Pensionstalling in de omgeving van Huissen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Pensionstalling in de omgeving van Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 13:12

Omdat wij binnenkort gaan verhuizen naar Huissen wil ik me toch eens voorzichtig wagen aan een oriënterende zoektocht naar (pension)stallen in (de omgeving van) Huissen. Ook tips en tricks voor het buitenrijden in deze omgeving (zonder trailer) zijn zeer welkom.

Wat ik zoek:
- veel weidegang (lees bij voorkeur 10 - 12u per dag het hele jaar rond) in kuddeverband mag eventueel ook in paddocks maar dan wel met ruwvoer er minimaal één ander paard of 24/7 weidegang met ruwvoer, indien nodig, en schuilmogelijkheid in kuddeverband
- een goed berijdbare bak met verlichting
- goede kwaliteit ruwvoer (liefst hooi)
- een plek voor mijn spullen :D
- semi doe-het-zelf geen probleem maar bij voorkeur volpension
- uitrijmogelijkheden (al realiseer ik me dat dit in de Lingewaard niet voor de hand liggend is tenzij ze nou eindelijk eens die ruiterpaden aan gaan leggen waar al eeuwen over gesproken wordt ;-)).
- een stukje reizen (± 20 minuten) is geen probleem tenzij het een DHZ stal betreft, dan liever dichterbij
- het mag ook bij een particulier

Nou ben heel benieuwd of de kenners iets weten. Brand los!!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:34

Met jouw eisen zit je een beetje in hetzelfde schuitje als ik; je moet wat verder rijden om eraan te kunnen voldoen. Ik zit ook +/- 20 minuten in de auto, maar het is het echt waard (voor mij iig). Ik woon overigens in Arnhem.

Ik weet niet waar in Huissen je gaat wonen (kan nogal verschil maken in de afstand), maar ik zou zeker naar de Mariahoeve in Renkum kijken. Je zit recht aan de ruiterpaden waar je heerlijk kunt rijden en de paarden staan veel buiten. Alles wordt voor je gedaan. Fijne binnenbak en ondanks dat er best veel paarden staan, is het echt nooit druk.

Daar vlakbij zit de henriette hoeve, daar ben ik zelf nooit geweest.

Sees

Re: Pensionstalling in de omgeving van Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 10:44

Fortitude, dat is bij Staadegaard of niet?

Henrietta hoeve vind ik erg groot en daar gaan ze, als ik me niet vergis, maar van een uur of 09u tot 16u naar buiten, dat vind ik echt te weinig, dan staan ze alsnog 17u op stal :o.

Overigens is Huissen - Renkum wel een eindje rijden.

Ik dacht dat ik niet zoveel eisen had :D; voldoende weidegang, bak, goed ruwvoer maar blijkbaar is dat toch niet zo makkelijk. En dat terwijl ik best wel wat wil betalen voor een goede plek.

Nou wie weet zijn er nog meer mensen met ideeën. Dank je wel voor je inbreng!!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:50

Klopt inderdaad.

Andere optie is richting Rheden (Midden Heuven bijvoorbeeld) maar daar komen ze ook minder lang buiten. Er zitten daar wel meer stallen, maar die ken ik niet. Richting montferland is ook een optie maar voor jou denk ik ook te ver.

Maar het ligt er ook een beetje aan wat er voor jou onder buiten rijden valt. Als een stukje door de polder bijvoorbeeld ook ok is, dan heb je al iets meer opties. Dan kun je bijvoorbeeld in Elst kijken. Wil je echt uren het bos in, dan moet je inderdaad een stuk verder kijken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 12:01

Fortitude, dank je wel voor het meedenken!!

Bij de Mariahoeve heb ik vroeger gestaan.

Ik denk dat veel weidegang (of 24/7) mijn belangrijkste eis is inderdaad. Op het meeste andere kan ik wel wat inleveren. Richting Nijmegen e.v. heb je ook veel stallen maar ik heb liever een stal dichtbij huis ipv dicht bij het werk.

Beter dan nu krijg ik het qua buitenrijden nooit meer vrees ik :o. Tenzij ik in het Reichswald ga staan :D. Ik hoef geen uren in het bos te kunnen rijden (zou leuk zijn maar mijn paard dicht bij huis is ook wat waard) maar VEILIG een klein rondje naar buiten is ook prima voor nu.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 10:55

Is er niemand anders die toevallig een plekje weet in de omgeving van Huissen :o ?

Anjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:06

Ik verhuis over een half jaar van Sneek naar Bemmel. Ik zoek in deze buurt een kleine pensionstal met weidegang. Buitenbak zou fijn zijn.

Anjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:59

Niets?

Sees

Re: Pensionstalling in de omgeving van Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 11:14

Anjaja, mijn zoektocht destijds heeft ook nog niks opgeleverd maar wie weet komt er nu iets uit voor beiden. Ik heb inmiddels al héél veel paarden in de omgeving zien staan maar ik denk dat het dan vooral even langsrijden een aanbellen wordt.