Belgium1961 schreef:Hallo allemaal,
zoals de titel het al zegt ben ik op zoek naar een Kladruber. Ik vind echter geen fokkers in Nederland of België en op de website van de hofstoeterij in Tsjechië vind ik ook niet of je daar iets kan kopen.
Kan iemand mij een betrouwbaar adres geven, mag in het buitenland zijn, waar hij of zij al ervaring mee heeft. Ik heb het eerlijk gezegd niet voor een handelsstal omdat ik bij mijn huidig paard opgelicht werd (gezondheidstoestand) en ik geen tweede keer wil opgelicht worden daar een derde paard mijn financiële draagkracht te boven gaat. M.a.w. mijn probleempaard blijft wel maar ik zoek een Kladruber om terug paard te kunnen rijden.
Alvast bedankt voor alle tips,
Mvg.
Hans
Hallo Hans,
In tjechie bij een nederlands stel is een kladruber te koop. Fiona een Merrie van zes jaar. Ze is enorm sterk en echt een buitenpaad. Ze staat daar in een kudde. Ze is een wereld paard en ik mis haar gigantisch. Het enigste is dat ze zomer exceem heeft maar dicht bij zee dus in Nederland wordt dat veel minder. Ze is totaal onverstoorbaar. Heel betrouwbaar, schrikt nergens van ook niet als een ree voorbij schiet en de rest van de kudde in de stress schiet op de buitentocht. Straaljagers in tjechie boeit haar ook niet. Ze kan springen en flinke buitenritten maken. Dan heb je er een top paard aan. De tjechische eigenaar vraagt 5000 maar 2 en half duizend zou beter zijn. Ze is wel een volbloed stamboom kladruber maar voor fokken vanwege zomerexceem n iet geschikt. Je hebt op een uur van praag een kladruber fokkerij. Daar staat een hengst van 4 jaar die eigenlijk als geschenk voor William en Kate waren. Omdat ze geen geschenken mochten aannemen staat het paard er nog bij praag. ze vragen daar 4000 voor.
De stal waar Fiona staat heet www.deoudewatermolen.nl en je kan Edo en Sytske vragen stellen. Het is onze vakantie verblijf waar we elk jaar heen gaan.