strandrit in Zeeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jojoboer

strandrit in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 09:46

Goedemorgen allemaal :)
Ik ga aankomende vrijdag op vakantie naar Domburg in Zeeland. Nu wil ik daar heel graag een strandrit gaan maken, maar ik weet niet precies op welke manege. Hebben jullie misschien tips?
Ik rij 5/6 jaar, en heb ook een verzorgpaardje die ervan houdt om keihard te gaan rennen ;)
Dus een stukje rennen lijkt me wel erg leuk.
Grote paarden hoeft van mij niet perse. En ik zit liever niet in een groep van 20 ofzo.
Ik had al manege Duno en hete Ponyhof gevonden. Iemand daar ervaringen mee?

jojoboer

Re: strandrit in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 13:07

Ik heb nog wat forums van wel een aantal jaren geleden gelezen, en daar stond dat het ponyhof de paarden niet heel goed verzorgt. En dat er ook veel paaltjes op het strand staan. Daarom ga ik waarschijnlijk naar manege Duno. Iemand daar ervaringen mee?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:10

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:13

Stichting hippisch zeeland, kun je op fb vinden. :j
Niet ver van Domburg en heel kleinschalig.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:18

Stoeterij Woodstock is in Burgh-Haamstede, dat is nog wel een "eindje" (oftewel een eiland verder) bij Domburg vandaan.

Bij Domburg weet ik niet veel in de buurt. Dus kan je niet echt helpen. Regio Vlissingen en Zoutelande weet ik meer over.
Paaltjes op het strand (stormbrekers) heb je eigenlijk alleen bij Vrouwenpolder niet. In Vrouwenpolder is ook iemand die vakantiegangers meeneemt op strandrit. Han Wattel. Maar volgens mij kun je hem alleen via FB contacteren. Ik weet niet precies hoe zijn bedrijf heet.

Veel plezier alvast! Hopen dat het weer beter wordt dan het nu is.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:30

Anderhalf jaar geleden heb ik een combinatierit(strand en bos) gedaan bij manege Duno en 6,5 jaar geleden een bosrit. Ik vind het een nette manege. De paarden worden door de mensen van manege Duno zelf opgezadeld, je hebt dan dus niet zo gauw dat er iets verkeerd zit, aangezien er heel veel toeristen komen. Je rijdt met een normale grootte groep, wij reden de combinatierit met 9 personen en 1 begeleider. Wij hebben toen enkel een paar keer een normale galop gedaan op het strand(geen rengalop, wat voor mij ook absoluut geen must is), maar wij reden dan ook een combinatierit i.p.v. strandrit. Hoe het tijdens de strandrit zit met rengalop weet ik niet, er staat op de site wel dat ze langere stukken galopperen tijdens de strandrit.
Ik heb beide ritten als ontspannen en rustig ervaren, alle paarden waren braaf en heel goed te rijden. Ik raad het dus aan!
Laatst bijgewerkt door Anja_96 op 25-04-16 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:32

zippora schreef:
Stoeterij Woodstock is in Burgh-Haamstede, dat is nog wel een "eindje" (oftewel een eiland verder) bij Domburg vandaan.

Bij Domburg weet ik niet veel in de buurt. Dus kan je niet echt helpen. Regio Vlissingen en Zoutelande weet ik meer over.
Paaltjes op het strand (stormbrekers) heb je eigenlijk alleen bij Vrouwenpolder niet. In Vrouwenpolder is ook iemand die vakantiegangers meeneemt op strandrit. Han Wattel. Maar volgens mij kun je hem alleen via FB contacteren. Ik weet niet precies hoe zijn bedrijf heet.

Veel plezier alvast! Hopen dat het weer beter wordt dan het nu is.

Volgens de routeplanner is het maar een half uurtje rijden.

jojoboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 13:44

Stoeterij Woodstock is ook zeker een optie geworden! Weet iemand hoe groot de groepen daar zijn? En wat zijn jullie ervaringen?

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:46

jojoboer schreef:
Stoeterij Woodstock is ook zeker een optie geworden! Weet iemand hoe groot de groepen daar zijn? En wat zijn jullie ervaringen?

Groepen niet groter dan 8 personen. Er wordt op het strand geen rengalop gedaan en het is de bedoeling dat je achter elkaar blijft tijdens de rit. Hierdoor kan je relax en rustig over het strand rijden.!

