Stalling Nispen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Stalling Nispen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 17:14

Ben op zoek naar ervaringen van een stal in Nispen gerund door wagemakers.

_helga_

Re: Stalling Nispen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:29

Ik ben daar woensdag toevallig geweest voor een stalling voor me stal genootje ze gaat daar 15 februari naar toe! :)

Het is een beetje rommelig maar hele aardige mensen!
Goed geregeld met water op de weide
Verder ken ik het niet

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 17:49

Ben er een paar jaar geleden eens wezen kijken, maar vond een stal dichtbij huis. Zit alleen daarmee dat ik het mesten niet trekt. En het bos wel heel erg mis en geen auto of trailer heb. En de stallen met 24/7 buiten het hele jaar door zeldzaam zijn in de randstad.

Ze waren toen al druk bezig met alles opknappen ze hadden toen geloof ik ook nog maar 1 buitenbak.

Goed voer, goede zorg voor paard, 24/7 buiten hele jaar door en uitrij mogelijkheden.

Goed voer bedoel ik onbeperkt hooi.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:54

Als je een beetje zoekt op bokt vind je behoorlijk wat ervaringen, zowel positief als negatief.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 11:14

Iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:54

Ik kan nog niet veel vertellen. Zoals helga al eerder zei, verhuis ik mijn paardje maandag naar daar.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:53

Zoek eens op bokt op au paysan. Zo noemen ze hun stal

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 22:06

Bedankt voor de tip en topic over deze stal is aardig doods blijkbaar. Beloof niet veel goeds.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:05

Heb er 2, 5 bijna 3 jaar gestaan..
Wat wil je weten? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:06

Marcella schreef:
Bedankt voor de tip en topic over deze stal is aardig doods blijkbaar. Beloof niet veel goeds.

Topic is inderdaad dood... en niemand van dat topic staat daar nog!

Josephinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:23

hoi!

Ik sta daar nu 3,5 jaar en bevalt goed hoor. Het ligt er een beetje aan wat je zoekt en wat je vooral wilt vermijden, zoveel mensen zoveel wensen. Ben je een binnenbakruiter, dan word je daar niet gelukkig bijvoorbeeld. Houd je niet van veel kuddewisselingen, dan gaat het je daar ook niet bevallen. Zit je daar niet mee en wil je je paard in de kudde en heel veel (zo niet oneindig) buiten op de wei met genoeg gras en hooi, dan heb je paradijsje te pakken. Er is altijd wel een bak goed genoeg om in te rijden (4 zijn er nu + een round pen) en anders kan je altijd het bos in.

Hoor het wel of je nog vragen hebt :)

groet, Joos

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:18

Tja wat zoek iets wat volledig verzorgt is incl. geven medicijnen, maar het is dan ook echt belangrijk dat de medicijnen gegeven worden iedere dag. Ga het met afstand niet redden ook om iedere dag te komen dus moet wel heel zeker zijn dat hij daar staat en veilig staat.

Hij staat nu ook in een kudde alleen dan midden in een stad. Binnenbak hebben we nu ook niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:49

Moderatoropmerking:
Paar posts in februari al geplaatst verwijderd want zij voldeden niet aan [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten . Als je positieve c.q. negatieve ervaringen hebt dan hoort dat met argumenten omkleed beschreven te worden. Alleen schrijven mij zie je daar niet of wel staan, is dus niet toegestaan.

Josephinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:04

hoi Marcella,
nee, dan gaat dit hem niet worden voor je. Medicijnen zijn wel klaar te zetten met het voer 2x per dag in de winterperiode, maar in de zomerperiode worden de paarden niet bijgevoerd, of je moet het zelf doen en dan zit jij met die afstand, dus dat gaat niet.
Al is wel alles bespreekbaar daar en daar hangt ook een kostenplaatje aan. In de zomer voer ik mijn paard zelf in de avond bij, maar wilde dat ze ook in de ochtend kreeg. Dat kost mij 1,5 uur per dag extra om voor mijn werk ook nog langs stal te gaan. Dat heb ik in overleg af kunnen kopen voor 60 euro per maand. Veel extra geld voor een bakje voer in de wei te brengen, maar goedkoop omdat het mij dus wel een hele maand 1,5 uur per dag scheelt.
Als ik jou was, zou ik het gewoon eens aankaarten/vragen.

Maar persoonlijk ben ik wel van mening dat je overal en op elke stal je paard goed in de gaten moet houden. Maar mag ik een suggestie doen? Heb je wel eens gekeken naar de Semper Fi Ranch in Wouwse Plantage? Heb daar 4 jaar gestaan en de pensionhouders zorgen voor je paard alsof het hun eigen paard is. Heb je iemand ingeschakeld die (tijdens jouw vakantie) voor je paard zorgt en dat gebeurt in hun ogen dan niet, dan krijg je een sms-je van ze. Heel fijn, want je kan gelijk actie ondernemen.

succes!

groet, Joos

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 19:45

Helaas geen 24/7 buiten, krachtvoer en vlas op stal geen optie helaas.

* Word mij te druk met op stal staan (ook al is het alleen 's nachts).
* Onhandelbaar op krachtvoer (staat op speciaal voer wat hij op het moment nog niet eens eet) :+
* En hij eet vlas ook als er hooi is.

Maar bedankt voor het meedenken. ;)