Lessen Vrijheidsdresuur Limburg België

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Lessen Vrijheidsdresuur Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 21:53

Hallo allemaal,

Ik en nog 7 andere mensen zijn op zoek naar een instructeur vrijheidsdressuur die in Belgisch Limburg les geeft.
alle 7 kunnen we centraal naar 1 locatie komen om te lessen...

Waar we naar op zoek zijn is iemand die vrijheidsdressuur geeft, maar wel met het oog op wat het paard nodig heeft. Dat wil zeggen iemand die ons niet kunstjes aanleert om de kunstjes, maar wel met het oog op communicatie en verfijning en ook oog heeft voor het fysieke deel, dit wil zeggen dat als een paard op een bepaalde plaats vast zit daar ook oog voor heeft en niet doorgaat met vragen, maar benoemt wat hij/zij ziet en eventueel doorverwijst.

Helaas heb ik al vrij veel instructeurs zien voorbij komen die jammer genoeg niet weten waar ze mee bezig zijn, dus dat is iets wat ik wel héél belangrijk vind in een instructeur.

Heeft er iemand ook al ervaring met Joke anthonis?

Belgium1961

Re: Lessen Vrijheidsdresuur Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:57

Neen niet met haar maar wel met een collega van haar die ook bij Jossy Reynvoet is opgeleid. Ben er tevreden van maar is wel academische rijkunst. In welke mate dit in relatie staat tot vrijheidsdressuur weet ik eerlijk gezegd niet. Volg dit topic wel even mee wegens interesse

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:46

Voor de academische rijkunst volg ik al les bij Marion Alblas, Heb bij haar nl de instructeursopleiding gedaan. Vrijheidsdressuur staat eigenlijk los van academische rijkunst, het enige dat ze beide gemeenschappelijk hebben is dat je een communicatie met je paard opbouwt op een zo licht mogelijke manier, waarbij je beide naar gelijkwaardigheid toewerkt en zo een band met elkaar maakt.

De reden dat ik graag vrijheidsdressuur wil leren is omdat ik mijn miniatuurpaardje Billy graag zou willen inzetten voor het therapeutisch werk. Ik vind VD hiervoor een enorme aanvulling. Naar kinderen en jongeren toe die bijvoorbeeld moeite hebben met assertiviteit, of moeite hebben om in communicatie te gaan met andere mensen (ik denk hierbij bijvoorbeeld aan autisme) kan je het kind leren om een bepaalde oefening van de vrijheidsdressuur te vragen. Als het kind dan ontdekt dat op hetgene hij vraagt zichtbaar een antwoord komt is dat voor het kind of de jongere een serieuze boost voor zijn/haar zelfvertrouwen. Ik zie VD, net als de academische rijkunst dus als een tool, een middel om bij de jongere iets los te maken, en wanneer het paard niet het gewenste antwoord geeft op de vraag, kan ik het paard gebruiken als spiegel om verklaringen te geven en hiermee het kind of de jongere te stimuleren om zelf te leren ontdekken....

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:17

@willke_x, dank voor de duiding, weer wat bijgeleerd :)

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:59

Je kan misschien eens contact opnemen met Klaartje van steen ze heeft diverse cursussen gevolgd (oa ook bij Jossy Reynvoet) of met Lizanne Bouwmeester van "Horsetraining 'be the light" ze doet ook echt prachtige dingen met haar paarden! :)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 16:46

Lieselotte44 schreef:
Je kan misschien eens contact opnemen met Klaartje van steen ze heeft diverse cursussen gevolgd (oa ook bij Jossy Reynvoet) of met Lizanne Bouwmeester van "Horsetraining 'be the light" ze doet ook echt prachtige dingen met haar paarden! :)

Met Klaartje had ik al contact opgenomen. Zij komt alleen als ik 6 mensen bijeen krijg. Dat had, ik maar helaas hebben er 4 afgehaakt....
Lizane kan ik inderdaad eens contacteren. Dank je wel!

thejenne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 04:03

Heb al enkele lessen vrijheidsdressuur bij Joke en ben hier wel super tevreden over, ze geeft zowel les in groep als persoonlijk.

Je kan haar altijd contacteren op haar website www.horsensity.be
Of een mailtje sturen naar joke@horsensity.be