Ik denk idd dat het een half uurtje van Domburg vandaan is. Neem wel even telefonisch contact op, want de site is verouderd.

Lexion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:48

jojoboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:00

amiette schreef:
jojoboer schreef:

Groepen niet groter dan 8 personen. Er wordt op het strand geen rengalop gedaan en het is de bedoeling dat je achter elkaar blijft tijdens de rit. Hierdoor kan je relax en rustig over het strand rijden.!

Ik denk idd dat het een half uurtje van Domburg vandaan is. Neem wel even telefonisch contact op, want de site is verouderd.

Dat klinkt redelijk hetzelfde als wat er op de site van manege Duno staat, en aangezien dat dichterbij is ga ik daar dan maar even eerst naar bellen.

Rosaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:08

Hey, jij ook hier *\o/*

Ik ben bij de Ponyhof en Hippisch Zeeland geweest. Ik vond de Ponyhof wel veel leuker, de paarden werden gewoon goed verzorgt en er waren leuke paarden, het tuig was goed, paarden stonden gewoon in groepjes op de wei. Alleen die paaltjes waren wel irritant. Maar dat heb je denk ik overal wel een beetje...

IDCnutellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:29

Haii allemaal!
Ik zou samen met een vriendin een buitenrit maken bij Stichting Hippisch Zeeland.. Dit is gelukkig niet doorgegaan! Eenmaal daar aangekomen (gewoon om eens een kijkje te nemen) was het terrein afgezet. Blijkbaar is het hele gebouw al gekocht door een aannemer! Het hele gebouw was donker en kapot, daar moesten dus paarden in staan!! Het plensde en bijna alle paarden stonden buiten in de wei, die eerder een hele grote modderpoel was. Veel paardjes waren mager en heel erg vies.. Dit is mijn informatie over Hippisch Zeeland. Wij hebben hier geen ervaring met de ritten, maar alles zag er verschrikkelijk uit.. Woodstock zou ik wel aanraden! Heerlijk rustige en goed verzorgde paardjes, je moet hier echt gaan rijden als je een lekker relaxed ritje wilt.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:32

bij manege grol kan je lekker lang rennen zeg maar ,, alleen raad ik het heel erg AF
ponyhof schijnt heel goed te zijn helaas door blessure niet mee kunnen gaan toen
woodstock was geweldig om rond te kijken zou ik zeker doen

alleen door omstandigheden rijdt ik nu alleen nog op mijn bijrijdpaarden en stap ik niet zomaar meer op een vreemd paard
zou ik dit wel doen dan woodstock :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:34

IDCnutellaa schreef:
Haii allemaal!
Ik zou samen met een vriendin een buitenrit maken bij Stichting Hippisch Zeeland.. Dit is gelukkig niet doorgegaan! Eenmaal daar aangekomen (gewoon om eens een kijkje te nemen) was het terrein afgezet. Blijkbaar is het hele gebouw al gekocht door een aannemer! Het hele gebouw was donker en kapot, daar moesten dus paarden in staan!! Het plensde en bijna alle paarden stonden buiten in de wei, die eerder een hele grote modderpoel was. Veel paardjes waren mager en heel erg vies.. Dit is mijn informatie over Hippisch Zeeland. Wij hebben hier geen ervaring met de ritten, maar alles zag er verschrikkelijk uit.. Woodstock zou ik wel aanraden! Heerlijk rustige en goed verzorgde paardjes, je moet hier echt gaan rijden als je een lekker relaxed ritje wilt.

Vieze paarden zegt helemaal niks hè, ;) als je bij mijn paardje komt kijken staat ie ook er als een smerig ''onverzorgd'' dier bij. Maar hij is hartstikke happy met dat ie lekker vrij buiten staat met maatjes. En ja, hij kan naar binnen maar kiest ook tijdens het allerslechtste weer in de winter om buiten in de modder te staan. :)

vermagerde paarden is een ander verhaal, maar daar kan ik vanaf hier niet over oordelen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:45

Ik ben eens wezen rijden op de ponyhof en vond het op t strand tegenvallen doordat er idd overal paaltjes staan. Je bent 5 passen in galop en kunt weer terug. Beetje jammer :+

Ben ook eens bij manege Grol (Renesse) geweest. Was midden in de winter en ik was de enige. Heerlijk over het strand gegaloppeerd toen! Ik weet verder niet hoe zij in grote groepen zijn.

