Paardendekenwas service welkoop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Paardendekenwas service welkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 07:37

Ik heb een nieuw paard gekocht inc. Al zijn spullen, waaronder ook zijn dekens.

Maar die dekens zijn te gor om aan te raken en ruiken naar de schimmel/mufheid, in 1 deken zit ook een scheur.

Iemand ervaring met de dekenwas service van de welkoop?
Maken zij ook scheuren? En hoe zit het met de waterdichtheid van de dekens na het wassen?
Is dit kwa kosten ook te betalen, of kun je dan net zo goed nieuwe dekens kopen?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:02

Ik heb goede ervaringen! Ze repareren ook en zorgen vervolgens dat het gerepareerde ook weer waterdicht is. De kosten weet ik niet precies, daar let ik niet zo op. Ik heb alleen maar Rambo dekens waar ik meer dan 300 euro per stuk voor heb betaald, dus het is voor mij nooit rendabeler om een nieuwe deken te kopen.
Vorig jaar is er een deken van mij gesneuveld in de wasserette en ik werd netjes op de hoogte gesteld, en kon kiezen uit een nieuwe deken kopen en deze bij hen declareren of mijn bon opsturen en geld van hen overgemaakt krijgen. Aangezien mijn paard net was overleden, wilde ik geen nieuwe deken, dus ik koos voor de laatste optie en had binnen een dag het geld op mijn rekening staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:04

Ik heb laatst ook een deken laten wassen bij de welkoop en ik ben er tevreden over.

Maar... Ik breng alleen mijn nieuwe dekens ernaar toe, want al mijn oude dekens heb ik zelf gewassen en ingespoten met impregneer spray van de action en ze zeggen dat het waterdicht maken door een wasservice daarna niet meer werkt.
Dus eigenlijk weet jij niet hoe dat de dekens voorheen zijn gewassen en waterdicht gemaakt, dus weet je ook niet of het gaat werken of niet.

tiwi1969

Re: Paardendekenwas service welkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:17

De Welkoop laat de dekens wassen bij Balans, tochten van de betere wasserijen.
Of het de moeite is om een deken te laten wassen ligt aan de nieuwprijs, de staat van de deken en de leeftijd.
Dit jaar laat ik alleen de dekens wassen die ik afgelopen seizoen nieuw heb gekocht en nu nog heel zijn.

Scheurtjes plak ik zelf met Stormsure lijm van Rambo, een geplakte scheur is weer goed waterdicht, een genaaide scheur lekt over het algemeen.
De de lijm werkt zo goed dat het ook na wassen netjes waterdicht blijft.
Een grote scheur zou voor mij gewoon einde deken betekenen. Ik wil erop kunnen vertrouwen dat een deken niet lekt als ik niet bij mijn paard im de buurt ben.

Kritisch naar de dekens kijken en weggooien als ze de moeite niet meer zijn.

Vorig jaar heb ik een oudere deken laten wassen en waterdicht maken, de stof was prima waterdicht, maar waar de singel eraan genaaid was begon deze toch te lekken. Was een Amigo Bravo die ik zelf al Eem keer gewassen had met Rambo wash.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:19

Ik heb ze ook laten wassen bij de welkoop.
Is verder gewoon goed gedaan alleen ik was mn dekens meer dan een maand kwijt...
Ze zijn wel nogsteeds goed waterdicht.
Weet niet precies hoeveel het kostte maar was in de 80 euro, voor 4 dekens.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:43

Het gaat idd via wasserij balans. Ik heb ook alleen maar horseware dekens, dus enerzijds wil ik ze goed laten wassen, anderzijds vind ik ze te duur om te laten verknallen.
Je kan ze naar de welkoop brengen of rechtstreeks een mail sturen en dan halen ze het gratis op en brengen het gratis terug. Daarvoor hoef je niet perse thuis te zijn.
Ik heb alleen nog mn rambo eczeemdekens laten wassen en repareren. Dit hoeft niet waterdicht. Het repareren ging anders dan ik verwachte. Over de desbetreffende scheur of gat leggen ze een zwarte, zachte stof aan de binnenkant en die naaien ze er om heen. Ik kan eventueel wel foto's maken.
Ik vraag me dan af wat er gebeurd als het gat dat verder scheurt als een paard toevallig op die plek gaat trekken.
Bijv. Gat in staartflap, om het gat in een stuk stof gestikt, er wordt getrokken aan staartflap en dan?
Ik had denk ik liever dat het gaatje vast genaaid werd, zo doe ik dat zelf al jaren met ijzer garen en dat is bij mij nog nooit weer open gescheurd oid.

Edit: de dekens zijn bij mij precies na 2 weken weer afgeleverd zoals ze ook claimen te doen op de website.
Al met al vond ik 45,- voor twee dekens wassen en repareren duur. Een volgende keer repareer ik weer gewoon zelf.
Laatst bijgewerkt door Marvel op 10-04-16 08:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:46

Zowel Welkoop als Boerenbond werken samen met Balans. In principe kun je ze afleveren in iedere winkel, je vult samen met een medewerker een lijst in waarop al jouw producten staan en de medewerker meld de dekens aan bij Balans. Vanaf het moment dat Balans ze heeft opgehaald zijn ze maximaal 2 weken weg. Wel kan het zo zijn dat de dekens iets later opgehaald worden, omdat ze opgehaald worden door Balans zelf en ze schema's hebben: niet ieder filiaal wordt gelijk dezelfde week opgehaald.

http://www.dekenwasserij.com/prijslijst ... repareren/

Als medewerker van Boerenbond goede ervaringen met Balans, alles netjes gewassen en terug uitgeleverd in zakken om het schoon te houden +:)+

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 09:20

Het zijn geen dure rambo dekens, welk merk precies weet ik niet, vermoed dat ze gewoon bij de welkoop gekocht zijn. Dus geen hele dure dekens.
Ze zullen nu anderhalf jaar oid wezen, maar buiten dat ze erg vies zijn (niet alleen modder ook schimmel) zijn het nog goede dekens. Dus dan lijkt mij wassen een prima optie.

