Ik heb een korte maar belangrijke vraag voor mij. Waar in Zeeuws Vlaanderen vind ik een geschikte pensionstal voor twee paarden? Eisen zijn volpension en in de winter minimaal overdag naar buiten. En dan niet tot aan de knieën in de modder...
Voorkeur is een binnenmanege maar in de zomer 24/7 buiten en in de winter overdag gaat voor...
In midden Zeeuws Vlaanderen. Een auto is aanwezig en afstand is niet het belangrijkste. Ik moet regelmatig naar Knokken en Antwerpen, geen probleem om in de wagen te zitten
Hier in de buurt ken ik genoeg pensionstallen waar ze in de winter (enkel bij extreem slecht weer niet) ook buiten komen voor een aantal uur maar eigenlijk niet in de zomer 24/7. Ik kom uit Hulst.
Als je wilt kan ik je wel wat namen geven
Willemina_L
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-16 10:14
rienne schreef:
Hier in de buurt ken ik genoeg pensionstallen waar ze in de winter (enkel bij extreem slecht weer niet) ook buiten komen voor een aantal uur maar eigenlijk niet in de zomer 24/7. Ik kom uit Hulst.
geen idee, ik ben er 1 dag vrijwilliger geweest, was zeer weinig werk, waardoor ik opzoek ben gegaan naar werk met meer uitdaging. de man is vaak aan het werk, de vrouw is niet echt fan van de paarden, maar doet er wel goed voor zorgen op een manier dat ze niet bang is. ze hebben dan nog kippen, er staat een boordje scharreleieren bij de ingang van hun erf.
Ik zit te bedenken dat de meeste plekken die ik ken met binnenbak niet voldoen aan de weidegang die je wilt. Net als stal van Daele in koewacht biedt wel weidegang het hele jaar maar ik geloof geen 24/7 in de zomer. In heikant zit wel een stal die 24/7 kan aanbieden maar dat is dan het hele jaar geloof ik...
Dagelijkse weidegang in de zomermaanden, in de nacht mag het stal zijn. Het gaat mij om niet een paar uurtjes per dag, of helemaal niet zelfs bij vele stallen. Binnenbak is geweldig maar paardenwelzijn staat voorop!
die locatie die ik noemde, stond vol toen ik daar was, maar er was sprake van dat 2 paarden weg gingen. dus misschien hebben ze nu wel plek. sochtends worden de paarden gevoerd zoals de eigenaren zelf willen, dan worden ze naar buiten gelaten, en saovonds gaan ze pas weer naar binnen. als eigenaar kan je ten alle tijden naar je paard daar. wel was ik niet zo fan van de rommel die tussen de stallen en de weide lagen waar ze langs moesten om naar de weide te gaan, er lagen (of het nog zo is weet ik niet) metalen balken, waar ze zich wel aan kunnen bezeren. maar veder was daar alles prima in orde vond ik.