Stalling in de buurt van Amsterdamse bos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tolinda

Stalling in de buurt van Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 23:14

Hallo!
:D
Ik ben op zoek naar een stal in de buurt van het Amsterdamse bos.
Dit blijkt nogal lastig te zijn.
Ik heb een hele lieve merrie van bijna 16 en die het gewend is in de winter zo'n 8uur en in de zomer dag en nacht buiten te staan.
Omdat ik ben verhuisd naar Amsterdam (centrum) vind ik het wel fijn dat mijn paardje wat dichterbij me staat.

Het liefst zou ik een stal op basis van volpension vinden. Een binnenbak is geen pre, maar wel een goede bak die het hele jaar door goed te berijden is. Ik sta nu namelijk op een stal waar de bak de vele regenval niet aan kan en ik bijna de hele winter stil sta met rijden.
Zoals jullie misschien al begrijpen zou ik wel graag een stal willen waar ze de hele dag buiten staan en het liefst binnen en buiten worden gezet.
Het liefst voor onder de +/- € 350 per maand, liever minder, maar dat mijn paard goed staat vind ik belangrijker.
Buitenrij mogelijkheden zou ik heel erg leuk vinden, maar dat staat niet bovenaan mijn lijstje :)

Weet iemand zo'n stal? En/of heeft hij/zij er ervaring mee?

Ik hoor het heel erg graag!!

Groetjes,

Suzanne

fique

Re: Stalling in de buurt van Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:26

Wennekers

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:30

Ga de stallen op de Oosteinderweg in Aalsmeer eens af, daar zijn meerdere privé-stallen die dit denk ik wel aanbieden. De grotere stallen/maneges rond het bos zijn vaak toch wat beperkter qua buiten zetten (zeker in de winter) of vragen de hoofdprijs.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:31

Wennekers kán als je privelandje hebt maar die word dan wel een bagger bende in de winter :')
Stal Braam in Ouderkerk staan ze wel meer buiten volgens mij!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:32

Zelf sta ik ook op Wennekers, kom anders even een keertje kijken op stal?
Stalling onder de 350 moet lukken, die van mij is 300,- per maand.
Je kan een eigen landje huren voor een jaar, zo kun je zelf bepalen of je je paard naar buiten wilt. Wel zou ik dan een weide maatje zoeken aangezien de groeps landen maar een paar maanden per jaar open zijn. Buitenzetten en binnenzetten is er ook tegen betaling.
Op wennekers vind je eigenlijk alles wat je nodig hebt, en meer :P

Verder heb je nog een aantal manege's zoals de Amsterdamse manege of manege Nieuw Amstelland maar die hebben geen weide.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:27

VSW -> ED

Tolinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 09:38

Oeh! Reacties! Wat fijn! Die had ik nog niet zo snel verwacht :D

Stal Wennekers ben ik inderdaad wezen kijken. Super mooie locatie alleen dat half uurtje in de paddock vond ik erg weinig. En dat landje zal met nog zo'n winter inderdaad in een modderpoel veranderen denk ik zo.

Stal Braam heb ik ook naar gekeken, inderdaad! Mooie prijs, maar kreeg nog niet zo heel veel los van de eigenaat XD dus daar ga ik binnenkort even langs. Iemand ervaringen met Braam?

Goed idee het gewoon langsnijden! Had ik nog niet aan gedacht! Niet elke stal heeft een website natuurlijk.
Bedankt!