Vakantie suggesties met paard in huisje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Vakantie suggesties met paard in huisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 18:57

Hallo Bokkers,

Drie jaar geleden heb ik ook een topic geopend over dit onderwerp waardoor ik toen een superleuk vakantie adres heb gevonden! De zandkant aan de loonse en drunense duinen. Echt een top locatie! Huisje voor 6 personen met de paarden voor het huisje in de wei, en met mogelijkheid paard op stal te zetten.

Afbeelding

Je rijd zo de loonse en drunense duinen op en kunt heerlijke tochten maken!
Nu willen we dit jaar graag weer máár het natuurlijkgebied de loonse en drunense duinen trekt me niet zo. Voor de accommodatie zou ik zo terug gaan maar wil dus graag een ander gebied.
Wat ook een super groot voordeel is aan de zandkant is dat het heel goedkoop is.

Dus ik zoek eigenlijk tips.. Een leuke accomodatie (mag iets heel anders zijn), in een top natuur gebied voor niet teveel geld. Wie weet iets :) ?

Peerke_

Re: Vakantie suggesties met paard in huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:03

Les Chevaux in Buinen!
http://www.leschevaux.nl/paardenvakantie

Vakantiehuisjes met uitzicht over de paardenweides.
Aan het einde van de straat rij je de staatsbossen van Borger-Odoorn in waar je uren kunt rondrijden..

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 19:05

Peerke_ schreef:
Les Chevaux in Buinen!
http://www.leschevaux.nl/paardenvakantie

Vakantiehuisjes met uitzicht over de paardenweides.
Aan het einde van de straat rij je de staatsbossen van Borger-Odoorn in waar je uren kunt rondrijden..

Leuk!
Ik vind alleen op de site dat er niet veel info staat.
Je kunt zelf in een huis of groepsaccommodatie.
Waar staan de paarden? Kunnen die ook op de wei?
En heb je een idee van de kosten?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:11

Er staat inderdaad niet zo heel erg veel informatie op.
De groepsaccomodaties zijn echt voor groepen.
Dus in jouw geval zou je een vakantiehuisje kunnen huren.
De stallen liggen een stukje verder op het terrein.
De paarden kunnen sowieso los in paddocks, afhankelijk van hoe druk het is zijn er ook weides beschikbaar.

Heb je een idee wanneer je wilt gaan ? Dan zoek ik even de prijzen.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:17

Ik heb 2 jaar geleden een heerlijke vakantie gehad op de veluwe bij camping boszicht!

Ze hebben geen 'echte' huisjes maar chalets. Je kan kiezen voor een priveweide of een stal, en je mag onbeperkt ruwvoer pakken! De veluwe en het ruiterpad zit je tegenover, heerlijk!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 19:57

Peerke_ schreef:
Er staat inderdaad niet zo heel erg veel informatie op.
De groepsaccomodaties zijn echt voor groepen.
Dus in jouw geval zou je een vakantiehuisje kunnen huren.
De stallen liggen een stukje verder op het terrein.
De paarden kunnen sowieso los in paddocks, afhankelijk van hoe druk het is zijn er ook weides beschikbaar.

Heb je een idee wanneer je wilt gaan ? Dan zoek ik even de prijzen.

Bedankt voor je reactie :)
Ik dacht aan mei/juni na de mei vakantie . Of als het veel scheelt al voor de mei vakantie

Djeradalover schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een heerlijke vakantie gehad op de veluwe bij camping boszicht!

Ze hebben geen 'echte' huisjes maar chalets. Je kan kiezen voor een priveweide of een stal, en je mag onbeperkt ruwvoer pakken! De veluwe en het ruiterpad zit je tegenover, heerlijk!

Oh dat klinkt ook erg goed ! Welke plaats was dat em weet je ongeveer de kosten nog ?

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:08

Camping Boszicht in laag soeren. Je rijd er vanaf de camping zo het bos in. Wij huren daar ook elk jaar een huisje en de pony's gaan de wei in. Maar kunnen ook op stal

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 20:10

frutsel05 schreef:
Camping Boszicht in laag soeren. Je rijd er vanaf de camping zo het bos in. Wij huren daar ook elk jaar een huisje en de pony's gaan de wei in. Maar kunnen ook op stal

Welk natuur gebied is dat :)
En heb je een indicatie van de prijzen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:10

Het peelhuisje... Is van een bokker en t is in de Peel dus

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:13

De hooghe Acker in annen heeft een chalet en er komt ook een b&b bij. Paard kan op stal of in de wei en je rijdt zo het bos in. voor de menners ook leuk want er staan marathon hindernissen op het terrein en een waterbak wat voor de ruiters natuurlijk ook leuk is ; :j

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:19

www.weijergaerde.nl, je rijdt zo het bos in, fijne stallen, uitzicht op de weides, alles mogelijk qua voer (hooi/kuil, stro/zaagsel, ligt genoeg voorhanden, mag zelf bepalen hoe en wat).

