Stalling gezocht omg. Venlo of Dronten, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Stalling gezocht omg. Venlo of Dronten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 19:42

Deze zomer ga ik het ouderlijk nest verlaten en op kamers om te gaan studeren. Dat ga ik in Venlo doen, of in Dronten. Omdat ik echt heel moeilijk kan kiezen tussen de studies, ga ik ook even kijken naar waar het voordeligste is om te wonen en paard te stallen. Ik was benieuwd of Bokt mij hierbij kan helpen? O:)

Mijn voorwaarden:

- goede sfeer
- genoeg weidegang (liefst 24/7 in de zomer)
- niet iedere dag hoeven uitmesten (een paar keer per week uitmesten of voeren is geen probleem, maar niet iedere dag)
- kwalitatief goed ruw- en krachtvoer
- goed bereikbaar met fiets of OV vanaf de stad
- afsluitbare zadelkast of kamer
- pensionstalling of bij iemand aan huis maakt mij niet uit
- maximaal 150,- per maand

Ik weet niet of bovenstaande mogelijk is, en dat ik niet voor een duppie op de eerste rij kan zitten. Maar ik heb dan ook totaal geen idee van hoe de prijzen zijn in deze regio's en vandaar ook dit topic. :D

Alvast bedankt! *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:44

Dronten voor max 150 euro gaat heel erg lastig worden. Er zijn best veel stallen maar niet voor dat geld. Of je moet uitwijken naar Kampen of Harderwijk maar zit je meteen aan een fikse reistijd vast. Wij hebben in Lelystad gewoond en een tijd tijdelijk in Dronten. Maar toen was de minimum prijs al gauw 200 euro of meer. En dat is bijna 10 jaar geleden alweer.

Hooguit bij de ijsbaan zou je kunnen kijken maar daar moet je vaak zelf de dingen doen,

UMayDream

Re: Stalling gezocht omg. Venlo of Dronten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 19:54

Bedankt voor je reactie! Ik vreesde idd al voor hoge prijzen rondom Dronten. De paardenplaats van de school daar is al 220 euro per maand en dat is helaas te hoog. Wat is de naam van de stal bij de ijsbaan? Hebben ze een site? :) Dingen zelf doen vind ik niet erg, als het maar niet alle dagen is.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:55

Laatst bijgewerkt door Obelix95 op 20-03-16 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:59

In Dronten gaat dat niet lukken. Dan moet je op minstens 200 pm rekenen. In Ijsselmuiden zit er wel eentje voor 150 pm maar dat is A een stuk verder rijden en B daar hebben ze niet het hele jaar weidegang.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:06

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 20:20

Bedankt voor het verplaatsen :)

@aranel, wat jammer dat Dronten zo duur is. Zijn er bijvoorbeeld wel mensen die de paarden aan huis hebben en die wat minder vragen? Gewoon een kleine privé stalling? Of moet je dan geluk hebben en iemand tegen komen?

@krimpenaar, wat leuk dat je reageert :D ik ben ook benieuwd, haha. Ik heb beide stalling gemaild, enorm bedankt voor de tips!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:29

De ijsbaan heeft geen site, waren destijds gemeente weitjes waar mensen wat stalletjes hadden. Kwestie van langsgaan en hopen dat er iemand is. Heel,af en toe duiken ze op op mp.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:33

Ik weet dat er in de richting van Kampen niet zoiets zit.(privé achtig)
Bij het bos zitten zo uit mijn hoofd 4 stallen maar allemaal 200 of meer.
Dan zou ik het meer richting Biddinghuizen gaan zoeken. Wie weet is daar iets te vinden.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:32

In Dronten is het lastig om een goedkoop stalletje te vinden. Bij de ijsbaan is weidegang lastig. Tenzij je weer ergens anders een weitje kan huren.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 20:41

Goeie tip van Biddinghuizen, bedankt! Als ik dit zo hoor, wordt het in de directe omgeving van Dronten vrij lastig. Ik vind het niet erg om een stukje te moeten reizen, maar maximaal een halfuur omdat het anders veel te veel tijd vreet icm de studie. :)