1 heeft een kleine scheur, als ik dat lijm of laat lijmen is die ook weer als nieuw :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:30

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:34

Eczeemdekens was ik gewoon zelf in mijn wasmachine, even een washandje met een trekbandje om de clips. Die was ik veel te vaak, zou een erg kostbare zaak worden om ze in de wasserij te laten wassen.
Liners en onderdekens was ik ook zelf.

Alleen dikke en outdoordekens gaan naar de wasserij.

Oudere regendekens van onze pony deed ik ook gewoon in de wasmachine met een flesje waterdicht van het Kruidvat, gaf best een redelijk resultaat.

Ponydekens uit mijn advertenties zijn allemaal naar de wasserij geweest.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:00

tiwi1969 schreef:
Eczeemdekens was ik gewoon zelf in mijn wasmachine, even een washandje met een trekbandje om de clips. Die was ik veel te vaak, zou een erg kostbare zaak worden om ze in de wasserij te laten wassen.
Liners en onderdekens was ik ook zelf.

Alleen dikke en outdoordekens gaan naar de wasserij.

Oudere regendekens van onze pony deed ik ook gewoon in de wasmachine met een flesje waterdicht van het Kruidvat, gaf best een redelijk resultaat.

Ponydekens uit mijn advertenties zijn allemaal naar de wasserij geweest.

Ik was eczeemdekens van maart-oktober zelf, maar met vetluis in de machine kreeg ik ze niet meer goed schoon. Dus dat icm testen hoe t bevalt was eenmalig :D

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:12

Ik was niet zo tevreden. De deken was niet goed schoon na het wassen maar hij was nog wel waterdicht.

Persoonlijk kies ik er voor om naar Willemijn Benz te gaan maar die zit helemaal in de Beemster dus weet niet hoe dichtbij dat is. Maar zij is echt goed :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:19

Jotoma schreef:
Ik was eczeemdekens van maart-oktober zelf, maar met vetluis in de machine kreeg ik ze niet meer goed schoon. Dus dat icm testen hoe t bevalt was eenmalig :D

Vetluis krijg je makkelijk uit de machine door hem op heet 90/95 te laten draaien met een flinke hand soda. Voorkomen doe je het door schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje te doen i.p.v. wasverzachter.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:27

De wasmachine hebben we snel schoon gekregen, maar de kleding niet. Ik ontkom er bijna niet aan om a) de kleding op 90 graden te wassen of b) de kleding weg te gooien. Want ook op 60 graden krijg ik het niet uit alle kleding.
Beide vind ik zonde vd kleding, dus het blijft een cirkeltje waar we in zitten.
We wassen inmiddels alles met azijn, witte kleding met soda en elke week een kookwas. Enige wat we nog op 40 graden wassen is kleding zoals bh's en wat eigenlijk op 30 moet.

Dat was dus de voornaamste reden om zo'n mega vieze deken vol bacterien niet weer opnieuw in de wasmachine te doen en op 30 graden te wassen. Laat staan elke zes weken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:39

Ik was de RSIH op 60 graden met een schep vanish oxi action, nooit een vuile machine daarna.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:33

En ook geen gekrompen rsih?

Doelde meer te zeggen dat de vetluis ontstaan is door zeepresten en bacterien die met 30/40 graden was niet verdwijnen en zeker niet door de zuinige wasmachines van tegenwoordig. Dan zit het al in de wasmachine en/of in de kleding.
Dat patroon doorbreken blijkt lastig want het is ook zo weer terug.

Dus als ik de boel een beetje op de rit heb, gooi ik zo'n ranzige deken er denk ik liever niet weer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:47

Hoe ziet dat eruit Jotoma? Vetluis? Op je kleding bijvoorbeeld?
Even afkloppen maar daar heb ik nog nooit last van gehad, of ik herken het simpelweg niet?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:41

Jotoma schreef:
En ook geen gekrompen rsih?

Doelde meer te zeggen dat de vetluis ontstaan is door zeepresten en bacterien die met 30/40 graden was niet verdwijnen en zeker niet door de zuinige wasmachines van tegenwoordig. Dan zit het al in de wasmachine en/of in de kleding.
Dat patroon doorbreken blijkt lastig want het is ook zo weer terug.

Dus als ik de boel een beetje op de rit heb, gooi ik zo'n ranzige deken er denk ik liever niet weer in.

Nee geen gekrompen RSIH!

Maat is voor mijn brede paard erg belangrijk, dus had ik snel gemerkt als de dekens te krap zouden worden.
Ze worden op 60 graden gewoon een stuk schoner en frisser dan op 30/40. Ik was ze al jaren op 60 graden en als ze niet gesloopt worden dan gaan ze zo'n 3 jaar mee, daarna is de stof "gaar" en scheuren ze makkelijker. Dan gebruik ik ze alleen nog als reserve deken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:32

Ik kreeg het idd echt niet goed schoon op zo'n lage temperatuur. Nu zijn ze wel lekker fris.

Maar dan durf ik dat nu wel te doen.
Mijn ene deken is 4 jaar en andere deken is 1 jaar. Heb van de 4-jarige nog niet het idee dat de stof af is.
Maar goed, beetje off topic :)