Amerikaanse ranch

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikheetsannex

Amerikaanse ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 08:31

hey,

Ik ben op het moment bezig met een MBO opleiding van 3 jaar.
Het eerste jaar zit er bijna op. Tegen de tijd dat ik klaar ben, ben ik 19.

Ik zou dan super graag voor een half jaar/jaar naar Amerika willen. Naar echt zo'n typische paarden ranch die je altijd ziet in films :D

Het lijkt me supeeeer vet om daar een beetje rond te lopen en paard te rijden en daar met de paarden bezig te zijn, en natuurlijk mijn engels verbeteren.

ik weet dat ik nog wat tijd heb maar wil er goed over nadenken wat ik wil.

weet iemand iets? of heeft iemand ideeen waar ik het beste heen kan gaan?

Laat het me weten
;)

S_in_Balance

Re: Amerikaanse ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:58

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:02

Lifaya op bokt is naar Amerka geweest, misschien kan zij je aan informatie helpen. Ook kun je kijken op www.yardandgroom.com

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:24

Heel gaaf maar niet goedkoop..

Overigens zou ik je aanraden om pas na je 21e te gaan. De USA drankwetten zijn zo streng dat je onder de 21 vaak niet de kroegen in mag (soms zelfs de bioscoop niet als er bier wordt geschonken). Zelfs bij het diner kun je geen wijntje bestellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:04

Je topic hoort thuis op ED. (Ervaring en diensten) waar ik het naar ga verplaatsen.

Een link van je topic kun je hier achter laten op BRT in [BRT] Links naar topics buiten [BRT]

BRT → ED

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:09

Ik wil je niet van je idee afhelpen, maar heb je al eens gekeken naar Australische ranches?
Het gaat er daar wel anders aan toe dan in Amerika, maar het is zeker niet minder gaaf..

Ik zou daar iig zelf dolgraag ooit eens heen willen. Kijk eens op de site van Travel Active en Australianbackpackers! :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:11

Ik zou ook veel ervaringen van mensen lezen. Ik denk dat het op die ranches heel anders gaat dan je denkt. Het is keihard werken, kost een fortuin, en het zal vast niet zo zijn dat je lekker de hele dag een beetje in de zon zit en paardjes aan het rijden bent.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:21

Om geld te verdienen moet je het zeker niet doen.
Heb je er een paar duizenden euro's voor over; dan is het een aanrader.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:58

eilleen333 schreef:
Ik zou ook veel ervaringen van mensen lezen. Ik denk dat het op die ranches heel anders gaat dan je denkt. Het is keihard werken, kost een fortuin, en het zal vast niet zo zijn dat je lekker de hele dag een beetje in de zon zit en paardjes aan het rijden bent.

Dit ja. Het is vaak keihard werken, en doe je je werk niet goed dan hebben ze zo een ander.
Voor jou 10 anderen.. Klinkt heel hard maar dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.

Regelmatig komen op bokt topics voorbij van bokkers die hebben gewerkt of stage gelopen op ranches..
Canada, portugal, amerika, zweden, heb ze allemaal voorbij zien komen. Zal eens kijken of ik ze nog kan terugvinden, wie weet heb je er wat aan. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:43

Dat zal je niet lukken. Je zult geen visum krijgen om te mogen werken. Dus zal je op een toeristenvisum moeten gaan, max drie maanden en dan liegen tegen de douane dat je echt op vakantie gaat. Dat is wat Lifaya ook gedaan heeft.

Maar het lukt niet altijd. Er zijn al meerdere Bokkers terug naar Nederland gestuurd bij de grens. Dan kom je de rest van je leven Amerika niet zomaar meer binnen.

ikheetsannex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 10:16

Bedankt allemaal! ik ga zeker even wat info opdoen, heb er natuurlijk wel wat geld voorover. het zou ook nog een optie kunnen zijn om naar een vriendin van mijn oma te gaan. zij woont in Texas waar ook veel ranches zijn... even goed overna denken...

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:49

ikheetsannex schreef:
Bedankt allemaal! ik ga zeker even wat info opdoen, heb er natuurlijk wel wat geld voorover. het zou ook nog een optie kunnen zijn om naar een vriendin van mijn oma te gaan. zij woont in Texas waar ook veel ranches zijn... even goed overna denken...

Als je die kans hebt.. Doen.. Ben je in ieder geval verzekerd van een verblijfplaats en kun je daar nog bedenken hoe en wat je gaat doen.
Want wil je echt keihard werken en ervaring opdoen, of een beetje lummelen in de zon en zo nu en dan een ritje te paard..
Dan denk ik dat je ter plekke beter op zoek kunt gaan naar een stal waar je op vrijwillige basis mag helpen, in ruil voor af en toe rijden. :)

Blys92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:32

Hey! Ik vroeg me af of je inmiddels wat gevonden hebt. Ik ben afgelopen zomer drie weken bij Horseworks Wyoming geweest, echt een aanrader! Het is goedkoper dan veel andere ranchvakanties en je mag echt met alles meehelpen (dus niet op een opgezadeld paard stappen zoals bij de meeste dude ranches). Je wordt echt betrokken bij het ranch leven en ervaart het echte wilde westen. Super lieve mensen ook en paarden voor ieder niveau! Je kunt me altijd een bericht sturen als je meer wilt weten.

KoekieKoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:21

Stal in Maine, Amerika opzoek naar hulp - ponnykamp - buitenritten - zelf rijden
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Hi Meiden ik weet niet of iemand van jullie nog geintereseerd is maar misschien via via?

De Willson Brook Farm is een pensionstal met met 7 paarden. Twee friezen, twee arabieren, shetland ponny/ mini ponny (met karretje) en twee paarden.

In de zomer doen ze zes weken een ochtend ponnykamp. Dus ben je gek op paarden, rijden en alles wat daar bij komt kijken, kun je omgaan met kinderen en ben je opzoek naar een avontuur in Amerika? Stuur een berichtje.

De eigenaresse is een Nederlandse ze is getrouwd met een Amerikaanse man. Dus het is handig als je Engels spreekt.
Ze zijn kei en kei hard opzoek naar iemand die vanaf half juni tot augustus kan helpen met de ponnykampen.
De stal ligt op een hele mooie plek aan de bosrand dus mooie buitenritten gegarandeerd!
reageer op dit topic of stuur mij een berichtje mirthevanderdrift@gmail.com ik kan alle info geven die je nodig hebt want op dit moment werk ik op de stal!

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:43

Bedankt voor je berichtje, ik ga even kijken!