Noordwijk of omgeving staprit voor beginner

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Noordwijk of omgeving staprit voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 21:43

Zoals ik al in de titel beschrijf zoek ik een manege, particulier omgeving Noordwijk oid.
Deze mensen wonen zelf in alphen aan den Rijn dus zou fijn zijn als het kwa afstand een beetje te doen blijft.

Waar kunnen twee volwassenen met 0 ervaring een leuke stap buitenrit mee maken. Op uiteraard twee super brave paarden (met begeleiding ;) )

Wie o wie heeft ideeën ervaringen suggesties?

Alvast heel erg bedankt !

Sanniej_

Re: Noordwijk of omgeving staprit voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 17:13

Niemand een suggestie ?

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:15

Al gekeken voor stal de recreatie? je kan ook kijken bij manege bakker of manege smit, maar dat zijn al maneges dus weet of die particuliere ritten doen of grote groepen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 17:21

Manege bakker en Smit zijn inderdaad bekend en gaat deze kennis (die de rit wilt maken) ook bellen voor evt mogelijkheden.
Dankjewel

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:23

Met 0 ervaring lijkt het me niet heel handig om op een druk gebied als noordwijk te willen rijden. Wellicht eerst een paar lessen om in ieder geval uit de voeten te kunnen met een paard?
Verantwoordelijke maneges zullen geen mensen zonder ervaring mee naar buiten nemen neem ik aan.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 19:26

Daar heb je idd ook een punt maar is ook niet dat dit stel hoge verwachtingen heeft om meteen 2u weg te gaan en willen onder begeleiding uiteraard rijden.
Die wie weet kunnen ze wat basis dingen eerst in de bak leren en dan onder begeleiding een klein stukje de weg op dan?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:38

Lijkt mij erg onverstandig. Je praat over paarden, geen machines die alles doen wat je wilt maar levende beesten met een eigen willetje. Hoe braaf ook kunnen ze natuurlijk altijd schrikken en als paard dan de ruiter verliest heb je echt een probleem.
In Noordwijk weten de paarden heel goed de weg naar huis, maar steken daarbij wel wegen over.

Ik blijf erbij eerst een paar lesjes, stap draf en galop onder de knie hebben en dan pas naar buiten.
Al zullen er vast maneges zijn waar je terecht kunt (smid en bakker zien vaak vooral geld), verantwoord vind ik het absoluut niet.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 20:09

Ook aan een touwtje is wat hun betreft prima dus vandaar dat alle opties in omgeving open staan.
Ze zijn zeer bewust ervan dat ze niet zomaar even alles kunnen en mogen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:34