Stalling Leiden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottewie

Stalling Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 15:08

Hallo allemaal,

Ik ga na de zomer verhuizen naar Leiden, omdat ik daar ga studeren. Nu wil ik mijn paard heel graag meenemen. Heeft iemand tips voor een goede pensionstalling in de omgeving van Leiden? Ik wil graag een goed plekje voor mijn paard. Ik wil graag dat mijn paard naar buiten kan en dat er een binnen bak aanwezig is. Verder heb ik niet veel eisen. Het liefst rond de €250.

In afwachting van jullie tips.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:12

Een binnenbak en uitloop omgeving Leiden voor 250 per maand? Dat klinkt op het eerste gezicht niet heel erg realistisch, maar misschien kun je het hier [HK] Bokkers uit Leiden (en omstreken) vragen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:26

Ik verplaats dit topic van VSW naar ED.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:49

als je de binnenbak laat varen heb je al veel meer mogelijkheden. In Noordwijkerhout/Noordwijk en Katwijk heb je een aantal stallen. Goede uitrij mogelijkheden en een aantal hebben ook de mogelijkheid dat een paard een eigen paddock/loop stukje buiten krijgt. Prijs rond de 250-300.

Maar als een binnenbak echt een pre is, dan zou je Jonkers kunnen proberen. Is in Katwijk, aan het strand en heeft een binnen en buitenbak, maar heeft geen mogelijkheid op uitloop. Wel een paar paddocks geloof ik. Je hebt ook nog stallen richting Hazerswoude-Rijndijk, die wellicht wel een binnenbak hebben maar mindere uitrijmogelijkheden (polder)

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:06

Charlottewie

Re: Stalling Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 19:19

@lifaya
Dankje voor je reactie! Ik ben wel bereid om van die binnenbank af te zien, maar het is wel fijn als het er wel is. Ik kom zelf uit Friesland en daar is de stalling veel goedkoper dan rondom Leiden. Maar Noordwijkerhout/Noordwijk en Katwijk klinkt heel goed, mooie omgeving. Ik ga er naar kijken!

Charlottewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 19:21

@Caitlin_Me
Bedankt voor je reactie. Ik ga even kijken!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:38

Je zou eens bij de Ripse Ruiters (Rijpwetering) kunnen kijken.
http://www.deripseruiters.nl/

Verder kun je ook richting Valkenburg, Wassenaar etc. kijken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 06:20

www.staldegroenemeer.nl . Binnenbak aanwezig. Om bij jouw budget in de buurt te komen moet je wel voor de dag en nacht weidegang gaan in de zomer :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 07:10

Manege Liethorp in Leiderdorp?
15 minuten fietsen vanaf centrum Leiden.

285 euro per maand, 2 20x40 binnenbanen en 1 20x40 buitenbak. Er zijn 4 paddocks en 6 weilanden in de zomer.

http://www.liethorp.nl/pensionstalling

Charlottewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 19:18

Wauw heel erg bedankt voor de reacties. Fijn dat jullie meedenken. Manege Liethorp heeft zoals het nu lijkt mijn voorkeur, lekker dichtbij, maar ik ga binnenkort een rondje manege's doen zodat ik ze met elkaar kan vergelijken. Ik hoorde dat Katwijk ook een mooie plek is om je paard te stallen. Heeft iemand daar ook ervaring?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:28

Het nadeel aan Liethorp is dat je geen mooie uitrijmogelijkheden hebt. Zoals ik al eerder zei zal dit voornamelijk polder zijn. Ik heb zelf bij de Ripse Ruiters gereden wat daar zeer dichtbij is en het buitenrijden daar gaat over fietspaden en de berm, helaas niet echt spannend. Als je echt voor buitenritten wilt gaan, dan raad ik echt Jonkers aan. Binnenbak, mogelijkheid tot buiten zetten in paddock en buitenbak en náást het strand. Verder heb je ook nog in Katwijk een pensionstal met weide als ik het goed heb pal naast het bos/duin/strand en je hebt in Noordwijkerhout meerdere stallen. 2 Manege's (met binnenbak maar weinig paddocks) en een aantal pensionstallen die ook vlak naast het bos/duin/strand zijn. Ik heb zelf een paard bijgereden op een redelijk flinke pensionstal met ca 50 paarden, alle paarden hebben een eigen paddock waar ze overdag lekker buiten kunnen staan en je hebt 2 buitenbakken en een roundpen. Ik vond het persoonlijk echt ideaal. Dus nogmaals, voor buitenritten zou ik toch meer richting bos/duin/strand gaan. Als de binnenbak echt het belangrijkste is dan zou Liethorp inderdaad een prima keuze kunnen zijn :)

Charlottewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 21:52

@lifaya
Inderdaad Jonkers ziet er ook goed uit, voldoet zeker aan mijn eisen. Ik ga een kijkje nemen! Dankjewel.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:13

Daar in de buurt zit ook nog Manege Hoogenboom.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:01

Pensionstal de Vrijhoeve voldoet denk ik ook aan jouw wensen.