Fouragehandelaar noordkop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharon2013

Fouragehandelaar noordkop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 06:37

Gisteren te horen gekregen dat de boer waar ik mijn hooi altijd haal gaat stoppen met het hooi, erg jammer en nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe leverancier.

Ik heb altijd grote verpakte hooibalen gehad, beter bekend als Voordroog.

1x in de week tot ong. 1x in de 2 weken werd er een baal gebracht en netjes neergezet. Altijd een topservice bij deze man gehad, als de baal heel slecht was werd hij gratis omgeruild.

Ik betaal 30,- tot 75,- per baal afhankelijk van de kwaliteit, dit is inclusief bezorgen en neerzetten in de schuur.

Nou verwacht ik niet dat ik die topservice terug ga krijgen, maar ik ben wel op zoek naar een handel die ze kan brengen en kan neerzetten, omdat ik zelf hier de middelen niet voor heb. Kleine baaltjes zou ik wel zelf kunnen doen, maar die zijn in vergelijking vaak duurder.

Ik heb al even gegoogeld maar de meeste handelaren brengen pas vanaf 5 ton en daar heb ik de opslag niet voor.

Het liefst heb ik grote verpakte balen, maar een echte hooibaal(niet verpakt) mag ook. Kleine baaltjes aleen als ze in vergelijking even duur zijn per kg als grote balen.
Ik had altijd de grootste versie van 300/400 kg.

Iemand een idee waar ik dit in de Noordkop (omgeving alkmaar/Den helder) kan krijgen? Mijn Vlas haal ik bij kroon maar die zijn dan weer duur met het hooi.

Ik kan natuurlijk via Marktplaats gaan zoeken, maar ik wil graag zekerheid dat ik het komende jaar dan daar kan afnemen en niet iedere keer wat anders moet gaan zoeken

Het liefst dus grote balen, hooi of verpakt Voordroog. Wat gebracht kan worden. Iemand een idee waar ik dit voor een rendabele prijs kan halen hier in de omgeving? Ondertussen blijf ik uiteraard zelf ook doorzoeken, maar met alle pech de laatste tijd zie ik even de bomen door het bos niet meer...

Gini

Re: Fouragehandelaar noordkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:46

VS >> ED

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:47

Van Assem in Burgerbrug, geen fourage maar veebedrijf. Hebben zowel hooi als voordroog van super kwaliteit. Misschien willen ze wel wat brengen als je meerdere balen koopt.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:54

Bij Rob van der Heide!
Brengt alles bij je thuis

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 09:19

Bedankt ga eens informeren bij beide!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:26

Tussen Alkmaar en den helder zit nogal een verschil, welke regio zoek je precies en wat voor balen?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 19:42

Caira schreef:
Tussen Alkmaar en den helder zit nogal een verschil, welke regio zoek je precies en wat voor balen?

Sintmaartensvlotbrug, dus die omgeving daaromheen.

Het liefst Voordroog of hooi balen van 300/400kg dus de grootste versie als het gaat om maten van de balen

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:35

Fourage dekker? Zit die niet bij jou in de buurt? Misschien weten zij wat?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 13:47

Gladijs schreef:
Fourage dekker? Zit die niet bij jou in de buurt? Misschien weten zij wat?

Dekker zit hier inderdaad om de hoek, maar een klein baaltje daar kost €10,- dus die sla ik liever over :+ die verdienen ook vooral aan de handel van kunstmest de rest is er als "extra"

net even met de boer gesproken waar wij altijd onze mest brengen, die had ook wat namen gegeven dus we kunnen voorlopig nog wel even in de rondte bellen. komt dus vast wel weer goed :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:01

Dirk? Blauw uit spanbroek? Ik kan thuis nummer opzoeken. En wij hadden voordroog altijd van boer uit wognum kan ik ook wel even navragen aan mijn vader.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:55

AH jammer -O- altijd dat gedoe met die fourage, ik heb inderdaad ook een deal gesloten met een boer in de buurt, zag balen staan en ben er gewoon op af gestapt. Nu komt hij balen brengen bij mij op het erf wanneer ik dat wil. Gemiddelde prijs voor een grote baal voordroog is ongeveer 50€ dit jaar. Let wel goed op dat wat wen boer komt brengen goed ruikt en niet nat is, maar dat weet jij vast wel :o

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 08:16

Gladijs schreef:
AH jammer -O- altijd dat gedoe met die fourage, ik heb inderdaad ook een deal gesloten met een boer in de buurt, zag balen staan en ben er gewoon op af gestapt. Nu komt hij balen brengen bij mij op het erf wanneer ik dat wil. Gemiddelde prijs voor een grote baal voordroog is ongeveer 50€ dit jaar. Let wel goed op dat wat wen boer komt brengen goed ruikt en niet nat is, maar dat weet jij vast wel :o

Dat had ik dus ook met deze boer ;) ook als hij wat slechtere balen had kon ik langskomen en de beste uitkiezen.

lailapri schreef:
Dirk? Blauw uit spanbroek? Ik kan thuis nummer opzoeken. En wij hadden voordroog altijd van boer uit wognum kan ik ook wel even navragen aan mijn vader.

Kwam deze ook brengen? Dan ontvang ik graag via pb even een nummer dan kan ik altijd even informeren!