Western zadelpasservice.. maar welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Western zadelpasservice.. maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 15:59

Hallo allemaal,

Voor mijn lease dame wil ik een zadelpasservice laten komen maar welke raden jullie aan? Hoor veel verschillende verhalen zowel goede als slechte, dus bij deze wie zouden jullie aanraden?

Misschien handig om erbij te vermelden, het gaat om een friese merrie en helaas kunnen we niet weg met de trailer ergens heen dus het zou ook iemand moeten zijn die maar ons toe kan komen!

Ik hoor het graag! :)
Laatst bijgewerkt door Gini op 30-03-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Marjo89

Re: zadelpasaervice.. maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:24

Ik volg ;) ik zoek ook een goede passer voor mijn fjord.

Ik ken zelf alleen flevo horse support.. Heb haar een mail gestuurd.

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:40

idefix op bokt is goed en eerlijk
en normaaltot goedkoop van prijs komt in brabant
anouk verlouw, www.wellsaddle.nl

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 16:46

Doet zei westernzadels?

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:51

weet ik niet
je kan het haar vragen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:57

Hoef je niet te vragen, want voor western zijn er maar een handjevol: Eurohorse, Countrymill, Arthur, Westernspul en FHS. Maar niet allemaal komen (voor één paard) aan huis.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:58

Euro Horse is een goede.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:01

In Friesland zit een hele goede! John nog wat.. Komt met een hele vrachtwagen vol zadels naar je toe om alles te passen. Heeft wel een fikse voorrijkosten, maar als dat gesplit wordt met eventueel controle van het zadel of opvulling is dat prima te doen. Dit gebeurd ook allemaal ter plaatse, en daarnaast kan je een oud zadel ook inruilen voor korting :).

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:03

Westernzadels kun je niet opvullen.

Eurohorse rijdt vaak rondjes heel NL door, op haar site stond altijd een agenda, misschien nu nog steeds. Ik ben een zeer tevreden klant (geweest). Aanrader. Vriendelijke vrouw en ze legt ook goed uit waar ze mee bezig is. Volgens mij werkt ze nu ook samen met iemand.

Famfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:12

Adrie van Giersbergen zadelpasservice hij zit in MEERKERK en komt aan huis ,aardige man goede kennis van zadelpassen ,hij heeft zadels te koop ook 2e hands en vermaakt zadels ter plaatse zover als dat het zadel dat toelaat,dus passen ,rijden aanpassen en rijden,tot het goed ligt,soms wil hij ook het oude zadel voor je verkopen mits het een goed zadel is wat goed in de markt ligt,erg eerlijke man,wij hebben op stal heel goede ervaringen met hem,hij is bij ons al vaker geweest.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:13

Ik ken de beste man ook maar ook hij heeft geen westernzadels.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:15

Dit topic staat op WN-TR. TS is dus niet op zoek naar zadelpassers voor Engelse zadels.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 18:12

Dus positief over Eurohorse? :)

Jah ben inderdaad opzoek naar een westernzadel

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:20

Hier ook zeer positieve ervaringen met eurohorse.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:02

Eurohorse vind ik goed qua passen maar vind ik wel echte verkopers.

Passen is zogezegd gratis als je een zadel koopt bij hen, maar als je binnen de 24u overlegt thuis (zoals wel normaal is bij een grote uitgave denk ik dan?) en dan iets laat weten kan dat ineens niet meer ookal als je zegt dat de kans groot is dat je het zadel neemt. Binnen de 24u bevestigen en je bent toch je geld kwijt of je krijgt het dan enkel afgetrokken als je er iets bij koopt? Vind ik niet helemaal eerlijk.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:06

2a54z6e45r6r schreef:
Eurohorse vind ik goed qua passen maar vind ik wel echte verkopers.

Passen is zogezegd gratis als je een zadel koopt bij hen, maar als je binnen de 24u overlegt thuis (zoals wel normaal is bij een grote uitgave denk ik dan?) en dan iets laat weten kan dat ineens niet meer ookal als je zegt dat de kans groot is dat je het zadel neemt. Binnen de 24u bevestigen en je bent toch je geld kwijt of je krijgt het dan enkel afgetrokken als je er iets bij koopt? Vind ik niet helemaal eerlijk.

Zelf heb ik die ervaring niet gehad. Mijn paard kon ze niet passen, omdat ie vast zat in zijn rug. Voor deze afspraak hoefde wij niets te betalen. Dus moesten we eerst naar de ostheo gaan van haar en daarna hebben we weer opnieuw een zadelpas afspraak gemaakt. Gelukkig toen wel een passend zadel gevonden :j

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:44

Ben het helemaal eens hiermee. Eurohorse is echt een goede zadelpasservice. Ze hebben zowel mijn verzorgpaard als alle paarden op de manege gedaan! Aanrader. Succes!