In Burgh-Haamstede had je ook een manege, maar ik meende dat die manege daar weg is (lisiduna oid heette die)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:54

miccamaaike schreef:
Ik ben eens wezen rijden op de ponyhof en vond het op t strand tegenvallen doordat er idd overal paaltjes staan. Je bent 5 passen in galop en kunt weer terug. Beetje jammer :+

Ben ook eens bij manege Grol (Renesse) geweest. Was midden in de winter en ik was de enige. Heerlijk over het strand gegaloppeerd toen! Ik weet verder niet hoe zij in grote groepen zijn.

In Burgh-Haamstede had je ook een manege, maar ik meende dat die manege daar weg is (lisiduna oid heette die)

slechte ervaring paarden stonden met zadels op ... en onder t zadel gewoon een ruwe plek ze waren ook vies en mager tuig was slecht en de 2 zadels waar ik op heb gezeten waren slecht niet opgevuld en scheuren zaten erin
in grote groepen heb je 2 begeleiders waarvan ze amper ouder dan mij maken oke kan gebeuren maar t meisje voorop deed haar best en die achterop wist van niks -O- ze hadden een vriendin op een erg snel wegrennend paard gezet ... ja die werd bang toen ik erop tja dat paard was niet geschikt laten we maar zeggen en de begeleidster kwam me ook niet zoeken ..

Rosaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:15

Ik heb ook niet echt een goede ervaring met manege Grol... Paarden stonden inderdaad met zadel op stal, sommige stonden dan wel in de wei maar wel allemaal apart.. Ik had toen wel een bosrit zonder galop gedaan. Ik vond de sfeer ook niet echt fijn, toen mijn paard niet stil wilde staan (ik reed nog niet lang en die rit was bijna alleen maar stap) werden ze gelijk helemaal boos -O-

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:18

stal de dankbare, leuke paarden, fijne ritten!Zitten in Oostkapelle

jojoboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 21:37

ozzy1 schreef:
stal de dankbare, leuke paarden, fijne ritten!Zitten in Oostkapelle

Hoe groot zijn de groepen daar? En geen last van paaltjes? En hoe gaat de galop?

Annamarie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:42

Western Trail Zeeland, zitten in Biggekerke

jojoboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 11:43

Of weet iemand anders misschien wat meer over de dankbare?? Er staat namelijk bijna niks over op de site.

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:50

Wij hebben in het verleden een pony gekocht bij Ponyhof voor onze dochter wat een ellende was dat.... Manege grol ben ik ook geweest vroeger.
Had alleen een paard waar ik niet mee water in kon omdat hij zou gaan liggen dan, had ik weer kom je voor een strandrit heb je dat haha maar verder niks op aan te merken was wel netjes geregeld allemaal.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:06

Western trail zeeland is idd erg leuk! Zeer kleinschalig, volgens mij hebben ze rond de 5 paarden, maar wel onwijs gaaf. Wel Western wil je eens iets anders proberen.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:51

Eind februari heb ik een strandrit gemaakt met mijn moeder. We zijn beiden echte recreatieruiters, en wilden graag eens aan zee rijden.
Was een verjaardagskado voor haar, dus heb ik een privéstrandrit geboekt bij Stichting Hippisch Zeeland in Burg Haamstede (http://www.paardrijdenzeeland.com/). De lokatie ziet er inderdaad 'shabby' uit; oude manege waarvan een aantal boxen/wei/paddock verhuurd worden aan Alexander van Stichting Hippisch Zeeland.
Maar schijn bedriegt. De paarden zien er goed uit. We hebben zelf de paarden gepoetst en gezadeld en daarna zijn we met zijn 3-en door de duinen/bossen naar het strand gereden. Heerlijk gereden, ruim 2,5 uur, ook op het strand lekker gegaloppeerd. Brave paarden hadden we (Al Dente en Don Pedro) en Alexander was ook goed gezelschap.

Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een lokatie in/in de buurt van Ouddorp om een strandrit te maken. Mijn paardrijmaatje van 12 heeft nog een kadootje tegoed en is komende week in Ouddorp. Iemand daar tips/ aanraders? Anders wordt het ruim een uur naar Burg Haamstede rijden...