Stalling in Breda

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mutsie93

Stalling in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 11:13

Hallo allemaal,

Voor mijn verzorgpaard zijn we op zoek naar stalling in Breda en er zijn er zo veel dat we geen keus kunnen maken.
Ik ben hier al in topics gaan zoeken maar zag dat er de wat grotere stallen worden genoemd, hier zijn we niet naar op zoek.

Weet er iemand een kleinschalige stal in Breda waar er dagelijks weidegang is (of paddock), een goede buitenbak (binnenbak is niet echt nodig), en waar je je eigen instructrice mee mag nemen.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen !!

Vjestagirl

Re: Stalling in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:48

Wil je echt in Breda zelf staan of is in de plaatsjes er omheen ook n optie?

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 13:52

Plaatsje er omheen mag ook, maar niet te ver. Hij staat nu in oosteind maar we willen hem toch wat dichterbij hebben. Hadden vlak bij de Ikea een leuke stal gevonden maar daar mag je dus geen eigen instructrice meenemen.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:21

Zoek je echt een kleine, dus bij een boer ofzo? Of wel echt een pensionstalling?
Ik zet mijn paard binnenkort bij een boer neer in de haagse beemden, hij gaat binnenkort 4 stallen bij bouwen (heeft er nu 2 waar zijn eigen paarden staan). Alleen heeft geen bak volgens mij. Gewoon rijden in weiland en buiten.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:22

Er zit nu trouwens ook een helemaal nieuwe stal bij de Asterd in de haagse beemden. Zijn nog aan het bouwen.
Alleen zijn ze wel prijzig, is echt een pensionstal.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:25

Ja ik zag het, zou wel ideaal zijn is bij mij om de hoek haha. Alleen willen we het liefst wat eerder verhuizen, zij gaat in juli pas open

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:26

Een kennis van mij begint een pensionstal bij de Asterdplas. Zijn nu nog bezig met bouwen, ik ga haar paarden rijden heb er enorm veel zin in :D

Kleinschalig is het alleen niet, er komt wel een binnenbak..
Er komen 50 stallen, en er staan al 75 mensen op de wachtlijst.. Dus je komt nu ook nog niet zo snel aan de beurt, maar het wordt echt super!

Kayleigh327: Wij hebben het over dezelfde stal :D

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:28

Kayleigh327 schreef:
Zoek je echt een kleine, dus bij een boer ofzo? Of wel echt een pensionstalling?
Ik zet mijn paard binnenkort bij een boer neer in de haagse beemden, hij gaat binnenkort 4 stallen bij bouwen (heeft er nu 2 waar zijn eigen paarden staan). Alleen heeft geen bak volgens mij. Gewoon rijden in weiland en buiten.

Oké, en waar in de Haagse beemden is dat als ik vragen mag? Een goede bak is eigenlijk wel een vereiste omdat we dressuur matig trainen. We hebben nu een bak die constant vol met plassen staat, is begrijpelijk met dit weer van de laatste weken, maar deze droogt gewoon helemaal niet haha

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:31

@Booooo lijkt me inderdaad echt een super stal worden. Is bijna bij mij in de straat en wil heeeel graag een keertje komen kijken. De stalling is alleen echt een beetje boven budget voor mij.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:33

VSW -> ED

Nadine2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:34

Ik ken wel een pensionstalling bij Chaam . Alleen het is niet echt kleinschalig

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:34

@Mutsie93 die van mij komt bij die boeren achter het heksenwiel zegmaar. Volgens mij hebben meerdere boeren daar wat stallen staan met een aantal paarden, alleen geen van allen hebben een buitenbak denk ik.
Weet ook niet of ze dat zouden willen maken (die zijn namelijk extreem kleinschalig haha).
Wat vind je van de Silverlinde? Is ook in die richting

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:41

Kayleigh327: ik weet eerlijk gezegd niet wat de prijzen zijn, aangezien ik haar paarden ga rijden en daar dus geen navraag heb gedaan :D Maar ze is een hele lieve meid hoor! Je kan altijd langs komen om te kijken, eventueel kunnen er misschien wat dingen aangepast worden ofzo waardoor het misschien wel in je budget komt ik heb geen idee.
Ga waarschijnlijk dit weekend weer even kijken. Er staan al wel aan aantal paarden (5 geloof ik)

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:42

Nadine2004 schreef:
Ik ken wel een pensionstalling bij Chaam . Alleen het is niet echt kleinschalig

Welke pensionstalling is dat?

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:43

Kayleigh327 schreef:
@Mutsie93 die van mij komt bij die boeren achter het heksenwiel zegmaar. Volgens mij hebben meerdere boeren daar wat stallen staan met een aantal paarden, alleen geen van allen hebben een buitenbak denk ik.
Weet ook niet of ze dat zouden willen maken (die zijn namelijk extreem kleinschalig haha).
Wat vind je van de Silverlinde? Is ook in die richting

Ik kan van de silverlinde alleen een site vinden met natuurlijke diergeneeskunde, klopt dat? Ik kan alleen niks over stalling vinden.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:29

Ja klopt, weet ook niet of er een site is voor de stalling. Ik heb daar een aantal jaar een verzorgpony gehad. Paarden hebben allemaal uitloopstallen, dus staan 24/7 buiten als ze willen. Er is een buitenbak, maar weet verder niet meer wat de kosten daar zijn en wat je er voor krijgt. Daar zou je eventueel voor moeten mailen. Weet alleen nog dat zij ook niet goedkoop waren. Weet niet of de kosten van belang zijn voor je?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:15