Wij gaan per half mei verhuizen naar Stadshagen en daarom ben ik opzoek naar een stal voor mijn paard. Het gaat om een lieve rustige 20 jarige ruin. Ik zoek een plek met veel weidegang het liefst het hele jaar door, veel hooi het liefst onbeperkt, elke dag stallen mesten en opstrooien. Binnenbak is niet perse nodig(mag wel natuurlijk) een buitenbak met goede bodem is prima. Het liefst wel een bak waar ook gelongeerd mag worden mijn paard kan niet (veel) meer gereden worden. Zelfverzorging vindt ik ook geen probleem maar dan moet het echt maximaal 15 min fietsen zijn vanaf stadshagen. Als het volpension is dan maximaal 25 min met de auto. Bij volpension moet het geen probleem zijn om dagelijks één keer per dag medicijnen te voeren(kant en klaar bakje alleen mengen door natgemaakte zemelen) en zijn neusje in de zomer in te smeren met zonnebrand(hij is hierbij heel braaf). Ook zoek ik een plekje waarbij hij in een eigen stukje wei kan staan hij kan niet in de kudde/groep dan denkt die weer dat die dekhengst is en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hij kan prima wel naast een merrie in de wei staan dat is geen enkel probleem en hij heeft voor de rest absoluut ook geen hengstengedrag! Mocht hij een klik hebben met een paardje is het natuurlijk leuk als ze ter zijner tijd samen kunnen in een wei maar ik wil hem eerst rustig kunnen laten wennen en hem ook in de wei kunnen hebben als die niet een maatje kan vinden... Wie iets heeft of weet heel graag! Foto is van mijn paard;)
pien_2010
Geplaatst: 20-04-16 16:46
Je bericht hoort op ervaring en diensten thuis en daar ga ik het naar verplaatsen. Een link van je topic kun je in dit topic zetten [VSW] Links naar topics buiten [VSW]