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:21

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:00

_Caitlinnn schreef:
frutsel05 schreef:

Welk natuur gebied is dat :)
En heb je een indicatie van de prijzen

Deze camping bedoelde ik, volgens mij was ik samen met een vriendin nog geen 250,- kwijt voor 7 nachten inclusief paarden. De campingeigenaar is ook super aardig en de sfeer is fijn, hij denkt mee en heeft zelf ook routes gemaakt door de veluwe die erg leuk waren!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 13:33

Ik heb alle accomodaties een mail gestuurd :) En van les chavaux al een prijs opgave binnen dus dat is super! Als mensen foto's hebben of ervaringen hoor ik deze ook erg graag!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:56

Zoek je alleen plekken in Nederland of ook iets in de Belgische ardennen? Zoja dan weet ik wel een leuk adres :)

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:06

De Bronzen Emmer in Meppen Drenthe. Leuke finse bungalows manege grenst aan het park. Super mooie uitrij mogelijk heden

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:18

Ik zet even een stipje :)
Ik ben zelf bij pensionstal mdamsma geweest in vierhouten

En bij paardensport centrum Gert van den Hoorn

Beiden super aan de ruiterroutes op de veluwe. Mooie stallen, goede verzorging.
Qua weides weet ik niet zo goed hoe het zit, we zijn meestal de hele dag op pad met mn paardje en als het donker is dan gaan ze toch vaak naar binnen.

Succes met je zoektocht en alvast veel plezier op vakantie

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:33

NZ92 schreef:
Zoek je alleen plekken in Nederland of ook iets in de Belgische ardennen? Zoja dan weet ik wel een leuk adres :)

Ik ben van België, dus dit lijkt me wel interessant. Mag ook in pb eventueel ;)

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:36

Vorig jaar ben ik naar bed & breakfast Annen geweest in Annen, met 10 min rijden was je in de Drentse AA. We hebben er echt heerlijk gereden, ze hadden daar ook veel van die smalle paadjes waar je op 'ontdekkingstocht' kan, dat vonden wij erg leuk :) De eigenaren van de b&b waren echt super aardig en gaven ook veel adviezen over routes e.d. Met de paarden waren zij heel makkelijk. Dat we aankwamen mochten de paarden op een stuk paddock met schuilstal en flink wat hooi. En na ons ritje en de rest van de dagen hadden ze heerlijk hun eigen weilandje. - http://www.bedandbreakfastannen.nl/nl/

Afgelopen jaar ben ik naar Bergen aan Zee geweest. Hier reed je de straat uit en was je in het bos. Ik zou wel aanraden om eerst een kaart te halen met ruiterroutes voor je op pad gaat, want we waren de eerste dag enorm verdwaald haha. We sliepen hier in een sta-caravan en de paarden konden op stal en op het land. De sta-caravan was niet super luxe, maar goed genoeg voor die paar dagen. We hadden iig alles wat we nodig hadden. - http://boerderijjonker.nl/?page_id=13

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:08

Sarah_Fons schreef:
NZ92 schreef:

Ik ben van België, dus dit lijkt me wel interessant. Mag ook in pb eventueel ;)

Ik je Les olivettes in La roche willen adviseren!
www.lesolivettes.be

Op de site staat dat zij alleen hotelkamers en een herberg verhuren maar ze heeft 2 appartementjes welke ze klaar heeft en wil gaan verhuren. Mocht je contact opnemen kun je hierna vragen!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:16

Caitwickerzand? (Kootwijk) Je rijd zo de Veluwe in! Paarden staan op de wei en is betaalbaar. Als je geluk hebt kom je wilde dieren tegen!

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:16

Camping Diever (in Diever) is een aanrader. Startpunt groene ruiterroute (1 van de 4 routes door het Drents Friese Wold) is bij de camping.
Ook de Reeënwissel te Hoogersmilde is een aanrader, ook aan het Drents Friese Wold (startpunt oranje route, ongeveer). Alleen iets duurder (wel luxe stal met zadelkast en voer inbegrepen).

Wij zijn al 3x met onze paarden naar het Drents Friese Wold geweest en het verveelt écht niet. Prachtig daar!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:19

Of de Charleshoeve bij Epe. Die hebben ook een leuk huisje.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:21

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:29