Ervaringen met de site www.nieuwpaard.nl

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shela

Ervaringen met de site www.nieuwpaard.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 20:29

Ik heb een aantal mooie (friese) paarden gezien op de site http://www.nieuwpaard.nl
Helemaal niet duur!! Maar ik vetrouw het niet helemaal. Er staan twee verschillende paarden op andere naam enzo maar DE FOTO'S ZIJN HET ZELFDE!!! (Niet allemaal natuurlijk) ik vind het zo vreemd maar er staat dan wel een ander e-mailadres bij.
Kijk zelf maar!! Kent iemand deze sote en kan iemand mij wat wijzer maken??
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 29-03-16 07:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

BigOne

Re: Is de site www.nieuwpaard.nl eigelijk wel betrouwbaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:32

In de paardenhandel is niets betrouwbaar en zal je altijd op je eigen of de expertise van anderen en zeker van de dierenarts af moeten gaan indien je er zelf niet genoeg van af weet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:48

De site is wellicht wel betrouwbaar maar de mensen die er paarden op zetten niet, daar kan die site niks aan doen.

Wel rare site, zit bij westernpaard te kijken staat er een foto van een Fries met Engels hoofdstel en een beschrijving die vertaald lijkt met google translate .....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:54

Dit is gewoon net zo iets als marktplaats, ik verwacht dat er niet heel veel controle (mogelijk) is om te kijken of individuele verkopers betrouwbaar zijn vanuit de site, je moet dus altijd zelf kijken of iets te mooi is om waar te zijn of niet.

EDIT: een aantal advertenties op de site lijken me trouwens ook vertaald met google translate, zo heeft een paard bijv 3 goede poorten. Dat is opzich een logische fout als je uit het engels vertaald maar er staat bij de paarden dat ze gewoon in NL staan, dat vind ik dan ook een beetje verdacht. Nog buiten dat die paarden ook onmogelijke klasseringen hebben voor een onmogelijke prijs en allen totaal geen namen hebben die typisch zouden zijn voor een gemiddeld Hollands fries paard.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 28-03-16 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:55

Alle Friezen die op die site staan lijken mij niet echt betrouwbaar. Naja, de paarden wel maar degene die ze erop zet... 1500 voor een 9 jarige?! En die foto's zijn al helemaal grappig: op de achtergrond een grote prairie met enorme bergen aan de horizon en dat allemaal op het Friese platteland! :D

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:15

Ik zou er niet op vertrouwen inderdaad. Zoals je al zegt staan bij sommige advertenties dezelfde foto's en het Nederlands is ook niet om naar huis over te schrijven.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:19

Alle advertenties zijn echte google translate teksten hahaha

Shela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 06:05

Oké heel erg bedankt voor het mee denken!!

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:04

Klopt echt helemaal niks van :n
Advertenties zijn met de computer vertaald, prijzen zijn utopisch, zelfde foto's bij verschillende foto's....

Ik ben het met liedje89 eens dat sites als marktplaats bijna niets kunnen doen aan onbetrouwbare verkopers, maar deze site lijkt zélf de onbetrouwbare verkoper...

Ik zou er ver vanuit de buurt blijven als ik jou was! Het is zoals marktplaats altijd waarschuwt: als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan ís dat meestal ook zo.
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 29-03-16 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:07

TAO → ED

Je topic verplaatst ik naar ervaringen en diensten. Tevens verander ik je titel zodat je topic voldoet aan de richtlijnen van ED.

Je kunt een link plaatsen van dit topic in [TAO] Links naar topics buiten [TAO]

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:10

Heel veel foto's zijn volgensmij ook van Google afgehaald.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:18

Saab99 schreef:
Heel veel foto's zijn volgensmij ook van Google afgehaald.

Ja ik dacht ook een foto te herkennen uit een paarden encyclopedie die ik als klein kind had (was een zeer bekende encyclopedie, volgens mij oorspronkelijk Amerikaans maar dat weet ik niet helemaal zeker meer...).

In elk geval ruikt het sterk naar oplichting.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:24

Paarden die nationaal of internationaal niveau hebben voor €1500? Nee, deze site zou ik niet vertrouwen haha. :roll: