gehad.

ik heb dit bij Agradi voorgelegd:
"Het valt me steeds meer op dat jullie je op de ruitersport richten en ook de bekende en kwalitatief goede merken verkopen. In eerste instantie leek me dat heel fijn en handig. Nu begin ik me er steeds meer aan te storen en met mij veel andere paardenliefhebbers. Zie ook bijvoorbeeld de meest bekende paardensite bokt.nl .
Dit kan nooit jullie opzet zijn, dus ik zou graag eens willen weten wat het idee daarachter is.

Het betreft o.a. jullie gehanteerde prijzen en de huidige marketingstrategie.
Het valt mij op dat jullie de adviesprijzen niet hanteren, zoals bijvoorbeeld bij de sprenger artikelen, deze zijn bij jullie 20-40 euro duurder, of de Rambo dekens welke ook 50 euro duurder zijn geworden. Met 20% stickerkorting, lijkt het voordeliger echter nog steeds boven de regulier gehanteerde prijzen.
De slogan laagste prijsgarantie kunnen jullie helemaal niet waarmaken.

De laatste weken komen er ook ontzettend veel advertenties op marktplaats voorbij. Zelfde slogan en vaak ook de verkeerde foto bij het artikel. Marktplaats wordt wel meer door winkels ontdekt om te adverteren, echter als grote herkenbare keten lijkt het meer op spam als dat het voor de consument wat toevoegd.
Mensen die marktplaats bezoeken, zoeken doorgaans een gebruikt artikel. Dit leidt m.i. eerder tot ergernis bij een potentiele klant. "

het antwoord van Agradi :
"Voor wat betreft de prijsstelling van Agradi. Wij hanteren bruto adviesprijzen. Deze liggen echter voor diverse artikelen op diverse prijsniveau’s ,mede door levering door meerdere partijen en een aantal via het buitenland. Waar het om gaat is dat wij de laagste prijsgarantie bieden voor onze aanbiedingen. Met enige regelmaat zijn er aanbieders die goedkoper aanbieden en maken wij onze belofte waar. Het verschil en 10% van het verschil wordt direct overgemaakt. Wie anders beweert heeft het niet bij het rechte eind.

Dat wij verder gebruik maken van Marktplaats is een dienst die marktplaats biedt. Niet voor niets. Ook zij willen groeien en dienen zich te weren tegen nieuwe partijen als Amazon en andere aanbieders. Dat bezoekers alleen gebruikt zoeken is echter al lang achterhaald en gezien de hoeveelheid nieuwe en positieve klanten is het zeker een succes. Dat wij veel voorkomen op marktplaats is zeker, maar komt door ons groot assortiment. We gaan dit voor marktplaats ook zeker niet verkleinen. Of wij als grote partij op marktplaats horen of dat dit als spam moet worden gezien? We hebben ongeveer 5% marktaandeel, 95 % kent ons dan ook niet. Het betreft dan ook zeker geen spam. Dat er klachten staan op Bokt is ons bekend. Onze medewerkers zijn ook lid van Bokt. Buiten dat niet alles klopt wat er staat ( wel levertijden aangegeven bij bestellen, met machtiging betalen waardoor orders veel langere levertijd krijgen en in de tussentijd uitverkocht kunnen zijn enz.) zijn het maar enkele klachten of opmerkingen die gegrond zijn. Bij meer dan 100.000 klanten en verzendingen is het onmogelijk om alles 100% goed te doen, al is dit wel ons streven! In verhouding gaat het om heel weinig klachten, onze thuiswinkel klantenscore van 8.3/8.4 over zo’n grote klantengroep spreekt voor zich en geven een veel beter beeld van onze klantwaardering.

Verder had ik zelf nog een gegronde klacht over een deken van Horseware die volgens de site leverbaar was, en dus al betaald was maar na weken nog niet geleverd was. Hiervan werd ik niet op de hoogte gesteld en volgens agradi lag het aan Horseware. Heb toen wel redelijk snel na weken mijn geld terug gestort gekregen.
Soms bestel ik er nog wel eens wat, maar check telefonisch eerst of het op voorraad is.

AM01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:05

Ach en wij wachten alweer ruim een week op een bestelling. Volgens mij hebben ze daar echt niets op voorraad. En pas afsturen als de hele zending compleet is. Elke keer denk ik, na een lange tijd niets besteld te hebben, het zal nu toch eindelijk beter zijn, nee dus. Van de 7 bestelde producten zijn er 5 niet op voorraad en dan al wel weer 35% kortingsstickers promoten.
Geld is natuurlijk wel afgeschreven van mijn creditcard waar ze ook nog eens 2,50 voor durven te vragen, maar per ideal vind ik met een mogelijk omvallen te risicovol.
Voorlopig maar weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:08

Het gebeurt vaker bij Agradi. :j
Wij bestellen er echt heel erg vaak, maar vergelijken dan wel altijd de producten met die in andere webshops.
Maar vaak zijn de dingen die wij nodig hebben (afrastering etc.) wel echt flink goedkoper.
Het is dus een beetje aan jezelf om dat in de gaten te houden.