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:57

Justme_Lisaa schreef:
In Friesland zit een hele goede! John nog wat.. Komt met een hele vrachtwagen vol zadels naar je toe om alles te passen. Heeft wel een fikse voorrijkosten, maar als dat gesplit wordt met eventueel controle van het zadel of opvulling is dat prima te doen. Dit gebeurd ook allemaal ter plaatse, en daarnaast kan je een oud zadel ook inruilen voor korting :).

Ik denk dat je John Kool bedoeld? Die komt niet uit Friesland, maar uit Leusden!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:06

Ik weet niet of je echt opzoek vent naar een nieuw zadel of 2e hands zadel. Maar wanneer je op zoek bent naar een nieuw zadel. Kan ik je zeker Ali van Sella zadels aanraden! Echt ontzettend kundige man die de tijd neemt. Je kan je geheel je eigen zadel naar wens laten maken. Komt door het hele land dacht ik.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:31

roooooss schreef:
Ik weet niet of je echt opzoek vent naar een nieuw zadel of 2e hands zadel. Maar wanneer je op zoek bent naar een nieuw zadel. Kan ik je zeker Ali van Sella zadels aanraden! Echt ontzettend kundige man die de tijd neemt. Je kan je geheel je eigen zadel naar wens laten maken. Komt door het hele land dacht ik.

Verkoopt die westernzadels dan? Je antwoordt op WN, dit gaat niet over Engelse zadels.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:24

Ik ben erg tevreden over eurohorse. Deskundig, goede uitleg, ruime keuze en ik heb een hele nette prijs gekregen voor de inruil van mijn zadel :)
Arthur kan ik niet aanraden. Heb hem een aantal keer meegemaakt in de winkel toen mensen kwamen informeren. Mooiste waren de mensen die zonder paard kwamen, hij vroeg naar een foto en kon op basis van deze foto precies zeggen welk van de zadels die hij had liggen op dat paard zou passen. Laat dat nou toevallig net een van z'n eigen merk zijn geweest met een fikse prijs.
En het paard stond op de foto hartstikke scheef en mega dik in de wintervacht, je kon echt niks zeggen over de rug.
Kom graag daar in de winkel om te shoppen maar deze actie overtuigde me er wel van dat ik er nooit een zadel zou kopen.
Verder heb ik geen ervaring met zadelpassers in NL.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:36

Hier ook een goede ervaring met Eurohorse :j Op basis van de mal had ze twee zadels die mogelijk zouden kunnen passen.
Met beide zadels gereden; het ene werd door mijn paard afgekeurd, de andere was voor mij niet geschikt ivm een veel te grote zitting.
Natuurlijk was het een zadel waar ze zelf geen dealer van is. Wel heeft ze contact opgenomen met de fabrikant om te horen of zij ook zadels hadden met dezelfde boom en een passende zitting voor mij. Die hadden ze, ze hadden er net één geleverd aan de importeur in Italië :j Daarop hebben ze contact opgenomen met de mensen in Italie en het zadel voor mij gekocht.
Ik heb inderdaad ook gewoon paskosten betaald, dit werd weer verrekend met de aankoopprijs van het zadel.
Ik rijd ondertussen alweer 4 jaar met dit zadel, voor zowel mij als mijn paard het fijnste zadel ooit :) Paard loopt er goed onder en ik zit er heerlijk in :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:43

KenJeMe schreef:
Ik denk dat je John Kool bedoeld? Die komt niet uit Friesland, maar uit Leusden!

die doet geen westernzadels

Ik heb goede ervaringen met Eurohorse. Mijn paard was erg lastig om een zadel voor te vinden; de gemiddelde Quarter is breed, hij absoluut niet, en dan kwam ik ook nog aan met m'n maatje 36. Bij de eerste pasbeurt een zadel gevonden, maar na een maandje proefrijden was het toch niet mijn zadel (te groot voor mij). Inruilen voor een ander zadel ging heel makkelijk; als ik niet tevreden was over dat eerste zadel, was het absoluut geen probleem om naar een ander zadel te kijken. Die was uiteindelijk iets goedkoper, dus netjes geld terug gekregen.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 31-03-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel tegen de regels van ED verwijderd

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:50

Ik ben ook positief over Eurohorse. :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:17

Hier dito. Erg tevreden over Eurohorse.