Adopteren verwaarloosd/mishandeld paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Adopteren verwaarloosd/mishandeld paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 12:19

Na wat zoekwerk ben ik enkele topics tegengekomen waarin dit al besproken is.
Maar volgens de site van de dierenbescherming hebben zij op dit moment geen paarden ter adoptie en er zijn zoveel stichtingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Ik ben op zoek naar een dier wat een tweede kans nodig heeft. Het is totaal niet van belang of het een pony, paard, veulen, oud opaatje of een met mankementen is.

Op dit moment hebben wij een kudde van 2 grote paarden en een shetlander. De paarden worden dit jaar zadelmak gemaakt en hierdoor komt de shetlander af en toe alleen te staan. Dit is niet ideaal en daarom willen we graag een vierde pony/paard voor hem als maatje.

Als ik google gebruik kom ik bij heel veel verschillende stichtingen uit. Ik vind het belangrijk om een paard te adopteren van een legitieme stichting en ik weet niet zo goed hoe ik deze hier uit kan filteren.

Weten jullie nog sites of instanties die mij verder kunnen helpen?

(De twee paarden van paardinnood.nl heb ik gezien maar wij hebben helaas maar plek voor 1 extra en ik wil die twee niet uit elkaar halen.)

Bedankt voor het meedenken!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:29

TAO -> ED

Anoniem

Re: Adopteren verwaarloosd/mishandeld paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:40

Wij hebben uiteindelijk een paardje van de manege gekocht dat dringend een tweede kans nodig had. :j

Verder zou je hier nog kunnen kijken.
http://www.paardzoektbaas.nl/

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:44

Dierenstichting hope in Limburg heeft wellicht een kanshebber(s)
Kijk daar maar eens en je kan ze gewoon mailen :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 14:16

Bedankt voor jullie tips!

Vanavond ga ik op mijn gemakje met moeders eens kijken naar de opties. :D

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:24

Ik weet dat stichting paard in nood maar beperkte plekken heeft en dus vaak nee moet verkopen in situaties waarbij het geen kwestie is van leven of dood. Misschien kun je in overleg met hun iemand benaderen die de stichting heeft benaderd?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:51

Bij ons hier in belgie heb je horsespirit resque geloof ik dat het heet, een paardenasiel met veel paarden en pony's die een 2e kans verdienen. Maar dat is misschien te ver weg.....