Ervaringen studenten paardrijvereniging Hippeia Utrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nanna

Ervaringen studenten paardrijvereniging Hippeia Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 12:31

Beste Bokkers,

Pas ben ik verhuisd naar Utrecht en zou graag het paardrijden weer wat meer willen oppakken.
Ik ben opzoek naar een bijrijdpony of paard, maar in het geval ik niks kan vinden of niet direct, ben ik ook aan het rondkijken naar alternatieven.
Sinds mijn 12e (ik ben nu 22) rij ik niet meer op een manege en heb ik altijd bijrijdpony's of paarden gehad. Mijn ervaring is dat je op een manege met name een uur kunt rijden, maar niet echt gericht les krijgt of nieuwe dingen leert. Dit vind ik erg jammer en ik wil juist ook dingen bijleren om verder te komen. Dit houd mij tegen om me bij en manege aan te melden, maar ik weet niet of dit bij alle maneges zo gaat.

Nu kwam ik de studenten rijvereniging Hippeia in Utrecht tegen en ik ben erg benieuwd naar ervaringen!
Aangezien ik nog student ben zou ik eventueel daar lid kunnen worden volgend jaar.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe is de kwaliteit van de lessen? Leer je ook echt wat bij? Is het ook aan te raden als je al meer ervaring hebt dan alleen wat manege lessen? Hoe zijn de wedstrijden qua niveau?
Hoe is de verhouding paarden/studenten activiteiten? Ik ben 3 jaar lid geweest bij een studentenvereniging en het studentenleven heb ik wel een beetje gezien, dus het gaat me niet echt om de borrels en feestjes, maar echt om het paardrijden en eventuele wedstrijden, is het dan ook aan te raden om lid te worden?

Of hebben jullie andere tips om in de regio Utrecht op een paard dat goed gereden wordt ergens 1 keer per week privé les te kunnen krijgen?

Groeten,
Nanna

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:17

Hoi Nanna,

Ben je er al uit of USR Hippeia wat voor jou is?

Acinom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:43

Ik hoop dat ik na een jaar nog mag reageren, en dat het nog nut heeft

Ik ben sinds November 2015 lid van Hippeia, en ik heb het erg naar mijn zin! Ik leer veel bij tijdens de lessen en ze hebben veel leuke paarden op de manege (toegegeven, ze zijn niet allemaal leuk, maar ze hebben wel veel paarden dus er is voor ieder wat wils). Naast de wekelijkse lessen zijn er ook veel activiteiten (met paarden en zonder paarden, zo gaan we bijv. wel eens op buitenritten maar doen we ook escape rooms, lasergamen, borrels, etc), en kun je ook meedoen aan onze onderlinge wedstrijden, maar ook landelijke studententoernooien. Het is allemaal vrijblijvend, dus je kan alles meedoen als je wilt, maar het hoeft zeker niet.

Oké, dat was mijn reclamepraatje. Ik heb het er in ieder geval goed naar mijn zin. Mocht je het leuk vinden om een keer te komen kijken, of wil je een keer een proefles meerijden, dan kan je altijd mailen naar info@hippeia.nl
Laatst bijgewerkt door Acinom op 09-05-17 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanna

Re: Ervaringen studenten paardrijvereniging Hippeia Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 13:02

Bedankt voor jullie reacties! Voor mij helaas niet meer nodig want ik ben klaar met studeren, maar misschien dat iemand anders er nog eens wat aan heeft.