Ik vind trouwens 32 euro voor dat hoofdstel wel een mooie korting. :j

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:21

heb het voor jaren terug met een dekenrek gehad,
Was een aanbieding uit een extra foldertje

denk mooi niet zo duur, wil het op de site bestellen staat de oorspronkelijke prijs. Wij gebeld dat het in de folder voor de helft minder stond, nee deden ze niet zoals het op de site kostte moesten we het betalen.

Beetje aan het zoeken geweest op internet, precies dezelfde merk dekenrek gevonden en was zelfs nog goedkoper dan dat het in het foldertje van Agradi stond!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:25

Haha, een tijdje geleden was hier ook al een topic over met andere producten bij Agradi die per definitie hoger waren geprijst als 'korting' :P
Dit doen ze overigens in de meeste winkels, maar bij Agradi is het soms wel heel opzichtig.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:27

Jep, zo is agradi (maar veel andere bedrijven doen het ook). Wel grappig dat Agradi zegt dat wij leugens verspreiden met negatieve recensies

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:33

Haha! Echt he?! Wij wilden al een tijdje een kavalkade dekje kopen voor ons paard. Het dekje was steeds 65€ dus best aan de prijs, dus toen we vandaag de mail kregen van de 35% korting meteen het dekje opgezocht. Bleek dat de prijs effe omhoog gegaan was naar 83€! Met korting is ie nu 55€, dus wel goedkoper dan hij daar normaal is, maar geen 35% van 65€. Ben nog aan het dubben of we het gaan doen of niet, want het is dan toch wel weer goedkoper, maar niet zoveel goedkoper als we gehoopt hadden! -O-

Toch kopen wij vaak bij agradi, want ze zijn vaak net effe goedkoper dan bij andere shops, maar in het geval van het dekje vond ik het toch wel opvallend....

Edit: zin toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Elsje123 op 27-04-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:34

Zo werkt MediaMarkt ook met BTWvrije dagen.
Dan ben je soms tijdens die dagen nog duurder uit :+

BCC kan er ook wat van.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:36

Ik bestel er al jaren regelmatig en het klopt inderdaad. Voor sommige artikelen ben je goedkoper uit, bij andere juist (veel) duurder. Je moet echt ook even op een paar andere site's checken of het niet goedkoper kan. Vaak kom je mét korting nog duurder uit dan de reguliere prijs op andere site's.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 27-04-16 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:36

Als je slim bent bestel je hem nu bij EJ, daar gaat de korting er wel keurig af en ben je voordeliger uit als bij agradi.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:42

Met de sticker korting kom je inderdaad meestal op de normale prijs uit, soms zelfs ietsje hoger. Met extra stickerkorting ben je volgens mij meestal wel wat goedkoper uit, maar weer niet als je meerdere producten bestelt omdat je die stickerkorting maar 1 keer kunt gebruiken.. Ik Vul mijn winkelwagentje ook meestal in meerdere webshops en kom niet zelden lager uit bij andere shops dan bij agradi.

Gewoon goed in de gaten houden en vergelijken met andere webwinkels of wachten op een speciale kortingscode :)

En inderdaad, de service van agradi is niet altijd even goed wbt verzendtijd. Ik heb eens heel lang op een bestelling gewacht terwijl die gewoon compleet zou zijn. Toen ik mailde, had ik het gewoon de volgende dag in huis. Heel bijzonder :+

En wat betreft kortig bij epplejeck, ik heb daar wel eens chaos gezien met korting die net zo duur waren als ergens anders zonder korting. Bij die kortingen van EJ heb ik dus nu ook mijn twijfels.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:56

Volgens mij werken de meeste winkels zo. Je let niet zo vaak op prijzen als je het niet nodig hebt. Maar pas al je wacht op aanbiedingen gaat het je opvallen dat er niet zoveel korting opzit. Best slim gezien niemand zo goed op de prijzen let voor aanschaf. Meestal koop je het gelijk als je het nodig hebt en ga je niet weken op de prijs letten. Ik vergelijk met alles prijzen als ik iets koop en soms zitten er belachelijke prijsverschillen in. Bol.com beweert ook vaak goedkoop te zijn maar dat valt ook vies tegen met vergelijken.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:01

ICI Paris doet dat ook.
Die geven korting op de ADVIESprijzen. En dan denk je dat je dus een flinke korting krijgt maar aan de kassa kom je bedrogen uit. :j

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:10

Jep, ik vind het een verschrikking. Toch check ik wel vaak even, heb mijn Micklem bij Agradi een paar maanden geleden voor 90,- euro kunnen kopen met hun kortingen. Soms heb je die mazzeltjes ook.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:56

Vind agradi sws duurder.
Keek net bii een hv polo dekje. Staat bij ej voor 34.95 en bij agradi 54.95 zonder korting..

Heb er overigens ook nog nooit besteld hoor.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:08

Gisteren de Micklem met die steentjes in de frontriem besteld bij Dochorse.. Die had 20% korting, had hem voor 147,50 ... Maar daar heb je nu niks meer aan die korting was nog een paar uurtjes en heb toen ook snel beslist.
Maar Agradi vind ik ook echt duur, die nieuwe broeken van HH die op joggingbroeken lijken... Overal 69,95 en bij Agradi waren ze 84,95... Dan ben je in mijn ogen een oplichter ;)